خبرگزاری کار ایران

جاده سنگلاخی برای کارآفرینان؛

مشکلات اخذ مجوز برای دامداران صنعتی

asdasd
کد خبر : ۸۶۳۱۹۷

این روزها حال و هوای اقتصاد کشور خوب نیست، اما هنوز کارآفرینانی هستند که با وجود همه مشکلات دلشان برای ایران می تپد و تلاش میکنند تا در همین اوضاع و احوال هم کمکی باشند برای ایجاد اشتغال، رونق اقتصادی و توسعه کشورمان، با این حال جاده پیش روی کارآفرینان سنگلاخی است و وجود مقررات و مجوزهای دست و پاگیر کمی این کارآفرینان را دل آزرده کرده است. وحید قاسمی یکی از همین کارآفرینان جوان است که این روزها از گله هایش در مسیر کارآفرینی میگوید و البته همچنان پر امید و استوار است.

به گزارش ایلنا؛ وحید قاسمی 28 ساله از آن جوان هایی است که خیلی زود مسیر خودش را پیدا کرده است. او اکنون قریب به هفت سال است که فعالیت در فضای کسب و کارهای اینترنتی، آموزش تجارت و تبلیغات الکترونیک و در یک کلام کارآفرینی در فضای مجازی را دنبال میکند. او این فعالیتها را در قالب شرکت VQS  که خودش مدیرعامل آن است پی میگیرد و علاوه بر ده نفری که به طور مستقیم در این شرکت مشغول به کار هستند، با آموزشهای خود تا  به حال توانسته است برای صدها نفر در فضای مجازی اشتغالزایی کند و طبیعتا خودش هم به عنوان یک جوان کارآفرین وضعیت اقتصادی خوبی دارد.

با این همه وقتی پای صحبتهای آقای قاسمی می نشینیم متوجه می شویم که مساله و دغدغه او چیزهایی بیش از کسب درآمد و ثروت شخصی است. او میگوید:« من کارم را در فضای کسب و کارهای اینترنتی شروع کردم و تا به امروز به لطف خدا توانسته ام برای افراد زیادی کارآفرینی کنم، اما همچنان وظیفه خود میدانم که فعالیت بیشتری در زمینه کارآفرینی داشته باشم»

وقتی از او در مورد برنامه هایی که برای توسعه کارآفرینی دارد می پرسیم میگوید:«من معقتدم علاوه بر توسعه کسب و کارهای الکترونیک فضای کارآفرینی تولیدی هم باید در کشور توسعه پیدا کند، به همین خاطر شاید کمی عجیب باشد اما درحال حاضر برنامه ام این است که بتوانم یک دامداری صنعتی بزرگ 2000 راسی در استان لرستان که زادگاه خودم است تاسیس کنم و از این طریق بخشی از سرمایه ام را در فضای تولید به گردش درآورم»

قاسمی که چهره اش ترکیبی از امید و گلایه است به ما میگوید« واقعا در شرایط امروز ورود به عرصه های تولیدی دل شیر میخواهد و پر از ریسک است، اما من همه اینها را به جان خریده ام، اما چیزی که الان من را آزرده میکند وجود موانع و سنگلاخ هایی است که در مسیر راه اندازی این کسب و کار در استان لرستان دارم، من وظیفه خودم میدانم که به اقتصاد کشور و منطقه خودم کمک کنم، اما متاسفانه مشکلات و موانع قانونی و اداری و بوروکراتیک زیادی بر سر راه است»

وقتی از او در مورد این مشکلات سوال میکنیم میگوید« طبیعتا هر کاری مسیر مشخصی دارد، اما شما ببینید همین الان برای اخذ جواز یک دامداری صنعتی ما با حدود ده پانزده سازمان و اداره طرف هستیم، از شهرداری و بخشداری گرفته تا اداره صنایع و وزرات بهداشت و جهاد کشاورزی و...، حرفهایی زیادی در مورد ستاد رفع موانع تولید و مقررات زدایی زده شده است اما متاسفانه چیزی که در عمل هست متفاوت است»

وحید قاسمی با آنکه لبخند روی صورت دارد اما کمی دل چرکین است و میگوید:«الان بیشتر از 6 ماه است که وکیل ما در منطقه لرستان در حال پیگیری مجوزها و موارد لازم است ولی واقعا کارها کند پیش میرود، علاوه بر مشکلات ساختاری و اداری، متاسفانه گاهی اوقات مسئولیت ناپذیری و برخوردهای نادرست برخی ادارات و مدیران با ارباب رجوع هم خودش بر مشکلات دامن میزند، آقای ملایی وکیل ما مثال جالبی میزد و میگفت این فرآیند مجوز گرفتن شبیه دو ماراتن است، این قدر دوانده میشوی تا خسته شوی!»

وقتی به اینجای صحبت رسیدم به آقای قاسمی گفتم حالا شما خسته شده اید یا نه؟ آقای قاسمی خیلی محکم جواب داد:«معلومه که نه! من معتقدم آدم باید برای اهداف و برنامه هایش بجنگد. من یک کارآفرینم و روحیه کارآفرینی روحیه پیگیری و خستگی ناپذیری است. این گله ها از زبان من به عنوان کسی که هم خودم صاحب کسب و کار هستم و هم به کسب و کارهای مختلفی به عنوان مشاور کمک میکنم واقعا از سر دلسوزی و دغدغه ای است که برای توسعه اقتصادی کشور و مردم وجود دارد. کسانی که من را میشناسند میدانند که من تا زمانی که به هدفم نرسم دست از کار نمیکشم و با جدیت و با توکل به خدا مسیرم را دنبال میکنم و مطمئن هستم که با این نگاه، خدا هم به کسب و کار ما برکت خواهد داد.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز