خبرگزاری کار ایران

اماکن دیدنی ناشناخته شهر تبریز

asdasd
کد خبر : ۸۵۲۶۶۰

تبریز یکی از کلان شهرهای شمال غربی ایران و مرکز استان آذربایجان شرقی است که آب و هوای دل انگیز، جاذبه های طبیعی، اماکن تاریخی، خوراکی های خوشمزه و آداب رسوم منحصر به فرد آن، گردشگران بسیاری را به این شهر دوست داشتنی می کشاند. تبریز حوادث تاریخی بسیاری را پشت سر گذاشته است و ردپای این حوادث را می توان در گوشه گوشه این شهر دید.

در این مطلب قصد داریم، شما را با جاذبه های ناشناخته تبریز زیبا آشنا کنیم، جاذبه هایی که شاید کم تر گردشگری از وجود آن ها با خبر باشد. پس همین حالا به گت بلیت مراجعه و با خرید بلیط هواپیما تهران تبریز، بلیط هواپیما مشهد تبریز و بلیط هواپیما تبریز تهران، سفر به این شهر زیبا و دوست داشتنی را در باقی مانده تعطیلات تجربه کنید.

تبریز در یک نگاه

پیش از آشنایی با جاذبه های ناشناخته تبریز، نگاهی به موقعیت جغرافیایی، تاریخ و وضعیت آب و هوای این شهر دوست داشتنی خواهیم داشت.

تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی است و  از سمت شمال، جنوب و شرق به کوهستان و از سمت غرب به زمین‌های هموار دشت و شوره‌زارهای تلخه‌رود (آجی‌چای) محدود شده است. تبریز را می‌توان یکی از مرتفع‌ترین شهرهای ایران دانست. این شهر در حدود ۱۳۴۸ متر از سطح دریا ارتفاع و ۲۵۰٫۵۹ کیلومتر مربع مساحت دارد و با ۱٬۷۳۳٬۰۳۳ نفر جمعیت، یکی از پرجمعیت ترین شهرهای ایران به حساب می آید.

جالب است بدانید تبریز در سال 2018 به عنوان پایتخت گردشگری ایران انتخاب شد و علت این امر را می توان در جاذبه های گردشگری و فرهنگ بی نظیر این شهر جستجو کرد. همچنین تبریز شهر بدون گدا نیز می گویند که علت آن ریشه کن شدن پدیده تکدی گری در این شهر است.

همانطور که پیش تر اشاره کردیم، این شهر تاریخ پر فراز و نشیبی را از سر گذرانده است و ردپای آن را می توان در بیش تر حوادث مهم تاریخی دید. جالب است بدانید این شهر پایتخت بسیاری از حکومت های ایرانی بوده که از جمله آن ها می توان به اتابکان، خوارزمشاهیان، ایلخانان، چوپانیان، جلایریان، قراقویونلوها، آق‌قویونلوها، صفویان اشاره کرد.

اما مهم ترین نقش تبریز در حوادث تاریخی را می توان در قیام مشروطیت جستجو کرد. ستار خان و باقرخان از رهبران مشروطیت در این شهر زندگی می کردند و به همین دلیل تبریز یکی از قطب های اصلی مشروطیت بود. در حال حاضر می توان اسناد به جای مانده از این جنبش را در خانه مشروطیت مشاهده کرد.

تبریز آب و هوایی کوهستانی دارد، به همین دلیل در بیش تر فصول سال سرد است. سفر در فصل بهار و اواخر تابستان می تواند تجربه ای بی نظیر باشد اما از آنجایی که زمستان های این شهر به شدت سرد است، سفر در این فصل به سرمایی ها توصیه نمی شود.

بنابراین با همه ی این اوصاف اگر قصد سفر به تبریز را دارید، پیشنهاد می کنیم، با جستجوی در گت بلیت، بلیط هواپیما تهران تبریز، بلیط هواپیما مشهد تبریز و بلیط هواپیما تبریز تهران را تهیه و سفر خاطره انگیزی را تجربه کنید.

جاذبه های ناشناخته تبریز

اگر در سفر به تبریز به دنبال چیز بیش تری از جاذبه های معروف و شناخته شده این شهر هستید، پس ادامه این مطلب دقیقا برای شما نوشته شده است.

کوه های آلاداغ لار

شاید تصور اینکه کوه هایی رنگین کمانی در گوشه ای از ایران وجود دارد که نمای کارت پستالی آن دل هر گردشگری را می برد، اندکی سخت باشد.

اماکن دیدنی ناشناخته شهر تبریز

کوه های رنگی آلاداغ لار در 25 کیلومتری شمال شرقی قرار دارد و در سفر به این شهر دوست داشتنی می توان به آن سر زد و عکس هایی رویایی را ثبت کرد. این کوه ها در اواسط جاده میانه- زنجان قرار دارند و از زنجان تا شهرستان میانه و از تبریز به اهر کشیده شده اند.

قدمت آلاداغ لار به میلیون ها سال پیش بازمی گردد و علت رنگی شدن آن ها را می توان در پدیده های شیمی و  زمین شناسی جستجو کرد. پیش از پدیده کوه زایی حوضچه هایی از رسوبات آهن در این منطقه وجود داشته که وفور اکسیژن و پدیده اکسیداسیون باعث به وجود آمدن این کوه های عجیب شده است.

پیشنهاد می کنیم در سفر به تبریز به این رشته کوه های عجیب سر بزنید و این تابلو نقاشی طبیعی را از نزدیک ببینید.

دره لیقوان

پنیر لیقوان یکی از محبوب ترین خوراکی های ایرانی است اما شاید بسیاری از ما از اصل و نسب آن اطلاع چندانی نداشته باشیم، پس فرصت را مغتنم بشمارید و در سفر به تبریز، حتما به دره و روستای خوش آب و هوای لیقوان سر بزنید.

اماکن دیدنی ناشناخته شهر تبریز

دره لیقوان در ۳۶ کیلومتری شرق تبریز و ۲۴ کیلومتری جنوب شهرستان باسمنج در دامنه کوه سهند قرار دارد. این دره زیبا آب و هوای دل انگیزی دارد که هر گردشگرِ دل زده از شهر و زندگی شهری را سرحال می آورد. از دیگر جاذبه های روستای لیقوان می توان به آب گرم ایسی سو در جنوب شرقی روستا قرار دارد اشاره کرد. بومیان معتقدند آب گرم این روستا برای بسیاری از امراض مفید است. همچنین از گیاهان دارویی، عسل و پنیر معروف لیقوان غافل نشوید.

در سفر به تبریز برای فرار از روزمرگی و زندگی شهری می توانید روی دره لیقوان و مردمان خونگرمش، حساب ویژه باز کنید.

روستای کندوان

کندوان یکی از سه روستای صخره ای جهان، از جمله جاذبه هایی است که در سفر به تبریز، حتما باید به آن سر بزنید. این روستا در دامنه ی رشته کوه سهند قرار دارد و در لیست آثار ملی، ثبت شده است.

اماکن دیدنی ناشناخته شهر تبریز

جالب است بدانید این روستا در اثر فعالیت های آتشفشانی کوه سهند به وجود آمده است و از آنجایی که از دور به کندوهای عسل شباهت دارد به آن کندوان می گویند. یکی از معروف ترین سوغاتی های کندوان عسل طبیعی است که از گل ها و گیاهان دارویی متعدد به وجود آمده و پیشنهاد می کنیم در سفر به تبریز حتما آن را امتحان کنید. از دیگر جاذبه های طبیعی این روستا می توان به آب معدنی آن اشاره کرد که مصرف آن به علت درصد آهک کم ، به بیماران کلیوی توصیه می شود.

کندوان از توابع شهرستان اسکو در جنوب شرقی تبریز قرار دارد و با این شهر۳۰ کیلومتر فاصله دارد. فاصله اسکو تا کندوان  ۱۸ کیلومتر است.

جنگل ارسباران

گشت و گذار در طبیعتی بکر و دست نخورده، رویای زیبایی است که بسیاری از ما با تصور آن روزهای پرکار و شلوغ را میگذرانیم.جنگل ارسباران در حوالی تبریز نمود عینی این رویا است، پیشنهاد می کنیم در سفر به این شهر خوش آب و هوا حتما به آن سر بزنید.

اماکن دیدنی ناشناخته شهر تبریز

گونه های منحصر به فرد گیاهی و جانوری در جنگل ارسباران یافت می شوند که از جمله آن ها می توان به سیاه خروس، قرقاول ارسبارانی، پلنگ، شوکا، کل و بز وحشی، گربه وحشی و گربه جنگلی، عقاب طلایی، عقاب شاهی، سارگپه جنگلی، طرلان، بحری، بلوط، سرخدار، گلابی، گیلاس وحشی، انار، زرشک، سماق، ارس، پیرو، زغال اخته، افرا، گردو، ممرز و... اشاره کرد.

برای سر زدن به جنگل های زیبای ارسباران و طبیعت بکر و دست نخورده آن می توانید در سفر به تبریز با طی 174 کیلومتر به روستای کلیبر برسید و سپس پس از 46 کیلومتر به منطقه حفاظت شده خواهید رسید

تبریز زیبا جاذبه های گردشگری معروفی داد که بسیاری از آن ها ثبت ملی شده اند، از جمله این جاذبه ها می توان به خانه مشروطه، موزه قاجار، ائل گلی و... اشاره کرد. در این مطلب سعی کردیم شما را با بعضی از جاذبه های ناشناخته این شهر دوست داشتنی آشنا کنیم؛ بنابراین اگر قصد سفر به تبریز را دارید می توانید بلیط هواپیما تهران تبریز، بلیط هواپیما مشهد تبریز و بلیط هواپیما تبریز تهران را با جستجوی ساده ای در گت بلیت با قیمتی منصفانه و در سریع ترین زمان تهیه کنید.

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز