خبرگزاری کار ایران

اگر قصد مهاجرت تحصیلی و اپلای دارید، این مقاله برای شماست!

asdasd
کد خبر : ۸۵۶۶۰۰

شاید فکر کنید حکایت مهاجرت تحصیلی در ایران به دوران بعد از انقلاب خلاصه شود، اما این قصه طولانی تر از این حرف هاست. جالب است بدانید اولین مهاجرت تحصیلی در ایران حدود 200 سال به دستور جناب فتحعلی شاه قاجار انجام می شود. دو ایرانی با لباده و کلاه فرنگی بدون اینکه اصلا زبان خارجی بدانند راهی دیار فرنگستان شدند تا در حوزه هنر و نجوم آموزش ببینند.

کاری نداریم به اینکه سرنوشت آنها چی شد، به این هم کاری نداریم که آیا هدف اعلی حضرت همایونی از ارسال این نوابغ به خارج محقق شد یا نه؛ صرفا اشاره ای بود که بدانید این مساله اجتماعی در سال های خیلی دور هم رواج داشته است. آن هم در شرایط که تحریمی در کار نبوده و اوضاع کشور هم به اندازه امروز چالشی و پرماجرا نبوده است. همانطور که متوجه شدید امروز میخواهیم اشاره کوتاهی به موضوع مهاجرت تحصیلی داشته باشیم، با ما همراه باشید.

چرا مهاجرت تحصیلی اینقدر فراگیر است؟

شما دانشجوی صنعتی شریف هم که باشی نمی توانی شوق نشستن روی صندلی های دانشگاه هاروارد و استنفورد را انکار کنی. درست است که پروسه مهاجرت تحصیلی جانکاه و هزینه بر بوده و زمان زیادی برای انجام روال اداری آن باید دوندگی کرد، اما دانشجویان ما با هدف دریافت آموزش سطح بالاتر و بدست آوردن افق پیشرفت روشن تر به سراغ گزینه اپلای به دانشگاه های برتر می روند. دلایل اپلای کردن را تقریبا همه میدانند، اما روال انجام آنرا شاید هر کسی نداند. در این مقاله دنبال این هستیم تا به صورت خیلی خلاصه مسیر دریافت پذیرش تحصیلی رو توضیح دهیم.

 اگر قصد مهاجرت تحصیلی و اپلای دارید، این مقاله برای شماست!

برای مهاجرت تحصیلی دقیقا باید از کجا شروع کنیم؟

برای گرفتن پذیرش تحصیلی از یک دانشگاه، لازم است اول کشور مقصدتان را انتخاب کنید. اولویت انتخاب کشور به چند مورد بستگی دارد: شهریه دانشگاه، هزینه زندگی در آن کشور، سطح علمی و اعتبار دانشگاه در رشته‌ ای که مد نظر دارید. پس از آنکه اسامی دانشگاه ها را یادداشت کردید نام آنها را در لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم جستجو کنید. در مرحله بعدی ددلاین های هر کدام را جداگانه در تقویم یادداشت کنید. شما موظف هستید تا قبل ددلاین مورد نظر مدارک موردنیاز دانشگاه را آماده و ارسال کرده باشید. این مدارک شامل ترجمه ریزنمرات دبیرستان و دانشگاه، اصل مدارک تحصیلی، توصیه‌نامه یا recommendatio، انگیزه‌نامه یا SOP می شود.

قدم بعدی این است که با اساتید گروه موردنظر دانشگاهتان مکاتبه کنید. دقت کنید که با دو استاد از یک گروه آموزشی در یک دانشگاه، به طور همزمان مکاتبه نکنید. جلوه‌ی خوبی ندارد و یک حرکت غیر حرفه ای و توهین آمیز به حساب می آید.

 اگر قصد مهاجرت تحصیلی و اپلای دارید، این مقاله برای شماست!

برای پروسه اپلای کردن به چه مدارکی نیاز داریم؟

برای اپلای کردن در دانشگاه های خارجی به یک مدرک زبان بین المللی نیاز دارید. این مدرک زبان عمدتا یکی از دو مدرک تافل و آیلتس است. معمولا دانشگاه های اروپا مدرک آیلتس و دانشگاه های آمریکا و کانادا مدرک زبان تافل را می پذیرند. فرقی نمی کند که کدوم یک از این دو مدرک رو لازم داشته باشید. در هر صورت اگر سطح زبان شما در حد intermediate یا پایین تر است، برای گرفتن نمره قبولی در این آزمون ها باید حداقل 6 ماه مطالعه منسجم داشته باشید. تاریخ ددلاین ارسال مدارک هر زمان که باشه شما تا همان تاریخ برای ارسال نمره ی زبان فرصت دارید.

اگر مقاله‌ای برای ارائه دارید و یا حتی آمادۀ چاپ در ژورنال‌های معتبر خارجی است، آن را ترجمه و نهایی کنید. برای ترجمه تخصصی فارسی به انگلیسی به شما حق می‌دهیم که سخت‌گیر باشید، تعداد افراد و سایت‌هایی که توانایی ترجمه مقاله isi را داشته باشند بسیار کم است. ترنسیس با پشتوانۀ بسیار خوب خود و مترجمین خبره‌ای که در اختیار دارد، می‌تواند یکی از جدی‌ترین گزینه‌های شما محسوب شود.

مورد بعدی پیگیری برای دریافت توصیه نامه است. توصیه نامه توصیف اساتید شما از توانمندی ها و علاقه مندی های تحصیلی شماست. هر چقدر که این اساتید انسان های بزرگتر و نام آشناتری باشند توصیه نامه ی شما معتبرتر است.

مراد از بزرگی اساتید چیست؟ یعنی هرچه استاد شما از نظر علمی ورزیده تر باشد، مقالات چاپ شده در نشریات معتبر داشته باشد، در دانشگاه معتبرتری درس خوانده و عضو هیئت علمی باشد این توصیه نامه مؤثرتر واقع می شود.

مورد آخر پیگیری برای ترجمه مدارک تحصیلی است. ترجمه مدارک شما باید ترجمه رسمی باشد. یعنی باید اصل مدارک را در اختیار یک دارالترجمه رسمی قرار دهید. این دارالترجمه ها مهر وزارت علوم و مهر دادگستری دارند و بعد از ترجمه مدارک شما، این مهر رو پای تمام مدارک می زنند. بعد از ترجمه باید این مدارک را مهر و موم شده از طریق سیستم پست بین المللی برای دانشگاه مقصد ارسال کنید. پیش از اتمام ددلاین باید این
مرسولات به دانشگاه رسیده باشد.

 

یک سوال مهم: آیا داشتن و نداشتن مقاله در دریافت پذیرش تحصیلی موثر است؟

اگر مقطع کارشناسی شما به تازگی تموم شده باید بدانید دانشگاه ها از دانشجویان این مقطع توقع داشتن مقاله اکسپت شده ندارند چراکه لیسانس یک دوره تحصیلی طولانی و بسیار پرکار است و منطقا وقتی برای به سرانجام رساندن پژوهش برای دانشجو باقی نمی گذارد. بنابراین نداشتن مقاله در پروسه اپلای حداقل برای دانشجویان کارشناسی یک امتیاز منفی نیست اما برخورداری از آن باعث می شود شانس دریافت یک بورسیه ی خوب را داشته باشید.

از طرفی داشتن مقاله برای دانشجویانی که برای مقطع دکترا درخواست پذیرش می دهند از نان شب واجب تر است. بنابراین پیگیر ترجمه مقاله isi فارسی به انگلیسی معتبر باشید.

 اگر قصد مهاجرت تحصیلی و اپلای دارید، این مقاله برای شماست!

متن مقاله تان را نوشته اید اما ترجمه نکرده اید؟

نام ترنسیس را در مرورگر تایپ کنید. سایت ترجمه ترنسیس در مراحل ابتدایی نگارش مقاله که نیاز به ترجمه مقاله تخصصی فارسی به انگلیسی علمی وجود دارد، بارها و بارها به کمک دانشجویان ارشد و دکتری شتافته است. در ترنسیس انجام ترجمه های تخصصی توسط مترجمان همان حوزه علمی انجام می شود، و در حیطه ترجمه مقاله isi که نیاز به ترجمه ی تخصصی فارسی به انگلیسی وجود دارد، سابقه انجام موفقیت آمیز پروژه های بزرگ و بسیار دشوار را داشته ایم.

مدعی هستیم که در زمینه ترجمه مقاله isi و ترجمه فارسی به انگلیسی بهترین مترجمان ایران را در اختیار داریم. می توانید مترجم مدنظرتان را خودتان انتخاب کنید، و یا آنرا به مترجمین ویژه ترنسیس بسپارید.

در هر صورت سایت ترجمه ترنسیس تا آخرین لحظه ضامن کیفیت پروژه های شماست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز