خبرگزاری کار ایران

10 کاری که در سفر به دبی "هرگز" نباید انجام داد

asdasd
کد خبر : ۸۴۷۷۴۴

"گر خواهی نشوی رسوا همرنگ جماعت شو" درست است که هدف از سفر استراحت و خوش‌گذرانی ست اما هر مقصد قانون‌ها، بایدها و نبایدهای خود را دارد که رعایت نکردنشان تمام برنامه‌ریزی‌ها خراب می‌کند. دبی نیز با وجود اینکه مقصدی پر رفت‌وآمد برای ایرانیان است از این قاعده مستثنا نیست. از این رو در ادامه مطلب آژانس هواپیمایی ستاره ونک ما را با نبایدهای سفر به دبی آشنا می‌کند.

رزرو یک هتل عالی، خرید بلیط تهران دبی و دریافت ویزای دبی از اقداماتی هستند که قبل از رفتن به تور دبی باید انجام داد. هر چند که انجام این کارها ضروری بوده اما کافی نیستند. دانستن قوانین و مقررات این شهر، از دیگر اطلاعاتی هستند که دانستنشان سفری بی‌دغدغه‌تر را همراه خواهد داشت. دبی نیز با وجود اینکه از مدرن‌ترین شهرهای دنیا محسوب می‌شود محدودیت‌های خاص خود را دارد و ما به عنوان یک گردشگر ملزم به رعایت کردنشان هستیم. این باید و نبایدها موارد زیر را شامل می‌شود:

1-از مردم محلی عکاسی نکنید

ثبت لحظات خاطره‌انگیز با دوربین عکاسی بخش جدایی‌ناپذیر سفر است؛ اما در دبی بایستی به لوکیشین و سوژه عکس دقت کنید چرا که عکاسی از افراد بدون اجازه از آن‌ها جرم محسوب شده و جریمه و در برخی موارد حتی زندان را در پی دارد. به یاد داشته باشید در صورتی که می‌خواهید از سوژه‌ای خاص عکاسی کنید حتماً از قبل هماهنگی‌های لازم را انجام دهید.

2-در مکان‌های عمومی لباس‌های ساده و مناسب بپوشید

درست است که دبی به عنوان کشوری آزاد و توریست پذیر شناخته می‌شود اما عرف لباس پوشیدن مخصوص به خود را دارد. پس شما نیز بهتر است به عنوان یک گردشگر لباسی مناسب با محلی که در آن قرار دارید به تن داشته باشید. به عنوان مثال هنگام بازدید از مناطق قدیمی و مذهبی لباسی را بپوشید که شانه‌ها و زانوها را بپوشاند، هنگام گشت‌وگذار در خیابان همانند مردم شهر لباس ساده بپوشید. البته در سواحل قوانین کمی فرق داشته و می‌توانید لباس مخصوص شنا به تن داشته باشید. در کل هر چه بیشتر شبیه مردم دبی باشید سفری بی‌دغدغه‌تر خواهید داشت.

3-دشنام دادن در این شهر ممنوع می‌باشد

شئون اخلاقی در دبی به‌قدری حائز اهمیت هستند که رعایت نکردنشان جریمه و مجازات در پی دارد. به عنوان مثال دعوا و فحاشی در این شهر ممنوع بوده و از بایدها و نبایدهای مهم به شمار می‌رود. همچنین تمامی ساکنین و توریست‌ها موظف هستند موارد اخلاقی را در مکان‌های عمومی رعایت کنند.

10 کاری که در سفر به دبی "هرگز" نباید انجام داد

4-حمل هر نوع دارو بدون نسخه پزشک ممنوع است

همراه داشتن هر نوع دارویی حتی مسکن‌های ضعیف در دبی جرم محسوب شده و مجازات‌های سنگین به دنبال دارد. در صورتی که مجبور به استفاده از دارویی خاص یا مسکن مانند استامینوفن، کدئین و ... هستید حتماً نسخه رسمی پزشک به زبان انگلیسی را هم همراه داشته باشید. برای اطلاع از قوانین دقیق دارو در دبی می‌توانید به سایت سفارت مراجعه کنید.

10 کاری که در سفر به دبی "هرگز" نباید انجام داد

5-گردشگران مجوز عکاسی از تمام برج‌های دبی را ندارند

باز هم عکاسی! دبی مملو است از برج‌ها و ساختمان‌هایی که معماری زیبا و خلاقانه دارند. هر چند که عکاسی از جاذبه‌های دبی آزاد است اما دقت داشته باشید عکاسی از ساختمان‌ها و تجهیزات دولتی ممنوع و غیر قانونی است. علاوه بر این شما مجاز به گرفتن عکس از صحنه‌های تصادف یا هر حادثه این‌چنینی دیگر نیستید.

6-اگر به دنبال خرید برند هستید، حواستان به اجناس تقلبی باشد

خرید کردن از محبوب‌ترین جاذبه‌های دبی است. در مراکز خرید این شهر انواع اجناس با هر قیمتی را می‌توان پیدا کرد؛ اما اگر به دنبال خرید لباس یا اکسسوری با برند خاص هستید فقط و فقط به شعبه اصلی آن مراجعه کرده و با دیدن برندی خاص در سایر فروشگاه‌ها با قیمت ارزان وسوسه نشوید، چرا که ممکن است به جای برند اصلی، کپی آن را خریداری کنید.

10 کاری که در سفر به دبی "هرگز" نباید انجام داد

7-قبل از ورود به خانه کفش‌هایتان را در بیاورید

این مورد برای ما ایرانی‌ها آشنا و قابل لمس است. چرا که خانه ساکنین دبی همانند خانه‌های ما با فرش‌های زیبا و با ارزش تزئین شده است. راه رفتن بر روی این فرش‌ها خلاف سنت دبی است. از این رو اگر به میهمانی دعوت شدید قبل از ورود کفش‌هایتان را دربیاورید مگر اینکه صاحبخانه اجازه ورود با کفش را به دورن خانه بدهد.

8-نوشیدن الکل در مجامع عمومی ممنوع است

دبی قوانین سخت‌گیرانه‌ای برای نوشیدن الکل در مکان‌های عمومی دارد. این کشور مکان‌های خاصی را برای این کار در نظر گرفته و توریست‌های خارجی مجاز به حمل یا نوشیدن الکل در خیابان و کنار سواحل نیستند. همچنین لازم است بدانید که پلیس دبی با افرادی که هر نوع مواد مخدر همراه داشته باشد به شدت برخورد خواهد کرد.

9-ماه رمضان در مجامع عمومی نخورید و نیاشامید

خوردن، آشامیدن، کشیدن سیگار، زیاد کردن صدای ضبط ماشین در مکان‌های عمومی دبی در ماه رمضان ممنوع است. مسافران می‌توانند هر کدام از این کارها را در رستوران، هتل یا فضاهای خصوصی انجام دهند. البته بعد از افطار همه چیز آزاد بوده و مسافران می‌توانند از شب‌های ماه رمضان و تفریحات آن لذت ببرند.

10-به فرهنگ و اعتقادات مردم دبی احترام بگذارید

مذهب و فرهنگ از خط قرمزهای هر کشور محسوب می‌شوند. در سفر به دبی به اعتقادات و رسوم فرهنگی اعراب احترام گذاشته و به هیچ عنوان آن‌ها را مسخره نکنید چرا که با توجه به قوانین سختگیرانه با این کار خود را به دردسر خواهید انداخت. پس به هیچ وجه وارد بحث‌های سیاسی یا مذهبی نشده و سعی کنید فقط و فقط از سفر خود به این شهر زیبا لذت ببرید.

10 کاری که در سفر به دبی "هرگز" نباید انجام داد

جهت اطلاع از تاریخ برگزاری تور نوروز دبی و دریافت ویزای دبی با شماره 88880000-021 تماس گرفته و یا به دفتر آژانس هواپیمایی ستاره ونک واقع در میدان ونک، نرسیده به چهارراه کودک پلاک 53 مراجعه کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز