خبرگزاری کار ایران

فراز و نشیب‌های دریافت ویزای کانادا

asdasd
کد خبر : ۸۵۴۰۵۹

در اقامت دائم که تکلیف روشن و واضح است؛ کسی که قصد مهاجرت دائم به این کشور و ترک وطن را داشته باشد از این نوع ویزا استفاده می‌کند.

ایلنا؛ کانادا از آن دسته کشورهایی‌ست که مردمش، از هر رنگ و نژادی که باشند کنار هم زندگی می‌کنند. این کشور مهاجرپذیر همه جور قوم و ملیتی را در دل خود جای داده است. فرقی نمی‌کند به قصد مهاجرت دائم به این کشور سفر کنید یا برای تحصیل، یا حتی اگر برای یک سفر تفریحی چند روزه بخواهید به کانادا سر بزنید باید ویزای کانادا داشته باشید.

حتماً می‌دانید که ویزای کانادا یا هر کشور دیگری حکم همان مجوز ورود به آن کشور را دارد. برای این که بخواهید این ویزا را دریافت کنید هم احتیاج است که مدارک و شرایطی را مهیا کنید.

انواع ویزای کانادا

سیاست‌هایی که کشور کانادا در زمینه جذب شهروند، گردشگر و یا نیروی کاری به کار برده، موجب روانه شدن سیل عظیمی از متقاضیان ویزا از همه کشورها به سمت خودش شده است. بسته به این که با چه هدفی قصد سفر به کانادا را دارید، می‌توانید یکی از انواع ویزای آن را دریافت کنید. در هرحال ویزای شما در یکی از این دو دسته قرار می‌گیرد:

  • ویزای موقت کانادا

  • ویزای اقامت دائم کانادا

در اقامت دائم که تکلیف روشن و واضح است؛ کسی که قصد مهاجرت دائم به این کشور و ترک وطن را داشته باشد از این نوع ویزا استفاده می‌کند. اما ویزای موقت بحث جداگانه‌ای است. ممکن است کسی بخواهد فقط برای درمان یک بیماری و استفاده از خدمات پزشکی و درمانی کشور کانادا به این کشور سفر کند؛ در این حالت باید از چه نوع ویزایی استفاده کند؟ پاسخ ویزای موقت است. اگر کسی  بخواهد برای دیدار اقوام و آشنایانی که ساکن این کشور هستند اقدام کند، یا اصلاً به قصد سفر تفریحی به این کشور برود باید چه نوع ویزایی را انتخاب کند؟ پاسخ این قبیل سؤال‌ها می‌تواند یکی از انواع ویزای موقت کانادا مثل توریستی، ویزای دیدار اقوام، تحصیلی و... باشد. به‌خاطر داشته باشید که این نوع ویزا در مدت‌های 6 ماهه، 2 ساله و 5ساله صادر می‌شوند.

فراز و نشیب‌های دریافت ویزای کانادا

شرایط دریافت ویزای کانادا و اقدامات لازم برای آن

خب خیلی‌ها اصلاً نمی‌دانند باید از کجا شروع کنند و چه مدارکی لازم دارند. اول باید این نکته را به شما یادآوری کنیم که برای دریافت ویزای این کشور، لازم است که وقت سفارت کانادا بگیرید. در واقع ماجرا این‌طور پیش می‌رود که شما مدارک لازم را آماده می‌کنید تا به سفارت ارائه دهید. منظور از آماده کردن مدارک، جمع‌آوری و تهیه‌ی ترجمه رسمی آن‌ها برای سفارت کاناداست. بعد در روزی که به شما وقت داده شده، در سفارت حاضر می‌شوید، مدارک را تحویل داده و سپس انگشت‌نگاری انجام می‌دهید.

حالا این‌جا با یک مشکل روبرو می‌شوید؛ سفارت کانادا در ایران فعال نیست و کارها از طریق اینترنت و سایت سفارت انجام می‌شود. "پس چه‌طور باید انگشت‌نگاری را انجام دهیم؟" این سؤال در ذهن اکثر متقاضیان شکل می‌گیرد.

شما می‌توانید از طریق دفاتر VFS سفارت کانادا که در کشورهای همسایه ایران مثل ترکیه، ارمنستان و امارات کمک بگیرید. شهرهایی مثل استانبول، آنکارا، دبی و ابوظبی در این زمینه به شما کمک خواهند کرد. یعنی شما مدارک را از طریق سایت تحویل می‌دهید، وقت سفارت می‌گیرید و بعد مثلاً به شهر استانبول می‌روید تا انگشت‌نگاری را انجام دهید. در مرحله بعدی باید منتظر بمانید تا جواب ویزا از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود. اگر جواب ویزا مثبت باشد، لازم است یک بار دیگر به استانبول بروید تا مهر ویزای کانادا را روی پاسپورتتان درج کنید.

در این مرحله اکثر مسافران از این سفر اجباری سرباز می‌زنند. دلیل این کار هم نداشتن وقت کافی و هزینه‌بر بودن این سفر است. درست همین‌جاست که پیکاپ ویزا کانادا به کمک آن‌ها می‌آید. با کمک پیکاپ ویزا کانادا شما شخصی مطمئن را از طرف خودتان به عنوان وکیل به استانبول می‌فرستید تا کارهای ویزا را برای شما پیش ببرد. به این ترتیب خیالتان از بابت سفر به کانادا راحت می‌شود.

احتمالاً در زمان انجام امور مربوط به ویزا گرفتن عبارت ویزای تضمینی کانادا را بشنوید، یا حتی در جست‌وجوهای اینترنتی هم ممکن است این کلمه را بارها ببینید. بعضی از مشاوران به‌خاطر تجربه بالایی که در این زمینه دارند و با توجه به مدارکی که مسافران ارائه می‌دهند، این توانایی را دارند که حدس‌هایی درمورد ویزا شدن یا نشدن آن شخص بزنند. اما از آن‌جایی که سفارت کانادا مدارک هر شخص را با توجه به موقعیتش مورد بررسی قرار می‌دهد، نمی‌توان با اطمینان 100% در مورد ویزای تضمینی کانادا صحبت کرد. پس اگر کسی به بهانه ویزای تضمینی کانادا قصد دریافت هزینه‌ی اضافی از شما را داشت، در قانونی نبودن این مسئله شک نکنید. سفر خوشی را برایتان آرزومندیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز