خبرگزاری کار ایران

خرید لوازم خانگی توکار

asdasd
کد خبر : ۸۵۳۴۸۲

با توجه به محدود شدن فضای خانه های امروزی، مردم به خرید لوازم خانگی توکار علاقه زیادی دارند. دراین مقاله قرار است با این وسایل آشنا شویم.

اگر به فکر تغییر دکوراسیون آشپزخانه خود افتاده اید و اینکه می خواهید روح تازه ای به آن ببخشید، بایستی وسایلی متناسب با سلیقه و بودجه تان انتخاب کنید. شاید با جستجو در اینترنت و شبکه های اجتماعی مدل های مختلفی از لوازم خانگی برای آشپزخانه خود در نظر گرفته اید. اما نمی دانید که برای خرید باید از کجا شروع کنید! برای کسانی که عاشق آشپزی هستند و دوست دارند هر روز غذاهای خوشمزه بپزند، آشپزخانه مانند قلب خانه است. همچنین امروزه بسیاری از خانواده ها آشپزخانه ها را بهترین مکان برای دور همی های خود می دانند. بنابراین باید وسایل آشپزخانه خود را با وسواس خاصی انتخاب کنید.

با توجه به محدود شدن فضای خانه ها امروزه لوازم خانگی توکار محبوبیت زیادی دارند زیرا علاوه بر کاربردی بودن زیبا نیز هستند. اما با توجه به تنوع مدل های مختلف و برندهای موجود در بازار انتخاب بهترین لوازم خانگی توکار به این سادگی ها نیست. اگر برای آشپزخانه خود به دنبال وسایلی می گردید که متناسب با سلیقه و بودجه شما باشد، در این مقاله با ما همراه باشید.

 

قبل از خرید چه مواردی را در نظر بگیریم؟

  • قبل از خرید لوازم آشپزخانه ، بایستی سوالات زیر را از خود بپرسید :
  • چقدر می خواهید هزینه کنید؟
  • طراحی دکوراسیون آشپزخانه شما چگونه است ؟
  • چقدر فضا در اختیار دارید؟
  • خانواده شما چند نفره است؟

بایستی در انتخاب وسایل آشپزخانه دقت زیادی داشته باشید و سعی کنید وسایلی خریداری کنید که علاوه بر زیبایی ، کاربردی باشند. با در اختیار داشتن بودجه ای مناسب می توانید آشپزخانه ای زیبا برای خانه خود بسازید. از مهم ترین وسایلی که در آشپزخانه با آن سرو کار خواهید داشت می توان به سینک ظرفشویی ، اجاق گاز، هود آشپزخانه ، فر توکار و شیر ظرفشویی اشاره کرد.

اجاق گاز رومیزی یا اجاق گاز فر دار ؛ کدومش به درد من می خوره؟

اولین چیزی که با شنیدن نام آشپزخانه ناخودآگاه به ذهنمان می رسد، اجاق گاز است. شما می توانید اجاق گاز رومیزی یا گاز مبله خریداری کنید. با توجه به کوچک شدن فضای خانه ها امروزه مردم به خرید اجاق گاز رومیزی توکار تمایل بیشتری دارند. اجاق گاز رومیزی توکار با وجود اندازه کوچک خود امکانات بسیار زیادی را در خود جای داده است. انواع اجاق گاز صفحه ای در بازار به صورت اجاق گاز شیشه ای ، اجاق گاز استیل و اجاق گاز شیشه استیل وجود دارد. اجاق گاز رومیزی شیشه ای و استیل هر کدام دارای مزایا و معایبی می باشند. اجاق گاز شیشه ای طراحی زیباتری داشته ولی در عین حال مدل استیل دوام بالاتری دارد. توصیه می شود که با توجه به طراحی آشپزخانه، سلیقه و بودجه خود اجاق گاز رومیزی استیل یا شیشه ای انتخاب کنید.

اگر محدودیت فضا ندارید و دلتان می خواهد که از اجاق گاز و فر به طور همزمان استفاده کنید، خرید گاز فر دار گزینه مناسبی است. با وجود اینکه اجاق گاز مبله از قدیم همراه ما بوده است، اما امروزه به امکانات آن افزوده شده است. در واقع علاوه بر استفاده از قطعات با کیفیت در قسمت اجاق گاز، از کنار قابلیت هایی مانند گریل، جوجه گردان و تمیز شوندگی آسان نیز نباید به سادگی گذشت. اگر خانواده پر جمعیتی دارید و می خواهید ترکیبی از فر و اجاق گاز رومیزی را در کنار یکدیگر داشته باشید، خرید گاز مبله را به شما توصیه می کنیم.

خرید لوازم خانگی توکار

هود آشپزخانه

در هنگام یک آشپزی دلچسب برای اینکه دود و چربی حاصل از پخت و پز را در محیط آشپزخانه از بین ببرید، به یک هود آشپزخانه نیاز دارید. مدل های مختلف هود آشپزخانه معمولا در اندازه های 60، 70 و 90 سانتی متر در بازار موجود می باشند. درهنگام خرید هود آشپزخانه بایستی به این دقت داشته باشید که اندازه هود آشپزخانه بزرگتر یا برابر با عرض اجاق گاز رومیزی باشد. همچنین هود آشپزخانه در انواع مختلفی مانند هود مورب، هود شومینه ای ، هود مخفی ، هود زیرکابینتی، هود جزیره ای و هود آشپزخانه آسانسوری تولید و به بازار عرضه می شود.

 

هود مورب و هود مخفی از جمله پرفروش ترین مدل های موجود در بازار بوده و طراحی های بسیار متنوعی از آن در رنگ ها و ابعاد مختلفی وجود دارد. به همین دلیل از محبوبیت بسیار زیادی در بین مردم برخوردار هستند. هود شومینه ای نیز طرفداران خاص خود را دارد. از طرفی دیگر هود جزیره ای که نوعی هود شومینه ای است را در وسط آشپزخانه نصب می کنند و برای آشپزخانه های بزرگ طراحی شده است. اگر در بودجه خود مشکلی ندارید، می توانید به خرید هود آسانسوری فکر کنید. بیشتر مدل های هود آشپزخانه موجود در بازار از نوع دودکش دار هستند. اما اگر فضای بسته ای دارید بایستی از بین هودهای بدون دودکش انتخاب نمایید.

سینک ظرفشویی

یکی از مهم ترین اجزای آشپزخانه، سینک ظرفشویی است. ما هر روز در آشپزخانه با سینک ظرفشویی سر و کار داریم و از آن برای کارهای روزمره مانند شستشوی ظروف و مواد غذایی استفاده می کنیم. بنابراین کارایی دوام آن از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. در بازار سینک آشپزخانه در انواع سینک استیل، سینک شیشه ای و سینک گرانیتی وجود دارد. پرفروش ترین سینک های بازار از نوع استیل می باشند. سینک استیل معمولا از استیل ضد زنگ بوده و در برابر خوردگی و رطوبت مقاوم است. استیل آن نیز به دو صورت ساده و آجدار در بازار وجود دارد که استیل آجدار به تعمیر و نگهداری کمتری نیاز دارد. به طور کلی مدل های استیل بسیار با دوام هستند و بین 5 تا 10 سال نیز گارانتی دارند.

سینک شیشه ای در دسته سینک‌های فانتزی قرار می گیرد. جنس سینی سینک شیشه ای از شیشه سکوریت بوده و لگن آن از جنس استیل می باشد. قیمت سینک ظرفشویی شیشه ای نسبت به سینک استیل بیشتر است.سینگ گرانیتی نیز از جمله بهترین سینک های موجود در بازار است. این سینک ها در رنگ های متفاوتی در بازار وجود دارد و همین موضوع باعث استفاده گسترده آن توسط مردم شده است. از نظر نوع نصب، سینک ظرفشویی به صورت سینک روکار، سینک توکار و سینک زیر کورین در بازار وجود دارد. در یک دسته بندی دیگر از نظر تعداد لگن، سینک ظرفشویی به صورت سینک تک لگن، سینک دو لگنه و سینک سه لگنه تولید می شود. شما می توانید با توجه به بودجه و معیار خود مدلی که مورد نظرتان است را خریداری کنید. بیشترین قیمت سینک آشپزخانه مربوط به سینک ظرفشویی گرانیتی است و سینک ظرفشویی استیل نیز دارای کمترین قیمت است.

 

 

شیر ظرفشویی

برای سینک خود به یک شیر ظرفشویی نیاز خواهید داشت که هم زیبا بوده و نیز کاربردی باشد. امروزه شیر ظرفشویی در انواع شیر ظرفشویی اهرمی، شیر ظرفشویی شلنگدار و شیر ظرفشویی دو منظوره یافت می شود. اگر از دستگاه تصفیه آب استفاده می کنید و کیفیت آب مصرفی برای شما مهم است، خرید شیر ظرفشویی دو منظوره بهترین انتخاب است. با خرید شیر ظرفشویی شاوری می توانید شلنگ آن را بین لگن های سینک به راحتی جابجا کرده و شستشوی راحتی را تجربه کنید. در صورتی که لوله کشی شما قدیمی است بایستی شیر ظرفشویی دیواری خریداری کنید. مدل های بسیاری از شیر ظرفوشویی در بازار وجود دارد. برای اینکه بتوانید خریدی مناسب داشته باشید بایستی به فاکتورهایی مانند نوع شیر ظرفشویی، رنگ و طراحی آن توجه داشته باشید.

 

فر توکار

اگر دوست دارید انواع غذا های خوشمزه ای که در برنامه های آشپزی تماشا می کنید را خودتان بپزید، به فکر خرید فر توکار مناسبی باشید. اما چرا فر توکار؟ میتوان گفت امروزه فضای خانه ها محدود شده است. بنابراین بایستی وسایل را طوری انتخاب کرد که مناسب این فضای کم باشد. با خرید فر توکار شما می توانید از فضای بیشتر آشپزخانه خود لذت ببرید. همچنین می توانید روی فر توکار به عنوان دستیار حرفه ای آشپزی خود حساب کنید. زیرا انواع فر توکار موجود در بازار قابلیت های پیشرفته ای مانند پخت سریع و آسان، یخ زدایی ، گریل ، جوجه گردان و .... را در اختیار شما قرار می دهند. اگر می خواهید چند نوع غذا را به طور همزمان بپزید، نیز خرید فر توکار گزینه مناسبی است. در بازار کشورمان فر توکار در انواع فر برقی ، فر گازی و فر برقی گازی یافت می شود.

خرید لوازم خانگی توکار

اگر دسترسی به گاز ندارید، خرید فر توکار برقی را در نظر بگیرید. در غیر اینصورت خرید فر گازی توکار نیز کار شما را کاملا راه خواهد انداخت. اما اگر به گاز دسترسی دارید، پیشنهاد ما خرید فر توکار گاز و برق می باشد. زیرا در هر شرایطی می توانید از آن استفاده کنید.

جمع بندی

در این مقاله درباره مهم ترین لوازم آشپزخانه و انواع مختلف آن ها برایتان گفتیم. برندهای زیادی در بازار به تولید لوازم آشپزخانه می پردازند. از جمله این برندها می توان به اخوان ،کن ،استیل البرز ، ایلیا استیل ، داتیس ، بمکث ، سیمر، مستر پلاس ، قهرمان ، راسان ، شودر ، کسری و .... اشاره کرد. بایستی دقت داشته باشید که گستردگی برندها و مدل های گوناگون شما را در خرید خود سردرگم نکند. ساختمان صنعت به عنوان اولین هایپر مارکت ساختمانی در ایران این امکان را در اختیار شما قرار داده که مدل ها و برندهای گوناگون را مشاهده، بررسی و خریداری نمایید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز