خبرگزاری کار ایران

شاه کلید دانایی و دانش ورود به بازار بورس

asdasd
کد خبر : ۸۵۰۳۵۱

محمود جعفری فر مشاور، مدرس و تحلیلگر بازار سرمایه در شرکت طراحان ایده پرداز کاسپین در یادداشتی با عنوان "تحلیل تکنیکال، شاه کلید دانایی و دانش ورود به بازار بورس" رمز موفقیت در این بازار را تشریح کرده است.

در سال های اخیر اغلب مردم، پس انداز یا سرمایه گذاری را نگهداری پول های خود در بانک می دانستند و دلیل آن این بود که اطلاع و آشنایی با روش های سرمایه گذاری نداشتند و هیچگاه فکر نمی کردند یک فرد عادی می تواند با سرمایه گذاری در واحد های تولیدی یک شرکت به اندازه دارایی خود در مالکیت آن شرکت مشارکت نماید.

جالب است بدانید که یک فرد عادی هم می تواند با سرمایه ای حتی اندک، در سازمان های بزرگ سرمایه گذاری نماید و بازار بورس این امکان را برای تمامی افراد فراهم آورده است.

اما نکته مهم و قابل توجه ای که نمی توان از کنار آن گذر کرد این است که باید نکاتی را برای ورود به بازار بورس یاد گرفت و پس از آن به این بازار پر سود وارد شد.

در ادامه در تلاش هستیم تا نکاتی را به شما مخاطبین عزیز آموزش دهیم.

تحلیل تکنیکال، شاه کلید شناخت نظم در حرکت قیمتها:

 آیا می توان با نگاه به  نمودار قیمتهای سهام ،طلا، نفت، ارزهای بین المللی آینده آن را پیش بینی کرد؟ 

آیا نمودار قیمتهای گذشته هر کالا یا سهام می تواند برای پیش بینی آینده آن کارآمد باشد؟

در اوایل دهه80 با گسترش اینترنت در جامعه ایران، شاهد اتقلاب بزرگی در بازار سهام بوده ایم.  عده ی زیادی از جوانان علاقه مند و فعال در بازار های مالی از جمله بازار سهام  شروع به تحلیل بازار از زاویه های دیگر و متفاوت از گذشته نمودند  که بسیار ساده و سریع تر نسبت به شیوه ی سنتی تحلیل بازار، یعنی تحلیل فاندامنتال (بنیادی) بود. معامله گران سهام، دیگر نیازمند صرف وقت زیاد و مطالعه ی صورتهای مالی، تراز نامه، گزارش مجامع و... نبودند. آن ها با کمک رفتارهای گذشته قیمت و با کمک نرم افزارهایی در کامپیوتر اقدام به تحلیل می نمودند. این شیوه تحلیل به دلیل سرعت بالا و ساده بودن با استقبال تحلیلگران بازار ها مواجه شد و به شکل چشم گیری شروع به رشد و توسعه نمود و توانست طرفداران زیادی را به خود اختصاص  دهد این روش را تحلیل تکنیکال یا تحلیل فنی نام گرفت. تحلیل تکنیکال در واقع یک هنر است که به شما این امکان را می‌دهد تا با استفاده از روش‌ها و تکنیک‌ هایی، به‌پیش‌بینی قیمت‌ها بپردازید.

سه اصل کلیدی تحلیل تکنیکال:

1- قیمتها بر اساس روند حرکت می کند:

این قانون بیانگر قانون اول نیوتن بوده و معتقد است قیمتها دوست دارند روند فعلی خود را حفظ کنند مگر آنکه عامل بازدارنده دیگری حرکت آن ها را متوقف کند.

2- همه چیز در قیمت لحاظ شده است :

یعنی هر عامل سیاسی، اقتصادی و... که بر رشد یا افت ارزش کالا یا سهام موثر باشد خود را در نمودار قیمت آن نشان خواهد داد.

3- تاریخ تکرار می شود:

در واقع باید گفت آینده چیزی نیست جز تکرار گذشته.

تحلیل تکنیکال وکارایی آن در تحلیل انواع بازارها :

تحلیل تکنیکال می تواند نقش مهمی در پیش بینی قیمت ها در انواع بازارهای مالی از قبیل بازار سهام آتی و بازار بین الملل از قبیل جفت ارزها، سهام های بین المللی و کامودیتی ها و حتی بازارهایی چون بازار مسکن و... داشته باشد.

آیا گذشته قیمتها می تواند مبنای صحیحی برای پیش بینی آینده قیمتها باشد:

 بر اساس یکی از سه اصل کلیدی تحلیل تکنیکال برای تحلیل آینده قیمت، می توانیم از تعمیم رفتار و تجربیات گذشته ی آن استفاده کنیم. به عبارت دیگر قیمت ها در بازار های مالی با نظم مشخصی حرکت می کنند که یک تکنیکالیست هنرمند می تواند با بهره گیری از دانش تحلیل تکنیکال این نظم موجود در قیمتها را شناسایی و با تعمیم آن به آینده، قیمت را پیش بینی نماید.

شاه کلید دانایی و دانش ورود به بازار بورس

تحلیل تکنیکال را چگونه بیاموزیم:

ما در آکادمی بورس صفر تا صد شرکت طراحان ایده پرداز کاسپین سیستم آموزشی را طراحی نموده ایم تا تمام تکنیک های لازم برای تحلیل قیمت ها، توسط اساتید با تجربه و حرفه ای در قالب دو دوره ی مقدماتی و پیشرفته مجموعا به مدت 40 ساعت آموزش داده شود. فراگیران پس از این مدت قادر خواهند بود تمام بازار های مالی را تحلیل نمایند و خود به یک تحلیلگر تکنیکال تبدیل شوند.

رمز موفقیت در یاد گیری تحلیل تکنیکال:

1- داشتن علاقه کافی به این شیوه تحلیلی

2- لزوم صرف وقت کافی برای یادگیری این هنر

امید داریم با سرمایه گذاری مطمئن در بازار سهام و بورس ایران درآمدی مطمئن و پر سود را برای خود رقم بزنید و فراموش نکنید این بازار پر از سود زمانی بدون ریسک می باشد که شما مخاطبین و علاقمندان به ورود به این بازار، دانش و آموزش های لازم را دیده باشید.

ما در شرکت طراحان ایده پرداز کاسپین، آماده ارائه مشاوره و آموزش به شما عزیزان هستیم.

برای عضویت در کانال تلگرامی آکادمی بورس صفر تا صد با ما در تماس باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز