خبرگزاری کار ایران

آموزش صفر تا 100 بورس در شیپور

asdasd
کد خبر : ۸۵۵۸۶۵

آموزش بورس را با استراتژی معاملاتی آغاز نکنید. اولین قدم‌های آموزش بورس با آموزش موضوعاتی مانند مفاهیم اولیه در بازارهای بورس، مفاهیم اولیه علم سرمایه‌گذاری، روانشناسی بازار و روانشناسی فردی سهامداران آغاز می‌شود.

ایلنا؛ هر روزه با افزایش تعداد شرکت‌های معتبر و برندهای شناسنامه‌داری که سهام خود را در بورس عرضه می‌کنند، بر جذابیت بازار بورس افزوده می شود و همین جذابیت سرمایه گذاری در بورس باعث شده که فعالان اقتصادی این روزها بیش از قبل در بورس حضوری فعال داشته باشند.

این امر، امروزه بورس را به یکی از بهترین روش‌های سرمایه گذاری تبدل کرده است. اما عایدی همه افراد از بازار بورس یکسان نیست؛ بخشی سودهای کلان از این بازار به دست می‌آورند و عده‌ای یا ضرر می‌کنند یا دل‌شان با کسب سود حداقلی خوش است. تفاوت این دو گروه نه سرمایه است و نه شانس، بلکه دانش است و آموزش.

ورود آسان به بورس و عدم نیاز به سرمایه‌های کلان برای خرید سهام که یکی از دلایل جذابیت بازار سرمایه و بورس است، متأسفانه در شرایط فعلی به پاشنه آشیل عده‌ای بدل شده و باعث شده بسیاری از افرادی که وارد بازار بورس می‌شوند توجهی به آموزش نداشته باشند.

حتی بخشی از این افراد که تنها با داشتن اطلاعات مقدماتی در بازار، شروع به خرید و فروش می‌کنند.

این معامله‌گران ساده که غالباً سهام بورس را از طریق اینترنت خریداری می‌کنند، از قابلیت کم‌خطرتر و نقدشوندگی راحت سهام استفاده کرده و در روزهای رشد بورس حتی با رشد اندکی هم مواجه می‌شوند.

ولی باید دانست که این‌گونه معامله و فعالیت در بازار بورس اصولی نیست و احتمال دارد در میان‌مدت منجر به ضرر و زیان سرمایه گذار نشود ولی در طولانی‌مدت به طور قطع زیان بالایی به سرمایه گذار می‌زند.

نباید فراموش کرد  که آموزش مهم‌ترین اصل هر کسب و کاری است و برای کسب موفقیت در هر زمینه‌ای نیاز است ابتدا تجربه و تخصص لازم را به دست آوریم. به قول رابرت کیوساکی بهترین سرمایه گذاری، سرمایه گذاری روی خودتان است. بزرگترین فعالین بازار سرمایه از جمله "وارن بافت" و "رابرت کیوساکی" معتقدند برای اینکه در بورس سود کنیم، باید علاوه بر دانش مالی، مهارت‌های لازم را کسب کنیم و این اتفاق نمی‌افتد مگر با آموزش اصولی بورس.

اگرچه تحصیلات مرتبط با بازارهای مالی، ابزاری مفید و مؤثر برای کسب مهارت معامله در بورس‌ها هستند، اما برای آموزش بورس لازم نیست تحصیل‌کرده اقتصاد باشید یا متخصص ریاضی و تحصیل‌کرده مدیریت که با فرمول‌های عجیب و غریب سر و کله بزنید. پیشنهاد می‌کنیم قبل از ورود به بورس کمی در مورد این بازار مطالعه کنید تا با فضای کلی بورس آشنا بشوید. حتی در گام نخست و آموزش از صفر می‌توانید با مطالعه مقالات و کتاب‌های بورس، شروع کنید و کم‌کم مشاهده ویدیوهای رایگان آموزشی را در برنامه خود قرار دهید؛ در مراحل بعد با شرکت در کلاس‌های آموزش بورس یا استفاده از دوره‌های آنلاین آموزشی بورس، سرمایه گذاری را از آموزش خودتان شروع کنید.

آموزش بورس را با استراتژی معاملاتی آغاز نکنید. اولین قدم‌های آموزش بورس با آموزش موضوعاتی مانند مفاهیم اولیه در بازارهای بورس، مفاهیم اولیه علم سرمایه‌گذاری، روانشناسی بازار و روانشناسی فردی سهامداران آغاز می‌شود.

در مرحله بعد شناخت شما نسبت به بازار سرمایه باید افزایش یابد پس بهتر است دنبال شناخت صنایع بورسی، شرکت‌های بورسی، فاکتورهای اثرگذار اقتصادی و آیتم‌های اثرگذار بازارهای جهانی بروید. بررسی روش‌های صحیح معامله‌گری و بررسی رفتار مارکت و روندهای بازار نکات دیگری است که لازم است یاد بگیرید.

در این مرحله است که وارد آموزش استراتژی‌های معاملاتی می‌شوید و از بین تحلیل‌های موجود یکی را با توجه به شناختی که از خودتان و توانمندی‌تان دارید انتخاب کرده و آموزش می‌بینید.

برای شرکت در کلاس‌های آموزش بورس هم، ابتدا یک تحقیق کلی نسبت به مؤسسات آموزشی موجود داشته باشید. در کارگاه‌های رایگان بورس شرکت کنید و با چند مؤسسه تماس بگیرید.

 سپس مؤسساتی را که دارای اساتید باتجربه و فعال در حوزه بازار سرمایه هستند را انتخاب کرده و با اساتیدشان مشورت کنید.

با در نظر گرفتن اینکه هزینه‌های شرکت در کلاس‌ها مقرون به صرفه است یا خیر تصمیم نهایی را بگیرید ولی انتظار معجزه از آموزش هم نداشته باشید. درآمد میلیاردی از بورس بعد از 6 ماه آموزش، حقیقت ندارد و تنها با شرکت در چند دوره آموزشی نمی‌توان سودهای زیاد و غیرنرمال کسب کرد.

 هر سرمایه گذار با گذراندن دوره‌های آموزش بورس معامله‌گر نمی‌شود و فقط با تمرین و تکرار مباحث کاربردی مطرح شده در آن کلاس‌ها، شروع به معامله در بازار بورس کرده و با کسب تجربه کم‌کم به یک معامله‌گر موفق تبدیل می‌شود.

برای دیدن آگهی های آموزش بورس میتوانید به سایت شیپور مراجعه فرمایید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز