خبرگزاری کار ایران

تاریخچه و معرفی متعلقات دستگاه قالیشویی

asdasd
کد خبر : ۸۵۵۳۳۵

قطار شست‌وشو دستگاه قالیشویی به‌طور خودکار نواحی را که عملیات شست‌وشو انجام می‌شود را تنظیم می‌کند که به‌منظور تناسب دقیق با اندازه فرش از 6 الی 18 بُرُسِ چرخنده استفاده می‌شود. این موضوع در فرایند پاک‌سازی، صرفه‌جویی قابل‌توجه در مصرف آب، مواد پاک‌کننده، انرژی و زمان را به دنبال دارد.

ایلنا؛ کارخانه کاتینت، تولیدکننده‌ی اسپانیایی دستگاه قالیشویی، اولین دستگاه‌های قالیشویی دنیا را در سال 1992 تولید و روانه بازار کرد. در حال حاضر کاتینت تولیدکننده‌ی پیشتاز ماشین‌های قالیشویی حرفه‌ای آبی در جهان است.

میز اندازه‌گیری و ثبت دستگاه قالیشویی

کارخانه‌های شست‌وشوی قالی عموماً زمان زیادی صرف اندازه‌گیری قالی‌ها و نتیجتاً مدیریت و پردازش داده‌های جمع‌آوری‌شده می‌کنند. برخی شرکت‌ها یک میز اندازه‌گیری و ثبت استثنایی از حیث صرفه‌جویی در زمان ارائه کرده‌اند که ظرف تنها چند ثانیه طول و عرض یک قالی را اندازه می‌گیرد.

اطلاعات و داده‌های منحصربه‌فرد مرتبط با هر فرش در یک پایگاه داده ذخیره و به‌آسانی توسط یک کامپیوتر یا لپ‌تاپ پردازش می‌شود. با اتصال یک بارکد خوان به سیستم، عملیات ثبت فرش و مدیریت فرایند آسان‌تر انجام می‌گیرد. دستگاه به‌طور خودکار پس از اندازه‌گیری و ثبت فرایند، قالی را جمع می‌کند.

حداکثر عرض قالی در مدل استاندارد این میز دستگاه قالیشویی : 300 سانتی‌متر.

دستگاه قالیشویی از بین برنده‌ی گردوخاک

این دستگاه فوق‌العاده، گردوخاک، شن و ریگ و تمامی ذرات این‌چنینی که در تاروپود قالی می‌نشینند را از بین می‌برد. گردگیری عنصر حیاتی فرایند دقیق و حرفه‌ای شستن قالی است.

چرخش افقی سیلندرها یک ارتعاش مکانیکی را به‌منظور جدا کردن گردوخاک و سایر ذرات که در فرش جای گرفته‌اند به آن وارد می‌کند که پس از آن به‌وسیله‌ی یک مکنده‌ی قدرتمند و سیستم فیلتر خود پاک ساز از بین می‌روند. قدرت نیروی مکانیکی وارد بر فرش قابل تنظیم است به‌گونه‌ای که قادر به از بین بردن ذرات حتی از ظریف‌ترین فرش‌ها می‌باشد. بعد از فرایند پاک‌سازی دستگاه به‌طور خودکار فرش را جمع می‌کند.

قطار شست‌وشو دستگاه قالیشویی

قطار شست‌وشو که پاکیزگی فوق‌العاده و بی‌نظیری را ارائه می‌دهد، از چند فرایند پیچیده و منحصربه‌فرد پاک‌کننده تنها در یک ماشین بهره می‌برد: فرایند قبل از شست‌وشو، شست‌وشو، آب‌کشی و جمع‌کردن خودکار فرش.

قطار شست‌وشو دستگاه قالیشویی به‌طور خودکار نواحی را که عملیات شست‌وشو انجام می‌شود را تنظیم می‌کند که به‌منظور تناسب دقیق با اندازه فرش از 6 الی 18 بُرُسِ چرخنده استفاده می‌شود. این موضوع در فرایند پاک‌سازی، صرفه‌جویی قابل‌توجه در مصرف آب، مواد پاک‌کننده، انرژی و زمان را به دنبال دارد.

سیستم ترکیبی بازیافت آب و پمپ‌های الکترونیکی جریان پاک‌کننده‌ها ویژگی‌های استاندارد قطارهای شست‌وشو می‌باشند. برخی قطارهای شست‌وشو ظرفیت شست‌وشو بیش از 140 مترمربع فرش در ساعت رادار هستند که به‌وسیله‌ی هیچ روش شست‌وشو فرش دیگری قابل دسترسی نیست.

حداکثر عرض فرش‌ها در مدل‌های استاندارد این دستگاه قالیشویی عبارت‌اند از: 250،320 یا 420 سانتی‌متر.

ماشین آب‌گیری دستگاه قالیشویی

دستگاه آب‌گیری مجزا از محبوب‌ترین دستگاه‌های قالیشویی است. آب باقی‌مانده در فرش پس از فرایند شست‌وشو، با 1500 دور در دقیقه بیرون کشیده می‌شود. بیرون کشیدن آب باقی‌مانده از قالی مدت‌زمان خشک شدن قالی را به مدت چند روز کاهش می‌دهد.

ماشین آب‌گیری از جذب‌کننده‌های مرتعش بسیار بزرگی ساخته‌شده است که مجهز به سیستم امنیتی در حالت نامتعادل است که از خرابی ماشین درصورتی‌که به‌درستی توسط اپراتور بارگذاری نشده باشد جلوگیری می‌کند. اولین دستگاه آب‌گیری فرش در جهان در سال 1992 توسط کاتینت ساخته شد که این دستگاه همچنان توسط یک کارخانه قالیشویی در مایورکای اسپانیا در حال استفاده است.

حداکثر عرض فرش‌ها در مدل‌های استاندارد این دستگاه: 250،350 یا 450 سانتی‌متر

لوله‌ی خشک‌کن دستگاه قالیشویی

به‌منظور حداکثر استفاده از فضای در دسترس برای خشک‌کردن قالی در کارخانه قالیشویی و تسهیل در امر خشک‌کردن فرش‌ها، لوله‌های خشک‌کن مکانیکی دستگاه قالیشویی نیز محبوبیت خود را دارند.

فرش‌های خیس با فشار دادن دکمه به‌طور خودکار در یک انتهای لوله‌ی خشک‌کن بارگذاری و پس از خشک شدن از انتهای دیگر آن بارگیری می‌شوند(بستگی به دستگاه دارد). ظرفیت لوله‌های خشک‌کن استاندارد 20 متری در حدود 250 قالی می‌باشد. لوله‌ی خشک‌کن که معمولاً در یک اتاق اختصاصی خشک‌کردن فرش نصب می‌گردد از تعدادی میله‌ی فولادی ضدزنگ که به شکل افقی و عمودی حرکت می‌کنند تشکیل شده است. آویز کننده‌های فرش از یک دستگاه انتقال آویخته می‌شوند که به‌وسیله‌ی یک ساختار نیرومند فولادی مستحکم شده است.

حداکثر عرض قالی در مدل‌های استاندارد این دستگاه: 400 سانتی‌متر.

میز تکمیل کار و بسته‌بندی

میز تکمیل و بسته‌بندی به‌منظور کنترل نهایی فرش‌های شسته شده و پرداخت و تمیزکاری نهایی طراحی شده است.

برس‌های چرخنده و یک سیستم مکنده‌ی قدرتمند پرزهای قالی را بالا آورده و لبه‌های قالی را قبل از بسته‌بندی مرتب می‌کنند. نوار نقاله‌ها قالی را به‌منظور فرایند پرداخت و تمیزکاری حرکت می‌دهند و نهایتاً قالی به‌منظور بسته‌بندی جمع می‌شود. این میز تکمیل کارِ عالی، رضایت کامل مشتریان را تضمین می‌کند.

حداکثر عرض قالی در مدل‌های استاندارد این دستگاه قالیشویی: 330 یا 440 سانتی‌متر.

مزایای دستگاه قالیشویی اتوماتیک

صرفه‌جویی 80 درصدی در مواد شیمیایی، آب، مواد تمیزکننده و کارگران توسط به‌کارگیری سیستم کنترل کامپیوتری که هر مترمربع از قالی به‌طور مساوی توسط دستگاه قالیشویی برس کشی می‌شود. درحالی‌که سیستم دستی دستگاه قالیشویی فشار 50 کیلوگرمی به هر قالی وارد می‌کنند، در سیستم دستگاه قالیشویی اتوماتیک این فشار به 150 کیلوگرم می‌رسد.

دستگاه قالیشویی دستی با توجه به استفاده از نیروی نامتعادل خط باریکی را پس از تمیزکاری بر روی قالی باقی می‌گذارند درحالی‌که دستگاه قالیشویی اتوماتیک متعادل باقی‌مانده و فشار آن‌ها در سطح قالی توزیع می‌شود به‌گونه‌ای که هیچ‌گونه خطی بر روی آن باقی نمی‌ماند.

دستگاه‌های قالیشویی دستی در یک‌جهت می‌چرخند که باعث کج و یک‌سو شدن پرهای قالی می‌شود. دستگاه قالیشویی اتوماتیک دارای ویژگی چرخش برس‌ها در جهات مختلف است. این ویژگی لکه‌هایی را که ممکن است در پرهای قالی باقی بمانند از بین می‌برد. مصرف آب دستگاه قالیشویی دستی بسته به اپراتور، می‌تواند کمتر یا بیشتر از مقدار موردنیاز باشد.

در دستگاه قالیشویی اتوماتیک مراحل قبل از شست‌وشو و آب‌کشی می‌تواند به شکل بهتری انجام گیرد. این ویژگی توسط واحد کنترل PLC انتخاب می‌شود. کثیفی قالی چه کم باشد و چه زیاد، سرعت دستگاه قالیشویی دستی و اپراتور آن در یک نرخ ثابت باقی می‌ماند. با استفاده از واحد کنترل PLC، سرعت برس‌های ماشین یا خود ماشین می‌تواند در 40 سطح متفاوت تنظیم گردد.

دقت اپراتور دستگاه قالیشویی دستی در طول 10 ساعت ثابت نمی‌ماند، درحالی‌که دستگاه قالیشویی اتوماتیک می‌تواند یک کیفیت استاندارد ثابت را بدون محدودیت زمانی فراهم کند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت کاسبان مراجعه نمایید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز