خبرگزاری کار ایران

نام مسجد جدید استانبول در ترکیه چیست؟

asdasd
کد خبر : ۸۶۲۱۲۱

مسجد جدید استانبول دارای ترکیبی از سبک معماری عثمانی و سلجوقی است و این مسجد غول پیکر در سمت آسیایی استانبول اکنون یکی از نمادهای این شهر است.

این ساختار ممکن است به شهر و کشور گره بخورد. و شما میتوانید در تور استانبول از آن بازدید کنید  این شش مناره که شش جنبه اصلی اعتقادات اسلامی را شامل می شود ، از جمله ، اعتقاد به یک خدا ، پیامبران ، فرشتگان ، کتاب های نازل شده ، روز داوری و حکم الهی میشود.

چهار مناره آن ارتفاع 107.1 متری (352 فوت) بلندتر است ، که تأیید کننده پیروزی ترک های سلجوقی در شرق ترکیه در مانزایکرت در سال 1071 در برابر ارتش بیزانس است که آناتولی را برای شهرک ترک باز کرده است.گنبد مرکزی 72 متر (236 فوت) از سطح زمین ارتفاع دارد و نمایانگر 72 ملت ساکن در شهر است. گنبد دوم ، به قطر 34 متر (112 فوت) است.شانزده نام الله بر روی دیوارهای داخلی گنبد حک شده است و نمادی از تعداد استان های تأسیس شده توسط ترک ها در طول تاریخ است و یک قطعه سه تکه نهایی روی گنبد اصلی قرار دارد و به وزن 4.5 تن به ارتفاع 7.77 متر (25 فوت) بزرگترین در نوع خود در ترکیه است.

مجتمع مسجد کاملیکا دارای پارکینگ داخلی برای 3500 وسیله نقلیه است.رکورد دار قبلی ترکیه از نظر ظرفیت مسجدی در استان جنوبی آدانا بود.در سال 1998 افتتاح شد ، مسجد مرکزی سبانچی می تواند میزبان 28.500 نمازگزار باشد و به طور مشترک توسط بنیاد مذهبی ترکیه و بنیاد سابانچی ساخته شده است.این مسجد نام خود را از یک خانواده مشهور ثروتمند ترکیه ای به نام سابانسی دریافت کرد. Sabanci Holding ، یک کنگلومرای صنعتی و مالی است که در زمینه های مالی، انرژی، سیمان، خرده فروشی و صنعتی فعالیت می کند.

مجله Forbes ارزش آن 4.7 میلیارد دلار ذکر کرده است و سومین مسجد بزرگ ترکیه در پایتخت این کشور است.مسجد Kocatepe ، بزرگترین مسجد آنکارا که به سبک معماری نئو کلاسیک ساخته شده است و می تواند 24000 نمازگزار را در خود جای دهد و از بیشتر نقاط شهر قابل مشاهده است.این مسجد از سال 1987 فعالیت دارد.

نام بزرگترین مسجد استانبول کاملیکا است:

در بالای تپه ای در سمت آسیایی استانبول ، شش مناره خط افق را نشان می دهد. زیر سایه این سنگرهای بلند ، بزرگترین مسجد ترکیه واقع شده است که می تواند همزمان 60 هزار نفر از افراد مومن را میزبانی کند.پایه و اساس این مسجد در آگوست 2013 گذاشته شد ، زیرا مسلمانان در پی افزودن نمونه ای جدید و دیدنی به مساجد اطراف شهر بودند و در عین حال نیازهای جامعه را در مجاورت آن محل برطرف می کنند.

به عنوان جانشین و نه به عنوان رقیب مساجد بزرگ دوران عثمانی مانند مسجد مشهور آبی اما مسجد Çamlıca قدیمی و جدید را در معماری خود با اثری از تزئینات و سبک های ساختمانی از دوران عثمانی و معماری سلجوقی قبل از عثمانی گنجانیده است. آنها با لمس ها و اضافات مدرن تکمیل شده اند که در مساجد قدیمی وجود نداشت ، از یک پارکینگ بزرگ ، یک موزه و یک گالری هنری گرفته تا یک کارگاه آموزشی برای هنرمندان ، یک کتابخانه و یک سالن کنفرانس که میتوانید در تور ارزان استانبول از آن بازدید کنید

در خارج از ساختمان عظیم ، 90 هکتار از زمین تزئین شده با فضای سرسبز در بالای تپه قرار گرفته و به شما این امکان را می دهد که جدا از بسفر در حاشیه تپه مسجد را ببینند.طراحی مسجد از 62 نامزد انتخاب شده است. Külünk با اشاره به معمار افسانه ای عثمانی که در پشت نقاط دیدنی در استانبول و سایر شهرها است ، می گوید: "این یک مسجد کلاسیک است و ما از معماری معمار سینان الهام گرفته ایم اما او را کپی نکردیم." الهامات در طاقهای زیبا در حیاط ، گنبدها و شش مناره نمایان می شود که نماد شش رکن ایمانی اسلام است.موزه و گالری هنری از برجسته های این مسجد است و چیزی که آن را از همتایان مدرن خود جدا می کند.

این موزه میزبان تعدادی از آثار باستانی خواهد بود اما محتوای آن به صورت رمز و راز باقی مانده است. کالینک می گوید این موزه به عنوان محلی که توسط موزه قصر Topkapı اداره می شود ، فعالیت خواهد کرد.این مسجد ظرفیت 25000 نفر را برای اقامه نماز در داخل دارد ، 12.500 نفر دیگر در حیاط داخلی بزرگ و 22.500 نفر دیگر در حیاط بیرونی. همچنین دارای 3500 وسیله نقلیه پارکینگ ، یک سالن کنفرانس 1000 صندلی و یک موزه است که مساحت 11000 متر مربع را در خود جای داده است.برای رزرو تور استانبول و بازدید مسجد بزرگ آماده هستید؟

تلفظ دیگر این مسجد، چاملیجا است. به نظر می‌رسد این مسجد با هدف رقابت با مسجد معروف و زیبای سلیمانیه است که در سمت اروپایی استانبول در تنگه بسفر است. فضای داخلی مسجد با رویکرد مینیمالیستی طراحی شده است. دو طراح خانم در مورد نمای داخل مسجد کاملیکا گفته اند: نور، رنگ، شیشه، تزئینات و خطاطی داخلی مسجد به منظور ایجاد حس معنوی در افراد داخل فضای مسجد بوده است. پیشنهاد می‌شود در سفر با تور استانبول حتما از این مسجد زیبای ترکیه دیدن کنید.

منبع:مسجد کاملیکا(بزرگترین مسجد ترکیه)

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز