خبرگزاری کار ایران

جنوب‌گردی، گشتی میان جاذبه‌های خیال‌انگیز قشم

asdasd
کد خبر : ۸۶۱۰۳۱

مدتی‌ست که طبیعت‌گردی به یکی از ژانرهای سفری محبوب تبدیل شده است. آن‌هایی که کوله‌هایشان را برمی‌دارند و به دل جاده می‌زنند، طبیعت‌گردانی که به مناطق ناشناخته می‌روند و شب را در دل طبیعت سپری می‌کنند، تجربه‌های بسیار ارزشمند و جالبی به‌دست می‌آورند که احساس قدرت و کنجکاوی‌شان را تقویت می‌کند. در میان سفرهای طبیعت‌گردی، سفر به جنوب خودش یک شاخه و دسته جدا پیدا کرده و «جنوب گردی» حالا به یکی از پرطرفدارترین انواع سفر تبدیل شده است.

جنوب، این منطقه خیال‌انگیز و روح‌بخش، یکی از بهترین مقصدهای گردشگری برای طبیعت‌گردان است. جاذبه‌های این سرزمین  آنقدر زیاد است که حتی اگر یک ماه هم از کار و بارمان بزنیم و در آنجا بمانیم، باز هم نمی‌توانیم ادعا کنیم همه جاذبه‌هایش را دیده‌ایم. با این حال برای آن‌ها که عاشق سفر به جنوب هستند، مناطقی هست که دیدن‌شان اولویت دارد و اگر بخواهند «جنوب‌ گردی»‌شان را کامل کنند، حتما باید این جاذبه‌های طبیعی را ببینند. در ادامه با این جاذبه‌ها بیشتر آشنا شوید.

دره ستارگان، دره‌ای با اشکال خیالی

قدم برداشتن در دره ستارگان، مرور داستان‌های خیالی‌ای‌ست که درباره شیوه پیدایش این جاذبه دهان به دهان چرخیده است. داستان‌های شکل‌گیری این دره بسیار زیاد است، اما یکی از معروف‌ترین آن‌ها این است که در گذشته به‌علت برخورد ستاره‌های بزرگ با این قسمت از زمین، خاک منطقه بالا آمده و به همان شکل خشک شده است. البته از نظر علمی، این دره بر اثر فرسایش ناشی از آب‌های سطحی، بارش‌های رگباری فصلی و طوفان‌ها در گذر زمان به‌وجود آمده است.

شکل‌های جالبی که در دره ستاره‌ها به چشم می‌خورند، قدرت خیال‌پردازی انسان را تقویت می‌کنند. در آنجا هرکس با چشم خود اشکالی را می‌بیند که شاید دیگری نبیند. این دره را جزء عجایب هفت‌گانه قشم برمی‌شمارند. اقامت شبانه در این دره زیبا شاید کمی دور از تصور باشد و کار معمولی به نظر نرسد، اما با دریافت مجوز از ژئوپارک قشم و اقامت در آن، خودتان را به تماشای آسمانی پر از ستاره‌های دنباله‌دار مهمان می‌کنید.

جزایر ناز، سکوتی محصور در صخره‌ای سنگی

جنوب‌گردی، گشتی میان جاذبه‌های خیال‌انگیز قشم

لذت بردن از سکوت در جزایر ناز

اگر در بازی‌های کامپیوتری قدیمی، شخصیت قهرمان بازی می‌توانست با ماشین به وسط آب برود و چیزیش نشود، حالا شما هم می‌توانید این تجربه را به دست بیاورید و این قدرت را در واقعیت تجربه کنید. در قشم جزیره‌ای به نام جزایر ناز وجود دارد که هنگام جزر و پایین رفتن ارتفاع آب دریا می‌توانید پیاده یا با ماشین، خودتان را به خشکی وسط دریا برسانید. بعد از رسیدن به خشکی‌ می‌توانید با خیالی آسوده روی صخره آنجا بنشینید و به صدای موج‌های کوتاه آب و پرندگان آزاد گوش کنید.

آرامش و سکوتی که از خلوت کردن در این جزیره نصیب‌تان می‌شود را در هیچ کجای دیگر نمی‌توانید تجربه کنید. این جزیره شبیه یک سرزمین جا مانده از زمین است و انگار هیچ نشانی از عبور و مرور انسان در آن دیده نمی‌شود.

تنگه چاهکوه، اثری هنری ساخته طبیعت

جنوب‌گردی، گشتی میان جاذبه‌های خیال‌انگیز قشم

کشف اشکال گوناگون در تنگه چاهکوه

تنگه چاهکوه شبیه یک کتاب تصویرسازی‌ست که هنرمندی خلاق، تصویرهای زیادی را در آن کشیده است. قوه تخیل اولین چیزی‌ست که در کشف الگوهای منظم و نامنظمِ اشکال تنگه به کار می‌آید. سنگ‌های تراشیده شده این جاذبه انگار کار دست هزاران هنرمند است که با دقت آن‌ها را خلق کرده‌اند. درک اینکه تمام این تصاویر و اشکال بدون دخالت دست انسان و تنها به‌علت باران و فرسایش به‌وجود آمده‌اند، واقعا سخت است.

برای طبیعت‌گردان و کسانی که عاشق ماجراجویی‌اند، دیدن این جاذبه حس و حال عجیبی دارد. هر لحظه قدم برداشتن در دره چاهکوه، دیدن اشکال جدیدتر و بیشتر لذت بردن است. برای سفر به جنوب خودتان را آماده کنید و قبل از رفتن، نکات سفر و بایدها و نبایدهای سفر به این دره اسرارآمیز را در سفرزون بخوانید.

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز