خبرگزاری کار ایران

آیا ترکیه مقصد امنی برای سرمایه گذاری است؟

asdasd
کد خبر : ۸۵۶۶۲۷

در سال‌های اخیر شاهد این بوده‌ایم که بسیاری از ایرانی‌ها بخشی از سرمایه خود را در کشورهای خارجی سرمایه‌گذاری کرده‌اند. در این میان، کشور ترکیه به عنوان همسایه غربی ما مقصدی بسیار محبوب برای جذب سرمایه شهروندان ایرانی بوده است.

در چند سال اخیر سرمایه هنگفتی از سوی ایرانی‌ها در بخش‌های مختلف از جمله املاک و مستغلات وارد کشور ترکیه شده است. همچنین برخی از مردم سرمایه خود را در بانک‌های کشور ترکیه از جمله زراعت بانک سرمایه‌گذاری کرده‌اند. اما این نوع سرمایه‌گذاری چه مزایایی دارد و آیا به صورت کلی سرمایه‌گذاری در این کشور یک سرمایه‌گذاری امن و مناسب به حساب می‌آید؟

سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات ترکیه

خرید ملک در ترکیه متداول‌ترین نوع سرمایه‌گذاری شهروندان ایرانی در این کشور بوده و ایرانی‌ها در چند سال اخیر میلیون‌ها دلار در بخش املاک کشور ترکیه سرمایه‌گذاری کرده‌اند. در ادامه موارد مختلف را در مورد خرید ملک در ترکیه بررسی خواهیم کرد.

مسائل مربوط به مالکیت

بر اساس قوانین کشور ترکیه شهروندان کشورهای خارجی حق خرید انواع ملک مسکونی، تجاری و... را در این کشور دارند. قبل از خرید ملک می‌توانید به اداره املاک و اراضی این کشور مراجعه کرده و وضعیت ملک مورد نظرتان را استعلام کنید. در صورتی که روال قانونی خرید ملک در ترکیه را طی کنید و ملک خود را در سیستم اداره املاک این کشور ثبت نمایید مشکلی از بابت مسائل مالکیت پیش نخواهد آمد و به راحتی می‌توانید از ملک خود استفاده کرده یا آن را اجاره دهید. تنها مشکلی که در این ارتباط وجود دارد سوءاستفاده کلاهبرداران از ناآگاهی برخی افراد است که در سالیان اخیر با تدابیر دولت ترکیه به حداقل رسیده است.

میزان ریسک سرمایه‌گذاری

پیدا کردن یک انتخاب کم‌ریسک و مطمئن بر ای سرمایه‌گذاری کار چندان ساده‌ای نیست. شما می‌توانید سرمایه خود را وارد بورس کنید یا وارد تجارت شوید اما چنین سرمایه‌گذاری‌هایی ریسک نسبتا بالایی دارند. در مقابل، خرید ملک یک گزینه کم‌ریسک با بازده اقتصادی بالا است. جالب است بدانید که قیمت املاک و مستغلات در ترکیه هر سال به طور متوسط 18 درصد افزایش پیدا می‌کند. بنابراین در حال حاضر هیچ نگرانی از بابت کاهش ارزش پول با خرید ملک در ترکیه وجود ندارد و خرید ملک یک گزینه سرمایه‌گذاری با بازده تضمین شده محسوب می‌شود.

امکان اجاره دادن ملک

گروهی از افراد با این پیش‌فرض اقدام به خرید ملک در ترکیه می‌کنند که ضمن سرمایه‌گذاری در این کشور بتوانند با اجاره دادن ملک خود کسب درآمد کنند. اما این نگرانی وجود دارد که اجاره دادن خانه در ترکیه سخت باشد. با توجه به این که ترکیه کشوری توریستی بوده و در ضمن دانشجویان خارجی زیادی در این کشور تحصیل می‌کنند اجاره دادن خانه در این کشور کار چندان سختی نخواهد بود. در واقع تقاضای اجاره مسکن در ترکیه سیر صعودی داشته و می‌توان درآمد خوبی از این راه به دست آورد.

به طور کلی خرید ملک در ترکیه با توجه به قیمت‌های مقرون‌به‌صرفه، اقتصاد در حال رشد ترکیه و موقعیت استراتژیک این کشور یک سرمایه‌گذاری کم‌ریسک و مناسب محسوب می‌شود. آنقدر مناسب که در چند سال اخیر علاوه بر ایرانی‌ها بسیاری از اعراب و اروپایی‌ها از جمله روس‌ها اقدام به خرید ملک در شهرهای مختلف ترکیه از جمله آنتالیا، ازمیر، بدروم و... کرده‌اند. به همه این‌ها باید امکان گرفتن شهروندی ترکیه از طریق خرید ملک را نیز اضافه کنید. با سرمایه‌گذاری 250 هزار دلاری در بخش املاک ترکیه می‌توانید حق شهروندی و پاسپورت این کشور را بگیرید که مزایای زیادی را به همراه خواهد داشت.

 

سرمایه ‌گذاری در بانک های ترکیه

سرمایه‌گذاری بانکی در ترکیه دیگر روش متداول برای سرمایه‌گذاری در این کشور محسوب می‌شود. بانک‌های ترکیه در سالیان اخیر پیشرفت زیادی داشته و در کشورهای مختلف دنیا صاحب شعبه شده‌اند. در شرایط فعلی افتتاح حساب بانکی در ترکیه نه تنها یک گزینه کم‌ریسک برای سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود بلکه امکان اتصال به سیستم بانکداری جهانی را نیز برای ایرانی‌ها فراهم می‌کند. با افتتاح حساب بانکی در ترکیه امکان گرفتن مسترکارت یا ویزاکارت را خواهید داشت و در نتیجه می‌توانید کارهایی مانند انتقال ارز بین‌المللی، خرید از سایت‌های خارجی و گرفتن پول از دستگاه‌های ATM در سراسر دنیا را انجام دهید. علاوه بر این، سپرده بانکی شما شامل سود بانکی نیز شده و بسته به موارد مختلف می‌تواند شامل سود سالیانه 15 تا 20 درصد شود.

به طور کلی و با توجه به شرایط ناپایدار و عدم ثبات اقتصادی در ایران سرمایه‌گذاری خارجی یک گزینه‌کم‌ریسک و منطقی به نظر می‌رسد. در این میان، کشور ترکیه با توجه به ویژگی‌های مختلف از جمله نزدیک بودن به ایران و روابط سیاسی پایدار یکی از بهترین گزینه‌ها برای یک سرمایه‌گذاری امن و پربازده است. اما با توجه به وجود برخی پیچیدگی‌های اداری و قانونی توصیه می‌کنیم برای خرید ملک در ترکیه و افتتاح حساب بانکی از خدمات موسسات معتبر در این حوزه استفاده کنید تا یک سرمایه‌گذاری مطمئن را انجام دهید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز