خبرگزاری کار ایران

راحت‌ترین کشور اروپایی برای اخذ اقامت

asdasd
کد خبر : ۸۵۲۶۴۶

ارزان ترین، راحت ترین و مطمئن ترین راه اخذ اقامت در اروپا چیست؟

پاسخ این سئوال را در پنج بند بخوانید:

تفاوت ویزا و اقامت چیست؟

چرا  اخذ اقامت و ویزا در اروپا بهترین گزینه است؟

بهترین کشورها برای مهاجرت کاری ایرانیان کدام است؟

راحت ترین کشورها برای اخذ ویزای تحصیلی کدام است؟

کم هزینه ترین کشورها برای اخذ اقامت اروپا کدام است؟

با خواندن این مقاله که فقط 5 دقیقه به طول می انجامد، مسیر مهاجرتی خود را دقیق تر و صحیح تر ترسیم خواهید کرد. تمامی داده های استفاده شده در این متن، بر اساس شرایط سال 2020 نگارش شده اند.

تفاوت ویزا و اقامت چیست؟

قبل از هرچیز باید تفاوت بین ویزاها و اقامت را بدانیم. در ویزا، دلیل مشخص و مدت زمان معینی مد نظر قرار دارد، که بعضی از آنها همانند ویزاهای کار و یا در بعضی کشورها ویزای تحصیلی به اقامت منجر می شوند و برخی دیگر همچون ویزای توریستی، درمان و یا نمایشگاهی، در پایان مدت در نظر گرفته شده پایان می یابند. با داشتن ویزا، برخی از امکانات آن کشور برای شما در دسترس نخواهند بود. اما هنگامی که اقامت دریافت می کنید، همه ی امکانات یک شهروند را جز رای دادن در اختیار خواهید داشت. می توانید ملک بخرید، ماشین داشته باشید، کار کنید و حتی از بانک ها وام بگیرید.

توجه به این نکته در انتخاب های آتی شما ضروری است. به صورت کلی روش های ویزایی ارزان تر از روش های اخذ اقامت هستند. اما امکانات بهتری در اختیار شما زمانی که برای اقامت اقدام می کنید بیشتر هستند. در ادامه بیشتر خواهیم خواند.

چرا اخذ اقامت اروپا و اخذ ویزای اروپا بهترین گزینه است؟

در ابتدا باید بدانیم که بر خلاف تصور عمومی، اخذ اقامت و یا ویزاهای تحصیلی و کاری، در اروپا راحت تر و ارزان تر از کانادا و استرالیا است. تا پنج سال پیش این دو کشور شرایط آسان و مطلوبی برای انواع مهاجرت ارائه می داند، اما با سرازیر شدنِ سیلِ مهاجران از سراسر دنیا، این دو کشور گام به گام شرایط اعطای ویزا و اقامت را سخت تر کردند. نمونه ساده آن حجم بالای ریجکتی های این دو کشور است که حتما از اطرافیان درباره اش شنیده اید. همچنین باید بدانید که هزینه های اروپا به مراتب کمتر از کانادا هستند. مثلا تحصیل در کانادا حداقل سالیانه پانزده هزار دلار هزینه در بر دارد، در صورتی که تحصیل در آلمان رایگان است. یا مثلا با سرمایه  گذاری 300 میلیون تومانی در انگلیس شما اقامت انگلیس را دریافت می کنید در صورتی که در کانادا حداقل سرمایه گذاری 220.000 دلار کاناداست که معادل دو میلیارد و سیصد میلیون تومان می شود. هزینه های دریافت ویزای کار اتریش در حدود بیست و پنج میلیون تومان است در صورتی که فقط پول بلیط پرواز به کانادا در این حدود است!

بهترین کشورها برای مهاجرت کاری ایرانیان کدام است؟

بهترین کشور برای مهاجرت از جمله مهاجرت کاری بر اساس شرایط هر کسی ممکن است گزینه ها متفاوت باشند. ویزای کار آلمان، ویزای جستجوی کار آلمان، ویزای کار اتریش، ویزای کار مجارستان، و ویزای کار برخی دیگر از کشورهای اروپایی پیشنهاد می شوند. در ویزاهای کاری معمولا باید به آنچه نیاز کشور میزبان است دقت کرد. مشابه بودن فعالیت شما و رشته تحصیلی شما و همچنین سن شما در این مسیر بسیار تاثیرگذارند. همچنین داشتن بیمه مرتبط معمولا لازم است.

با داشتن ویزای کار در کشورهای اروپایی بعد از سه تا پنج سال اقامت آن کشور را نیز دریافت خواهید کرد.

راحت ترین کشورها برای اخذ ویزای تحصیلی کدام است؟

وابسته به این که قصد گذراندن دوره های زبان را دارید و یا برای فرزندتان دنبال تحصیل در دوره های ابتدایی و متوسطه را دارید گزینه ها متفاوتند. همچنین در ویزای دانشجویی، دوره های لیسانس و یا فوق لیسانس و دکترا متفاوت هستند. برای دوره ها ی زبان، فرانسه و مجارستان بسیار راحت به ایرانی ها ویزا می دهند. برای تحصیل ابتدایی و متوسطه، کانادا همچنین مقصد مطلوبی محسوب می شود. برای ویزای دانشجویی، هیچ جایی همانند آلمان مطلوب نیست. هزینه های تقریبا رایگان، و کیفیت دانشگاه ها ی آلمانی باعث این برتری هستند. هرچند که انگلیس، ایتالیا و فرانسه نیز در این لیست وجود دارند که قابل ارائه هستند.

کم هزینه ترین کشورها برای اخذ اقامت اروپا کدام است؟

برای اخذ اقامت کشورهای اروپایی می توان از راهکارهای با سرمایه گذاری و یا بدون نیاز به سرمایه گذاری استفاده کرد. معمولا ثبت شرکت و اخذ اقامت در کشورهای اروپایی اولین گزینه ای است که به شما پیشنهاد می شود.  راحت ترین کشورهای اروپایی برای این مهم، انگلیس، اسلواکی و پرتغال هستند. هرچند که اگر تجربه کسب و کار دارید، آلمان، اسپانیا و هلند نیز می توانند در دسترس قلمداد شوند.

تمامی این روش ها و کشورها برای اخذ اقامت اروپا و یا ویزای اروپا، قابلیت اقدام دارند، مهم اینجاست که این فرآیند با دقت فراوان و با مشاوره صحیح و از مجاری مطمئن پیگیری و اجرا شوند.

مهاجرت، اگر به درستی رخ دهد، می تواند زندگی دوباره ای را برای ما به ارمغان آورد.

آژانس 360 درجه مهاجرت و کسب و کار چهره نگار

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز