خبرگزاری کار ایران

انواع تسمه بسته بندی

asdasd
کد خبر : ۸۶۱۸۱۸

تسمه بسته بندی به منظور کمک به محکم کردن بسته بندی کالاهای مختلف و از ملزومات مصرفی انواع تسمه کش های میزی نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک و تسمه کش های پرتابل مانند تسمه کش دستی، بادی و شارژی می باشد. تسمه بسته بندی در انواع مختلف برای داشتن کارایی مناسب در انواع دستگاه های تسمه کش در بازار موجود می باشد: پلاستیکی و فلزی

تسمه بسته بندی در خدمت انواع تسمه کش ها

تسمه بسته بندی به منظور کمک به محکم کردن بسته بندی کالاهای مختلف در خدمت انواع تسمه کش های میزی نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک و تسمه کش های پرتابل مانند تسمه کش بادی و ... می باشد. تسمه بسته بندی در صنایع مختلف به صورت کاملا فراگیر دارای کارایی قابل ملاحظه ای است؛ صنایعی مانند: صنایع غذایی، صنعت نجاری و مبلمان، سرامیک و کاشی، لوازم خانگی و ....

در حقیقت تسمه مثل یک کمربند سفت و محکم دور کالاهایی که برای بسته بندی انتخاب شده اند در انواع مختلف دستگاه تسمه کش با روش های متنوع قرار داده می شود و با شیوه های گوناگون دور تا دور بسته محکم می شود. تسمه بسته بندی در انواع مختلف برای داشتن کارایی مناسب در انواع دستگاه های تسمه کش در بازار موجود می باشد که به راحتی می توان آن را از مراکز معتبری مثل شرکت آوین پلاست مهام(آوین پک) تهیه نمود.

انواع تسمه بسته بندی

تسمه بسته بندی را می توان به 4 نوع مختلف با داشتن کارایی های مختلف تقسیم بندی نمود:

1- تسمه بسته بندی پلاستیکی پلی پروپلین (PP)

2- تسمه بسته بندی پلی اتیلن ترفتالات (PET)

3- تسمه بسته بندی فلزی

تسمه بسته بندی پلاستیکی پلی پروپلین (PP)

از آن جایی که هر قدر تسمه بسته بندی محکم تر و مقاوم تر باشد، بالطبع کالاهایی که بسته بندی شده اند نیز در هنگام حمل و نقل دارای ایمنی بیش تری می باشند، تسمه بسته بندی پلاستیکی پلی پروپلین (PP) با داشتن استحکام، مقاومت و نقطه جوش بالایی که دارد، از پر کاربردترین انواع تسمه های بسته بندی به حساب می آید که دارای عملکرد بالایی در صنعت بسته بندی است، و در بسته بندی های سبک مانند صنایع کارتن و کاغذ سازی ، پارافین و دیگربسته ها و محصولات کوچک ، صنایع نیمه سنگین مانند انواع لوازم خانگی اعم از یخچال - اجاق گاز - ماشین لباسشویی  و همچنین در صنایع فوق سنگینی چون کاشی و سرامیک، پالت های محصولات پتروشیمی و شیمیایی چوب و نئوپان و ام.دی.اف کاربرد دارد.

دستگاه های تسمه کش که از این نوع تسمه بسته بندی استفاده می کند، شامل تسمه کش میزی نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک و تسمه کش پرتابل شامل تسمه کش بادی و تسمه کش دستی است.

آوین پلاست مهام(آوین پک) تسمه های بسته بندی PP را بر اساس ویژگی های ذیل به مشتریان محترم ارایه می دهد:

  • تنوع کیفی تسمه ها بر اساس کریستالی، درجه یک و درجه دو
  • تنوع سایزبندی تسمه ها
  •  تنوع رنگ بندی تسمه ها
  • ارایه تسمه های نرم و سخت و با ضخامت های مورد نیاز
  • ارایه تسمه های دستی و ماشینی
  • ارایه تسمه های نیمه اتومات و فول اتومات
  • قابلیت استفاده تسمه ها برای هر نوع برندی از تسمه کش ها
  • چاپدار و بدون چاپ

تسمه بسته بندی پت (PET)

تسمه بسته بندی پت (PET) به منظور بسته بندی نمودن کالاهای دارای وزن بالا (سنگین وزن) به کار برده می شود، و تسمه کش بادی یکی از انواع دستگاه های تسمه کش است که از این نوع تسمه برای انجام کار بسته بندی استفاده می کند، تولید این نوع تسمه بسته بندی  در دو نوع مختلف صورت می گیرد:

  • تسمه بسته بندی پت عاج دار
  • تسمه بسته بندی پت بدون عاج

تسمه بسته بندی پت نیز همانند سایر تسمه های بسته بندی دارای سایز هایی در اندازه های مختلف می باشد، که پس از تولید، وارد بازار شده، به مشتریان عرضه می شود و از شرکت هایی مانند آوین پلاست مهام به راحتی قابل خریداری می باشد.

هنگام به کار بردن این نوع تسمه نیز مانند تمامی تسمه ها باید سایز مناسب را برای بسته بندی انتخاب نمود تا کیفیت بسته بندی دارای کیفیت مطلوب بوده، به کالا آسیبی وارد نشود. مثلا می توان موارد زیر را در زمان بسته بندی کردن در نظر گرفت:

  • برای بسته بندی کردن وسیله ها و یا قطعه هایی که دارای وزن متوسط هستند، اندازه ی آن ها چه کوچک باشد و یا بزرگ بایستی تسمه بسته بندی پت دارای سایز 16 را به کار برد.
  • از تسمه بسته بندی پت سایز ۱۹ نیز برای بسته بندی کالاها و یا قطعه های سنگین وزن استفاده شود.

ویژگی های تسمه بسته بندی پت (PET)

  • معمولا وزن هر رول تسمه بسته بندی پت حدود ۱۸ تا ۲۲ کیلو گرم است.
  • به علت میزان قابلیت ذوبی که تسمه بسته بندی پت دارا می باشد، به عنوان یک جایگزین مناسب برای تسمه بسته بندی های فلزی می تواند به کار گرفته شود.
  • از آن جایی که تسمه بسته بندی پت در مقابل آفتاب و انواع فشارها دارای مقاومت بسیار بالایی است، به مقدار قابل ملاحظه ای در تولیدی های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد.

انواع تسمه بسته بندی

تسمه بسته بندی فلزی

قطعا به منظور تأمین امنیت مناسب برای بسته بندی های کالاهای سنگین و حجیم، بهترین انتخاب بین انواع تسمه بسته بندی ها، تسمه بسته بندی های فلزی هستند، که دارای سه نوع مختلف می باشد:

  • تسمه بسته بندی فلزی فنری فولادی
  • تسمه بسته بندی فلزی گالوانیزه
  • تسمه بسته بندی فلزی روغنی

از ویژگی های انواع تسمه بسته بندی  فلزی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • تمامی انواع آن برای محیط زیست هیچ گونه ضرری ندارند.
  • از لحاظ استحکام و کشش، هر دو نوع تسمه بسته بندی فلزی روغنی و گالوانیزه مانند هم می باشند و در این موارد با یکدیگر هیچ نوع تفاوتی ندارند.
  • اگر تسمه بسته بندی فلزی روغنی در محیطی مرطوب قرار بگیرد، سطح آن به دلیل وجود رطوبت اکسید شده، زنگ می زند، در صورتی که تسمه بسته بندی فلزی گالوانیزه به هیچ عنوان زنگ نمی زند.

انواع تسمه بسته بندی

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز