خبرگزاری کار ایران

شرکت آکام آتا منطقه آزاد انزلی (سهامی خاص) : شرکت مشاوره مدیریت

asdasd
کد خبر : ۸۵۸۱۴۶

مدیریت کسب و کار: شرکت آکام آتا

مدیریت یک کسب و کار، کاری بسیار سنگین و مهم است که یک مدیر باید در مورد آن اطلاعات، تجربه و دانش بسیاری را داشته باشد. برای مدیریت یک کسب و کار، نه تنها باید با دانش و علم مدیریت آشنا بود بلکه شناخت دقیق بازار هدف، مشتریان آن کسب و کار، شناخت آن صنعت، شناخت و آنالیز بازار و رقبا، شناخت دقیق خدمت و محصول قابل ارائه و همچنین سوابق اجرایی مدیریتی لازم به نظر می رسد.

در دنیا، متخصصین و کارشناسان حوزه مدیریت تعاریف گوناگونی از علم مدیریت ارائه داده اند که با گذشت زمان بروز رسانی می شود و هر روز علم مدیریت گسترده تر شده و گرایش های مختلفی از آن به دنیای تجارت معرفی می شود. از مدیریت به عنوان یک علم و دانش آموختنی، و همچنین یک هنر و تجربه اجرایی می توان نام برد.

امروزه در دنیای آموزش و کسب و کار ، علم مدیریت نه تنها یک رشته دانشگاهی است و گرایش های مختلفی دارد بلکه گرایش های مختلف این علم در موسسات آموزشی مختلفی نیز بصورت دوره های کوتاه مدت تخصصی تدریس می شود. مدیران موفق سعی می کنند همواره به دنبال بروز رسانی دانش خود بوده و یادگیری مستمر داشته باشند. علم مدیریت بسیار گسترده است و تخصص های گوناگونی در این حوزه وجود دارد. برای مثال، مدیریت مالی، مدیریت بازاریابی، مدیریت فروش، مدیریت منابع انسانی، مدیریت بازاریابی دیجیتال (دیجیتال مارکتینگ)، مدیریت راهبردی (استراتژیک)، مدیریت ورزشی، مدیریت پروژه و مهندسی، مدیریت صنعتی، و مدیریت بازرگانی را می توان به عنوان تنها برخی از شاخه های مدیریت نام برد.

مشاور مدیریت کیست؟

همانطور که گفته شد علم مدیریت بسیار گسترده و با شاخه ها و تخصص های فراوان است. در دنیای کسب و کار، امروزه به تخصص اهمیت بسیاری می دهند و همه مدیران نمی توانند در تمامی حوزه های مدیریتی متخصص شوند. بنابراین هر مدیر تخصص خود را در حوزه مدیریت بازاریابی، فروش، مدیریت فنی و مهندسی، مدیریت مالی، منابع انسانی، اداری و ... دارد. از این نظر، مدیران ارشد نیاز به مدیران و سرپرست های متخصص رده میانی و یا مشاور یا مشاوران متخصص حوزه های مختلف دارند. برخی افرادی که مدیریت یک شرکت و یا کسب و کار تجاری بزرگ را در دست دارند برای ارتقا کار خود و استفاده از دانش متخصصین گوناگون، راهنمایی و خدمات مشاوره، از مشاوران متخصص مدیریت کمک می گیرند.

یاشا سازمند، مدیر عامل شرکت آکام آتا منطقه آزاد انزلی (سهامی خاص) می گوید: " یک مشاور مدیریت (به زبان انگلیسی: Management Consultant) خدمات مشاوره مدیریت (به زبان انگلیسی: Management Consulting) و راهکارهای مناسب ارائه می دهد تا  یک کسب و کار را به اهداف مدیریتی تعیین شده و موفقیت برساند. یک مدیر در کنار برنامه ریزی، وظیفه سازماندهی، رهبری، هماهنگی، و کنترل فعالیت های تجاری کسب و کار را نیز دارد. و همه این فعالیت ها در راستای ارزشها، هدف ها، چشم انداز ها، ماموریت ها و رسالت های آن کسب و کار می باشد. به نظر ایشان مدیریت یک فرایند است و یک مشاور مدیریت به مدیران کسب کار کمک می کند با توجه به منابع موجود (که همیشه محدود است) و سرمایه های انسانی و منابع مادی یک کسب و کار برای آن برنامه ریزی کرده و با فعالیت های هدف دار آن برنامه ها را اجرا کنند. "

بهتر است بدانیم برای یک مشاور مدیریت راه‌حل‌های آماده مدیریتی وجود ندارد و او باید از نزدیک با جلسات متعدد با مدیران ارشد و مالک کسب و کار، به طور کامل با کسب و کار، محصول ها یا خدمات آن، صنعت و بازار هدف، مشتریان و مخاطبان آن کسب و کار آشنا شده و دغدغه های مدیران، مشکلات و اهداف کسب و کار را بشناسد تا بتواند راه حل های مناسب مدیریتی ارائه دهد.

مشاوره مدیریت چیست؟

برخی از مشاوره های مدیریتی که می تواند از جمله خدمات یک مشاور مدیریت باشد به شرح زیر می باشد. خدمات مشاوره مدیریت می تواند گسترده باشد و با کمک یک تیم مشاوران و یا اینکه تنها بر اساس تخصص و توانایی یک مشاور در هر یک از گرایش ها و تخصص های زیر می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

  • مشاوره مدیریت بازاریابی
  • مشاوره مدیریت فروش
  • مشاوره مدیریت منابع انسانی
  • مشاوره بازاریابی بین الملل
  • مشاوره مدیریت بازاریابی اینترنتی (دیجیتال مارکتینگ)
  • مشاوره توسعه کسب و کار
  • مشاوره مدیریت برند و برندسازی (خلق برند)
  • مشاوره مدیریت مذاکرات و مکاتبات تجاری بین الملل
  • مشاوره مدیریت تجارت بین الملل
  • مشاوره بازرگانی
  • مشاوره مدیریت مالی و حسابداری
  • مشاوره صادرات واردات

شرکت آکام آتا منطقه آزاد انزلی (سهامی خاص) : شرکت مشاوره مدیریت

مشاوره مدیریت به معنای دقیق به اشتراک گذاشتن علم و ایده های به روز مدیریت می باشد. به عنوان مثال اگر شما مدیر شرکتی بزرگ و یا کوچک هستید می توانید با مشاوره گرفتن از یک فرد متخصص و حرفه ای در این زمینه اطلاعات بیشتر و به روز تری را کسب نمایید. مشاوران مدیریت معمولا ایده های جدید و جذابی را به مدیران ارائه می دهد تا به وسیله ی آن ها شغل و کسب و کار خود را ارتقا دهند.

کارآفرینان نیز می توانند قبل از اقدام به کاری از این مورد بهره بگیرند تا قدم های صحیح تری را در رابطه با شروع کسب و کار خود بردارند. در دنیا معمولا، مدیرعامل و هیئت مدیره یک کسب و کار، کارآفرینان و یا مدیر یک آموزشگاه علمی می توانند از پیشنهادات مشاوران مدیریت بهره مند گردند.

باید توجه داشته باشید که درباره ی مشاور خود تحقیقات زیادی انجام دهید تا از انجام پیشنهادات او اطمینان خاطر داشته باشید. به یاد داشته باشید که باید با مشاورانی حرفه ای و متخصص کار کنید. بعد از مطالعه رزومه کاری، تحصیلی و سوابق مشاور مدیریت و یا یک شرکت مشاوره مدیریت می توانید در مورد آن ها تحقیق کنید و در صورت تمایل و توافق اقدام به همکاری نمایید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز