خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل گروه علی‌بابا در گفت‎وگو با ایلنا؛

به دنبال ارتقاء علی بابا به یک سامانه جامع گردشگری هستیم

asdasd
کد خبر : ۸۶۲۷۸۸

مدیرعامل گروه علی‌بابا گفت: یکی از استراتژی‌های اصلی علی‌بابا گسترش مارکت پلیس این برند و توانمندسازی جدی آژانس‌های مسافرتی برای ارائه تور و خدمات مختلف است.

مسعود طباطبایی در گفت‎وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، با بیان اینکه یکی از استراتژی‌های اصلی علی‌بابا گسترش مارکت پلیس این برند و توانمندسازی جدی آژانس‌های مسافرتی برای ارائه تور و خدمات مختلف است،گفت: اکنون علی‌بابا بزرگ‌ترین بازیگر صنعت گردشگری کشور در فضای آنلاین است.

وی با اشاره به نزدیک شدن به سفرهای پایان سال و اوج گیری فعالیت صنعت گردشگری گفت: این شرکت در سال جاری تصمیم دارد تا همه‌ ابعاد یک سفر را پوشش دهد بر همین اساس کاربر جدا از ارائه خدمات مربوط به حمل و نقل می‌تواند محل اقامت خود را نیز در علی بابا انتخاب کند.

وی با بیان اینکه علی بابا امروزه بزرگ‌ترین فروشنده هتل‌های داخلی و خارجی است گفت: با اینکه در ارائه خدمات آنلاین گردشگری رتبه یک سفر هستیم به این مورد هم قانع نیستیم و انتظار داریم بخش زیادی از سهم فضای آفلاین را به فضای آنلاین بیاوریم.

به دنبال ارتقاء علی بابا به یک سامانه جامع گردشگری هستیم

مدیرعامل گروه علی بابا در مورد توسعه خدمات پشتیبانی به ویژه در سه ماه پایانی سال گفت: با توجه به بارش برف و باران در بیشتر استان‌های کشور، از روز 29 دی ماه واحد مرکز تماس علی بابا در گرگان جهت ارائه خدمات پشتیبانی به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرد.

وی در پاسخ به میزان سهم علی بابا از کل بازار گردشگری آنلاین در ایران گفت: حجم آنلاین شدن در هر محصول متفاوت است. برای مثال اعداد پرواز داخلی و پرواز خارجی یا رزرو هتل با هم تفاوت دارند. اما می‌توانم بگویم که حدود ۱۰ درصد از کل گردش مالی در صنعت گردشگری در علی بابا اتفاق می‌افتد. و حدود ۵۰ درصد از بخش آنلاین صنعت گردشگری هم متعلق به علی باباست.

وی ادامه داد: این در حالی‌ست که علی بابا، دو رقیب جدی مانند «اسنپ تریپ» و «فلایتیو» دارد، اسنپ تریپ در حوزه هتل داخلی و فلایتیو در محصول پرواز خارجی رقیب علی بابا هستند. در دیگر محصولات، ما این دو شرکت را در رادار خود به‌عنوان رقیب نمی‌بینیم.

طباطبایی درمورد تفاوت علی بابا با پلتفرم‌های دیگر گفت: تفاوت علی بابا با دیگر شرکت‎ها در این است که همه ابعاد سفر را پوشش می‌دهد.

ایجاد شدن یک مارکت پلیس برای ارائه «تور سفر» از نکات دیگری است که طباطبایی به آن اشاره کرد و گفت: این شرکت برای ارائه تور و کامل‌تر شدن خدمات همکاری‌ خود را با آژانس‌های مسافرتی کلید زده و آژانس‌های همکار ما می‌توانند تورهای خود را در پلتفرم علی بابا تعریف کنند و آن را بفروشند. این محصولی است که ما امسال روی آن سرمایه‌گذاری زیادی کرده‌ایم و انتظار داریم در سال نو، خدمت‌رسانی گسترده‌ای را از همین طریق به مشتریان خود عرضه کنیم.

وی ادامه داد: ما در قالب یک پلتفرم عمل خواهیم کرد و صرفاً با یک ایرلاین در ارتباط نخواهیم بود، بلکه همه آژانس‌های گردشگری ایران می‌توانند تورها، خدمات و پکیج‌های خود را در این اپلیکیشن تعریف کنند و آن‌ها را به صورت آنلاین بفروشند.

وی درخصوص تشابه خدمات در جاباما و علی بابا گفت: جاباما با هدف ارائه هتل راه‌اندازی شد اما در ادامه دیدیم افرادی که پرواز را از علی بابا می‌خرند، انتظار دارند که بتوانند هتل را هم از طریق همین پلتفرم تهیه کنند. به همین دلیل، استراتژی علی بابا این شد که تمام ابعاد یک سفر را پوشش دهد و تبدیل به یک درگاه جامع برای سفر شود. از طرف دیگر جاباما قرار است صرفاً بر محل اقامت خاص، مانند بوم‌گردی‌ها و موارد دیگر تمرکز کند.

وی در پایان تاکید کرد: شاید امروزه  افراد به فکر اجاره خانه‌های خود و یا تبدیل آن به یک اقامتگاه بومگردی نباشند همچنانکه سال‌ها پیش کسی که به پاریس سفر می‌کرد، تصور نمی‌کرد که بتواند جایی به جز هتل برود ولی امروز در پاریس، اقامتگاه‌های غیررسمی بیشتر از هتل‌ها هستند و سرویسی خوبی را هم ارائه می‌کنند. جاباما برای ما نقش Airbnb را دارد و در آینده به دنبال تحول این بازار هستیم.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز