خبرگزاری کار ایران

ثبت شرکت در عمان

asdasd
کد خبر : ۸۵۳۰۹۰

این روزها به دلیل مشکلات اقتصادی حاکم بر کشور و وجود تحریم ها علیه کشورمان، تعداد کسانی که فکر مهاجرت و اقامت در کشورهای خارجی را در سر می پرورانند افزایش چشمگیری داشته است. روش‌های مختلفی برای مهاجرت و اقامت در سایر کشورها وجود دارد از جمله مهاجرت از طریق خرید ملک و سرمایه گذاری، مهاجرت از طریق ثبت شرکت در عمان و ثبت برند.

در چند سال گذشته، عمان روز به روز در حال پیشرفت است تا خود را به عنوان یکی از مهم‌ترین کشورها برای کسب مبادلات تجاری در خاورمیانه به جهان معرفی کند.

 

 

ثبت شرکت در عمان

 

از طرفی ایرانیان نیز به دلیل مشکلات ناشی از تحریم به دنبال مهاجرت و اقامت در کشورهای خارجی هستند. از سوی دیگر، اقامت گرفتن برای ایرانیان درکشورهای اروپایی و استرالیا و کانادا روز به روز سخت تر شده است.

اگر شما هم قصد مهاجرت و اقامت در عمان را دارید این مقاله می تواند به شما کمک کند تا با روند ثبت شرکت و ثبت برند و دریافت کارت بازرگانی و کد اقتصادی در آن کشور آشنا شوید. همچنین می توانند با موسسه حقوقی ثبت بازرگان به شماره 02188323274تماس گرفته تا با روند ثبت شرکت بیشتر آشنا شوید.

ثبت شرکت:

با توجه به جذابیت های اقتصادی و ارزش افزوده بالای فعالیت تجاری در کشور عمان، ثبت شرکت اولین قدم برای ورود به بازار کشور عمان است. با ثبت شرکت در عمان می توانید هرگونه فعالیت تجاری، اقتصادی و تولیدی ( برحسب موضوع فعالیت شرکت و مفاد درج شده در اساسنامه ) را انجام دهید.

همانطور که می دانید پیش از راه اندازی کسب و کار بایستی یک شرکت تاسیس نمایید. برای تاسیس شرکت در عمان بهتر است ابتدا " قوانین ثبت شرکت برای اتباع خارجی" رابه طور کامل مطالعه کنید.ثبت شرکت در عمان به دو روش امکانپذیر است:

  1. ثبت شرکت برای طرف ایرانی حقیقی
  2. ثبت شرکت برای طرف ایرانی حقوقی (برای مثال متقاضی می‌تواند در صورت داشتن شرکتی در ایران، مدارک شرکت را ترجمه و به عنوان طرف ایرانی حقوقی با طرف عمانی شرکت ثبت کند.)

برای هریک از این روشها، قوانین و شرایط ویژه ای در نظر گرفته شده است که به شما توصیه میکنیم تا با مطالعه مقاله " ثبت شرکت در عمان" اطلاعات جامع و کاملی در این زمینه کسب کنید.

مزایای ثبت شرکت در کشور عمان :

ثبت شرکت در عمان مزایای متعددی دارد که از مهمترین آنها می توان به موارد زیر اشاده کرد :

  1. امکان صادرات و واردات کالا به تمامی نقاط جهان بدون محدودیت های بین المللی ایران
  2. دسترسی به اکثر بنادر مهم از طریق خلیج فارس، اقیانوس هند، دریای عرب، خلیج عمان، خلیج عدن،دریای سرخ و ارسال هوایی از طریق فرودگاه های بین المللی موجود درکشور عمان

     

     

  3. عضو بودن این کشور در سازمان تجارت جهانی WTO
  4. سطح بالای امنیت و ثبات اقتصادی برای سرمایه گذاری بلند مدت
  5. اقامت با بالاترین درجه شهروندییکساله
  6. افتتاح حساب بانکی به صورت شخصیو شرکتی
  7. امکان اخذ اقامت برای تمامی شرکاء و خانواده شرکاء
  8. امکان اخذ اقامت برای همسر و فرزندان زیر 18 سال
  9. امکان تحصیل فرزندان در تمامی مقاطع تحصیلی با توجه به وجود شعب مدارس و دانشگاه های آمریکایی و اروپایی
  10. ورود به بازار بکر کشورهای عربی و آفریقایی
  11. استفاده از تسهیلات ویژه بانکی
  12. سهولت در اخذ ویزای کشورهای امریکایی و اروپایی برای شهروند مقیم عمان :
  13. همچنین امکان سفر نامحدود و بدون نیاز به دعوت نامهبه کشورهای قطر، کویت و امارات متحده عربی وجود دارد.

ثبت شرکت در عمان

ثبت شرکت در عمان

 

کارت بازرگانی :

هر شرکت با موضوع صادرات و واردات در کشور عمان برای انجام امور صادرات و واردات، نیاز به اخذ کارت بازرگانی از اتاق بازرگانی عمان دارد که با توجه به درجه شرکت با اعتبار 1 تا 3 ساله توسط اتاق بازرگانی به نام شرکت صادر می گردد و قابل تمدید سالیانه می باشد.

به این ترتیب بعد از ثبت شرکت و اخذ کارت بازرگانی می توانید صادرات و واردات به هر نقطه ای از جهان را انجام دهید. از طرف دیگر، برای دریافت کارت بازرگانی باید کد اقتصادی داشته باشید. بنابراین لازم است تا اطلاعاتی در زمینه کد اقتصادی کسب نمایید.

کد اقتصادی :

کد اقتصادی یک کد ۱۲ رقمی است که تمام اشخاص حقیقی و حقوقی برای انجام هر نوع فعالیت اقتصادی به آن نیاز دارند. از طرفی روز به روز بر تعداد افرادی که میخواهند فعالیت اقتصادی داشته باشند افزوده می شود.

بنابراین برای ساماندهی و حمایت از این افراد و همچنین گرفتن مالیات از آنها باید با یک شناسه منحصر به فرد شناسایی شوند. به عبارت دیگر انجام هرگونه فعالیت اقتصادی به وسیله اشخاص حقیقی یا حقوقی که شناسه اقتصادی ندارند غیرقانونی است.

لازم به ذکر است که اگر در شرکت ایرانی هرگونه تغییراتی رخ دهد بایستی به عنوان " ثبت تغییرات " به اطلاع اداره ثبت شرکتها برسد. برای اینکه بدانید چه مواردی در ثبت تغییرات باید اعمال شود بهتر است به مقاله " ثبت تغییرات " مراجعه نمایید. 

ثبت برند :

یکی از راههای گرفتن اقامت در عمان، ثبت برند در آن کشور است. اگر با کلمه "برند" و نحوه ثبت آن آشنایی کافی ندارید با ما در ادامه مقاله همراه باشید.

برند یا همان نام تجاری، انحصار یک امتیاز از یک کالا یا خدمات خاص است که به صورت یک لوگو یا یک نوشته تجاری یا توام مورد استفاده قرار می گیرند. به این دلیل شما باید برند خود را ثبت کنید تا حق سوء استفاده یا کپی از آن را از دیگران سلب کنید.

برای ثبت برند در عمان یا ثبت برند بین المللیقبل از هرکاری باید ابتدا برند مورد نظرتان را در کشور خود ثبت کنید. سپس برای دریافت کارت بازرگانی خود اقدام نموده و درنهایت برند خود را جهانی کنید.

ثبت شرکت در عمان

ثبت شرکت در عمان

جهانی ثبت کردن برند یا همان ثبت مادریدیکسری مزایای مهم و کاربردی دارد که خیلی خلاصه وار می توان گفت: 1- مزایای استفاده سیستم ثبت بین المللی علائم تجاری 2- خلاصه موافقتنامه و پروتکل مادرید 3- مدارک موردنیازجهت فرایند ثبت بین المللی علامت 4- اسامی کشورهای عضو سیستم ثبت بین المللی مادرید

همچنین می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ثبت اختراع ،ثبت طرح صنعتی ، پلمپ دفاترو سایر امور ثبتی با شماره های02188323274از کارشناسان مجرب موسسه حقوقی ثبت بازرگانمشاوره رایگان بگیرید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز