خبرگزاری کار ایران

بهترین روش تمیز کردن تشک برای از بین بردن آلودگی‌ها

asdasd
کد خبر : ۸۶۲۲۱۰

فاکتورهای زیادی در تجربه خواب راحت نقش دارند. تمیز بودن رختخواب و عدم وجود ذرات آلوده مثل گردوغبار یا دوده یکی از همین فاکتورها هستند که کمتر کسی به آنها توجه می‌کند.

 البته، بسیاری از افراد عادت دارند رویه بالشت خود را هرچندوقت یک‌بار بشورند؛ ولی آیا ما باید تشک خود را هم بشوریم؟

آیا نیازی به تمیز کردن تشک هست؟

دکتر رئا مهتا (Rhea Mehta) که در رشته سم‌شناسی مولکولی تحصیل کرده، چنین نظری دارد:

ما باید تمیز کردن تشک را در نظر داشته باشیم؛ خصوصا وقتی از تاپر یا کاور تشک برای مقاومت بیشتر استفاده نمی‌کنیم.

اگر می‌پرسید چرا، بهتر است به صحبت‌های دکتر مهتا توجه کنید:

تمیز کردن ]تشک[ به از بین بردن گردوغبار، کثیفی، پوست مرده، باکتری‌ها و لکه‌ها کمک می‌کند.

با توجه به مدت زمان زیادی که در رختخواب خود هستیم، شکی نیست که باید به تمیز بودن این محیط نیز همانند سایر بخش‌های خانه توجه ویژه داشت. خبر خوب این است که تمیز کردن تشک، آنقدرها هم که فکر کنید پیچیده نیست و فقط دو مرتبه در سال نیاز است که این کار انجام شود.

اما چگونه باید تشک را تمیز کرد؟

به صورت کلی، دو روش برای انجام این کار وجود دارد.

روش اول که آسان هم هست و چندین مرتبه در سال می‌توان انجام داد، استفاده از جاروبرقی است. برای شروع، با استفاده از سَری‌های کوچک و مخصوص می‌توانید تمام بخش‌های تشک را جارو کنید. اگر بخش بالایی تشک شما از جنس فوم است، با نصب برس روی سَری جارو می‌توانید این بخش را با دقت بالاتری تمیز کنید.

تکنیک دوم بیشتر مناسب افرادی است که می‌خواهند تشک خود را دو مرتبه در سال تمیز کنند:

برای پاکسازی بهتر که بو را هم از بین می‌برد، می‌توانید نصف فنجان یا حتی یک بسته کامل جوش شیرین را روی بخش‌های مختلف تشک بریزید. پس از آن باید چندساعت صبر کرده و سپس با استفاده از جاروبرقی، تشک را تمیز کنید.

اگرچه با روش دکتر مهتا می‌توان بسیاری از آلودگی‌ها را از بین برد، اما توصیه دیگر ما، چرخاندن تشک هر دو هفته یک‌بار یا بیشتر است. علاوه بر این، شما می‌توانید هرچندوقت یک‌بار خود تشک را نیز برعکس کنید. هرچند، بسیاری از مدل‌های مدرن به گونه‌ای طراحی شده‌اند که انجام این کار را غیر ممکن می‌کنند.

از شما دعوت می کنیم بخش راهنمای خرید تشک را بخوانید و توجه داشته باشید که هیچ‌گاه نباید از اهمیت خواب باکیفیت و فاکتورهای اثرگذار روی آن غافل شد و تمیز کردن تشک می‌تواند قدمی مثبت برای تجربه خواب راحت‌تر باشد.

بهترین روش تمیز کردن تشک برای از بین بردن آلودگی‌ها

برای مطالعه سایر مقالات آموزشی مرتبط با تشک و خواب به وبلاگ سایت ویستر مراجعه کنید.

همچنین برای آشنایی با شرکت تولیدی و صنعتی ویستر به وب سایت vistar-co.com و یا پیج اینستاگرام @vistar_mattress مراجعه کنید و یا با شماره 02166323232 تماس بگیرید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز