خبرگزاری کار ایران

معلم خصوصی! کاهش اعتماد به نفس یا معجزه‌ای برای پیشرفت؟

asdasd
کد خبر : ۸۵۳۳۸۴

یکی از نگرانی‌های پدر مادرها در دوران تحصیل فرزندشان، مشکلات تحصیلی و یادگیری آن‌ها در مدرسه است. کسب امتیاز بالا و شاگرد ممتاز شدن در مدرسه برای هر پدر و مادری لذت بخش است. همچنین دانش‌آموزان تصور می‌کنند که مشکلات یادگیری و فهم دروس به دلیل نحوه آموزش معلمان مدرسه است و از روش تمرین و مطالعه دروس خود غافل می‌شوند.

همین موضوع موجب می‌شود که گاهی والدین به اشتباه تصور کنند در هر شرایطی معلم خصوصی نتیجه قابل ملاحظه‌ای در روند آموزشی فرزندشان خواهد داشت.

در صورتی که بسیاری از این مشکلات تحصیلی ممکن است به دلایلی رخ دهد که راه حل آن فقط پیگیری درست و تغییر در روش مطالعه است.
وقتی مطالعه توسط دانش‌آموز در خانه درست انجام نشود و به اندازه کافی تمرین نداشته باشد نمی‌توان امیدی به پیشرفت تحصیلی چشمگیری داشت.

توقع برای پیشرفت بدون تلاش، موجب این تصور غلط می‌شود که در دروسی که دانش‌آموز ضعیف عمل می‌کند باید از معلم خصوصی کمک گرفت. بدون توجه به عواقب وابستگی به معلم خصوصی که از بارزترین آن‌ها می‌توان به کاهش اعتماد به نفس دانش‌آموزان اشاره کرد.

پس بهتر است قبل از تصمیم برای تماس با یک معلم خصوصی، از نحوه درست مطالعه فرزند خود و ساعت مطالعه مناسبش مطمئن شوید، اگر با تمام تلاش و پشتکار فرزندتان باز هم نتیجه دلخواه را بدست نیاوردید، می‌توان مشکل را از روش تدریس معلم دانست و برای جبران این ضعف از معلم خصوصی کمک گرفت.

ویدئوهای مشاوره‌ای تحصیلی می‌توانند کمک شایانی به رفع مشکلاتی از این قبیل کنند.

با دیدن این ویدئوها و شنیدن صحبت‌های یک مشاور خوب و با تجربه در حوزه آموزش، می‌توان به راه حل‌های کاربردی و تأثیرگذاری دست یافت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز