خبرگزاری کار ایران

حق و حقوقی که در اجاره روزانه خانه در تهران متوجه شماست

asdasd
کد خبر : ۸۶۳۳۷۷

اجاره روزانه خانه در تهران مقوله ای است که در این سال های اخیر رشد قابل توجهی داشته است. نبود ساختار های مناسب اقامتی در سطح کلان شهری مانند تهران از یک سو و نیاز بسیار تمامی مردم ایران به انواع خدمات اداری تا پزشکی و صنعتی در شهر تهران از سوی دیگر، در کنار برخورداری از خدماتی مانند تکمیل مراحل قانونی به جهت اخذ اجازه خروج از کشور باعث شده تا خیل بسیار مسافران این شهر در بلاتکلیفی به سر برند

حق و حقوقی که در اجاره روزانه خانه در تهران متوجه شما است

اجاره روزانه خانه در تهران مقوله ای است که در این سال های اخیر رشد قابل توجهی داشته است. نبود ساختار های مناسب اقامتی در سطح کلان شهری مانند تهران از یک سو و نیاز بسیار تمامی مردم ایران به انواع خدمات اداری تا پزشکی و صنعتی در شهر تهران از سوی دیگر، در کنار برخورداری از خدماتی مانند تکمیل مراحل قانونی به جهت اخذ اجازه خروج از کشور باعث شده تا خیل بسیار مسافران این شهر در بلاتکلیفی به سر برند. همین موضوع مقدمات رونق پدیده ‌ای با نام اجاره روزانه خانه در تهران را موجب شده است.

حق و حقوق شما در اجاره روزانه خانه در تهران

اگر چه نمی توان ساز و کاری قانونمند در باب اجاره سوئیت در تهران در نظر داشت؛ اما به هر صورت این مقوله که می ‌تواند رونق بسیاری هم داشته باشد، باید در یک چارچوب تعریف شده قرار گیرد. وقتی با هدف اجاره سوئیت در تهران پای یک قرارداد ساده می نشینید، در اصل با یک موضوع حقوقی روبه رو هستید. موضوعی که در عین سادگی همراه با عدم رعایت اصول حقوقی آن می‌ تواند تبعات قانونی پیچیده ای برای شما به همراه آورد.

به هر صورت اجاره روزانه خانه در تهران به شدت درگیر عرف می ‌باشد. این عرف است که مشخص می کند خانه از چه سطح امکاناتی بهره مند شود؟ با چه قیمتی به اجاره گذاشته شود؟ صاحب ملک ملزم به رعایت چه وظایفی است؟ و حقوق کلی مستاجرین چگونه است؟ محله های تهران و در کل، موقعیت قرارگیری ملک در مقوله اجاره روزانه آپارتمان در تهران است که خط و مش این عرف ‌ها را مشخص می‌ کند.

اما هر موضوعی، هر اندازه در گرو عرف باشد، در نهایت با یک ساز و کار قانونی مواجه است. در اجاره روزانه خانه در تهران نیز متوجه این قوانین باشید. از حداقل حقوق متوجه مستاجر تا صاحبخانه آگاهی داشته و نحوه دقیق عقد قرارداد ها را بدانید. از این رو در این مقاله قصد توضیح مختصری در باب حداقل ‌ها همراه با اجاره روزانه آپارتمان در تهران را داریم.

امکاناتی که در اجاره روزانه خانه در تهران باید تأمین باشد

از شرق تهران تا غرب این شهر، از گرانترین محله ها تا ارزانترین آنها، از بیشترین امکانات تا حداقل های آن، فرقی نمی کند؛ در نهایت هر خانه با هدف اجاره روزانه خانه در تهران باید صاحب این حداقل ها باشد.

  • اتاق نشیمن که مبله باشد: یک دست فرش و یک سرویس مبلمان و چند میز عسلی می‌ تواند این حداقل‌ ها را تامین سازد. ممکن است هدف نهایی شما اجاره آپارتمان مبله ارزان در تهران باشد. این ارزان بودن نیز دلیل بر نبود این حداقل ها نخواهد بود.
  • هر خانه ‌ای اتاق خواب دارد: این اتاق خواب باید دارای تختخواب مناسبی باشد. گاهاً در اجاره آپارتمان مبله ارزان در تهران تختخواب نمی گذارند. از این رو سرویس خواب که می ‌تواند شامل تشک و بالش و لحاف شود، به نوعی در فضای خانه باید وجود داشته باشد.
  • امکانات آشپزخانه نقش کلیدی در سطح کیفی اجاره روزانه خانه در تهران خواهد داشت: این آشپزخانه باید شامل حداقل های زندگی باشد. دارای یخچال ترجیحا فریزر دار، اجاق گاز چند شعله، آبگرمکن و ماشین لباسشویی باشد.
  • الزامات پخت و پز: غالبا مسافرانی که به شکل گردش‌ های پیک ‌نیکی راهی سفر هستند، الزامات پخت و پز مقدماتی را همراه خود دارند. برای آن دسته از مسافرانی که تنها چمدان های سفر را حمل می کنند، این اقدامات هم وجود نخواهد داشت. از این رو در خانه ‌ای بدون الزامات پخت و پز، عملاً توانایی هیچ فعالیتی از جانب به مسافر وجود ندارد. از این رو در اجاره روزانه آپارتمان در تهران، خانه باید همراه با حداقل های مورد نیاز آشپزخانه از انواع ظرف و ظروف باشد.

اجاره روزانه خانه در تهران مستلزم به تامین اطمینان است

همان طور که هر مسافری در قبال تامین برخی از شرایط مقدماتی در خانه های مبله حساس است و می‌ خواهد همراه با اجاره روزانه خانه در تهران از تمامی این امکانات اصلی برخوردار باشد، طرف دیگر قرارداد یعنی صاحبخانه ها نیز علاقه دارند تا همراه با تامین اطمینان کامل، خانه را در اختیار مستاجرین قرار دهند.

وجود انواع تجهیزات و امکانات در روند اجاره روزانه خانه در تهران که تمام و کمال در اختیار مسافر قرار خواهد گرفت باعث خواهد شد تا همواره ترس از خرابی تا کم شدن تجهیزات خانه وجود داشته باشد. این مشکل با اخذ مدارک شناسایی از مستاجر قابل رفع خواهد بود. به هر حال ایجاد اطمینان در طرفین معامله یک امر نسبی است که می ‌تواند به هر شکلی ایجاد یا مخدوش شود.

حق و حقوقی که در اجاره روزانه خانه در تهران متوجه شماست

اطمینان در طرفین معامله در اجاره روزانه خانه در تهران

چگونگی تعیین مبلغ اجاره در معامله

مبلغ اجاره یک مقوله به شدت متغیر است. از شرق تهران تا غرب و شمال و جنوب و حتی مرکز این شهر می توانید با طیف گسترده ‌ای از انواع مبالغ به جهت اجاره روزانه خانه در تهران مواجه باشید. اجاره بها به عوامل متعددی بستگی دارد. عواملی مانند:

  • محله ‌ای که خانه در آن قرار دارد
  • نوع بنا از آپارتمان تا ویلایی
  • متراژ بنا
  • سال ساخت بنا
  • مدت زمان اقامت
  • سطح برخورداری از امکانات رفاهی
  • و... .

در نظر داشته باشید که اطلاع کامل از اجاره بها قبل از عقد قرارداد در اجاره روزانه خانه در تهران الزامی است. از سوی دیگر این مقدار اجاره بها باید در فضایی کاملا شفاف در قراردادی فی مابین قید شود و از سوی دیگر تضمین مشخصی به جهت پرداخت آن بین دو طرف برقرار گردد، مانند گرو گذاشتن مدارک شناسایی.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز