خبرگزاری کار ایران

بهترین پمپ آب را از کجا بخریم؟

asdasd
کد خبر : ۸۴۵۵۴۵

آب مایع اساسی ومورد نیاز بشر است و از گذشته تا کنون انسان به دنبال ایده ای است که به راحتی و در کسری از ثانیه بتواند از این مایع گران بها استفاده کند.مدت زمان استفاده از پمپ ها به 2000 سال قبل از میلاد برمی گردد، اولین وسیله انتقال آب یک تیرچوبی بوده که به انتهای آن یک ظرف مانند چتر متصل بوده است ، یونانیان در اختراع پمپ آب و استفاده از آن در صدر اول قرار داشتند ، اختراع یونانیان به عنوان اصل بنیادین سیستم های اهرمی اختراع آب ثابت بود تا اینکه سیستم جدیدی توسط ارشمیدساختراع شد که مهم ترین اختراع مکانیک در جهان باستان بود، این اختراع مکانیکی معروف به پیچ ارشمیدس که عملکرد بسیارآسان و کاربردی داشت.

نتیجه مطالب گفته شده این بود متوجه بشوید که پمپ آب از گذشته تا به امروز مورد استفاده قرار می گرفتند تغییری که در پمپ آب ایجاد شده است تغییردر نحوه عملکرد آنها از گذشته تا به امروز می باشد ،نیروی محرکه پمپ ها در ابتدا حیوانات ، انسان ها بوده است و بعد ازآن از آب و باد استفاده می شد در حال حاضر نیروی محرکه پمپ  الکتروموتور و توربین بخار می باشد.

پمپ ها انواع مختلفی دارند که از آن جمله می توان به پمپ سانتریفیوژ، پمپ دنده ای، پمپ پیستونی (پمپ کارواش)، پمپ کفکش ، لجنکش، پمپ دیافراگمی و بسیاری انواع دیگر پمپ که در سایت کالا صنعتی میتوانید با ریز جزئیات و مشخصات هر یک را به تفکیک مشاهده و انواع این پمپ ها را بررسی بفرمایید. در ادامه تنها به پمپ آب خانگی خواهیم پرداخت.

اجزای سازنده پمپ آب

مهم ترین عضو در یک پمپ بدنه و پروانه پمپ می باشد.

پوسته پمپ

محل قرارگیری پروانه در داخل پوسته می باشد معمولا دو طرف پوسته به صورت باز طراحی می شود به علت اینکه سوار کردن پروانه امکان پذیر باشد، وظیفه پوسته پمپ جمع آوری سیال از محیط پروانه می باشد.

انواع پوسته

    پوسته افشان

    پوسته یک پارچه

    پوسته حلزونی

    پوسته چند تکه

رینگ های سایشی پروانه وپوسته:

به منظور جلوگیری از فرسایش پروانه و پوسته از رینگ های سایشی استفاده می کنند زیرا در بعضی از مکان ها پروانه وپوسته پمپ در تماس با یکدیگر قرار می گیرند که سبب فرسایش ایندوقطعه می شود ، به منظور رسیدن  آسیب کمترو طول عمر بیشتر این دو قطعه از رینگ های سایشی استفاده می کنند، با اینکار در صورتی که سطح تماس بین پروانه وپوسته دچار فرسایش بشود نیازی به تعویض پروانه و پوسته دیگر نیست وبا تعویض رینگ سایشی می توانید دوباره به حالت اول برگردد.

انواع رینگ های سایشی :

1-  رینگ سایشی ساده

از رینگ های سایشی ساده برای پمپ آب که با فشار پایین کار می کنند استفاده می شوند

2- رینگ سایشی L شکل

از رینگ های سایشی L شکل برای پمپ آب که عملکرد آنها با فشار متوسط است استفاده می شود.

3-رینگ سایشی پله ای

برای پمپ های که عملکرد آنها براساس فشار بالا است استفاده می شود.

انواع مختلف پمپ آب خانگی :

پمپ آب خانگی سه مدل مختلف است بشقابی ، خورشیدی (محیطی) و جتی است .

انواع برند پمپ آب خانگی معروف در ایران:

    الکتروژن

    پنتاکس

    دیزل ساز

    لئو

درحالت کلی پمپ آب خانگی از نوع سانتریفوژیا گریزاز مرکز می باشند وعملکرد چهار برندبالانیز براساس نیروی گریز از مرکزاست .

پمپ سانتریفوژ

پمپ سانتریفوژ به پمپ های گریزاز مرکز معروف می باشند و عملکرد آنها براساس نیروی گریز از مرکز است ،منظور از نیروی گریز از مرکز چیست ؟زمانی که پره ی پمپ آب شروع به حرکت می کند سیال درون پمپ آب تحت دوران قرار می گیرد سپس سیال توسط نیروی گریز از مرکز  به سمت اطراف پمپ آب کشیده می شود دوباره سیالی  جایگزینی سیال قبلی می شود که سیال جایگزینی باید فشاری برابر اتمسفر یا حتی بیشتر از اتمسفر داشته باشد.

پمپ الکتروژن :

یکی از تولیدکنندگان خوب پمپ آب وانواع الکتروموتور در خاورمیانه شرکت الکتروژن می باشد، که فعالیت خود را به طور رسمی به عنوان یک کمپانی ایرانی از سال 1360 آغاز نموده ،خط تولید کمپانی الکتروژن به صورت کاملا اتوماتیک ونیمه تومکانیک تحت نظارت نیروی های فنی مجرب که  توانایی تولید پیچیده ترین ابزارهای خط تولید را دارند می باشد، شرکت الکتروژن به عنوان اولین تولید کننده الکتروموتور با راندمان بالا در ایران و خاورمیانه  شناخته شده است.

بهترین پمپ آب را از کجا بخریم؟

انواع پمپ آب خانگی تولید شده توسط شرکت الکتروژن :

    پمپ آب محیطی

    پمپ آب بشقابی

    پمپ آب جتی

پمپ آب محیطی خانگی الکتروژن :

پمپ خانگی محیطی شرکت الکتروژن بامصرف  توان پایین که جهت مصارف خانگی برای افزایش فشارساختمان مورد استفاده قرار می گیردبه منظور استفاده صحیح از پمپ بهتراست از سیالات تمیز و عاری از ذرات جامد استفاده کنید .پمپ های آب محیطی شرکت الکتروژن با نام های KPM 50 , KPM100  میباشند.

پمپ آب بشقابی الکتروژن :

پمپ آب بشقابی در جهت های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد از جمله مصارف خانگی ،کشاورزی وصنعتی استفاده می شود، این مدل پمپ ها ساختار ساده و بی صدای دارد.

پمپ آب جتی الکتروژن :

پمپ آب خانگی جتی یا پمپ های خودمکش توانایی ایجاد فشار زیادی را دارد و برای مکش آب از چاه ها و استخر ها تا عمق 8متر مناسب است ،حتی توانایی مکش مخلوط آب  با هوا را نیز دارند.

 پمپ پنتاکس

بهترین پمپ آب را از کجا بخریم؟

شرکت پنتاکس یک کمپانی ایتالیایی که با بهره گیری از فناوری روز دنیا با اتکا برعلم ودانش مهندسی محصولات خودرا طراحی و تولید می کند .اصولا از پمپ خانگی برای افزایش فشار سیال و یا انتقال سیال استفاده می شود کهپمپ های  محیطی پنتاکس ایتالیا گزینه ای مناسبی در مصارف خانگی می باشد.  کمپانی پنتاکس ازشرکت های تولیدپمپ است که دراین زمینه قدمت دیرینه ای داردوهم چنین پیشتاز در صنعت تولید پمپ می باشد که در ایران نیز نمایندگی رسمی دارد. رایج ترین پمپ های مورد استفاده در مصارف خانگی و کاربردهای صنعتی پمپ های محیطی است پمپ های تولیدشده توسط شرکت پنتاکس با کیفیت ودر نمونه خود منحصربه فرد می باشند.به دلیل تحریم های خارجی  یکسری محدودیت ها برای واردات پمپ های ایتالیای پنتاکس وجود دارد به همین علت بسیاری از مصرف کنندگان پمپ های خانگی به سمت پمپ های ایرانی و چینی روی آورد.

انواع پمپ آب خانگی پنتاکس :

    پمپ آب محیطی

    پمپ آب بشقابی

    پمپ آب جتی

    پمپ آب لجنکش

پمپ آب خانگی محیطی پنتاکس با سری PM

از پمپ آب محیطی برای افزایش فشار آب سرد وگرم در مصارف خانگی و مصارف ساده در صنعت استفاده می شودهم چنین انتقال سیالات که از نظر خواص فیزیکی وشیمیایی مشابه به آب می باشند و برای پشتیبانی از دستگاه های صنعتی مثل دیگ بخار و.... استفاده می شود. از پمپ های محیطی برای انتقال آب در زمین های کشاورزی و باغی برای مسافت های طولانی نیز استفاده می شود.

پمپ بشقابی پنتاکس سری CM

از پمپ بشقابی پنتاکس برای مصارف خانگی استفاده می کنند، به علت دبی یا همان آبدهی (منظور ا ز دبی مقدار جریانی است که پمپ آب خانگی در یک دقیقه می توانند پمپاژ کند). علاوه بر این از پمپ بشقابی پنتاکس، برای ساختمان های مرتفع با تعداد واحدهای زیاد نیز می توان استفاده کرد. جنس بدنه پمپ آب خانگی پنتاکس سری CM از چدن ضدزنگ می باشد، اصولا جنس پروانه این پمپ ها از چدن ضدزنگ ،برنج یا استینلس استیل است، مکانیکال سیل این پمپ از سرامیک /گرافیت ،جنس شافت پمپ استینلس استیل AISI 304  است .

پمپ جتی  پنتاکس :

پمپ جتی به عنوان سیستم خودمکش دیگ های بخار، ساختمان ، باغی ، سیستم های آبرسانی برای مصارف صنعتی و کشاورزی استفاده می شوند.

پمپ دیزل ساز

شرکت دیزل ساز یک کمپانی ایرانی است که نماینده رسمی پمپ آب خانگی پنتاکس در ایران می باشد این کمپانی ایرانی توانسته است با استفاده از قطعات اصلی پنتاکس این پمپ را با همان کیفیت وهمان طراحی تولید کند لازم به ذکر است پمپ های تولید شده کمپانی پنتاکس با گارانتی اصلی وارد بازار می شوند.در حال حاضر شرکت دیزل ساز قابلیت تولید انواع پمپ آب خانگی و صنعتی ایرانی را دارد. کمپانی دیزل ساز یکی از بهترین تولیدکنندگان پمپ خانگی می باشد پمپ دیزل ساز علاوه براین که در ایران به عنوان یک کمپانی معتبر شناخته شده است درخارج از کشور نیز یک برند معتبراست. پمپ آب دیزل ساز جهت مصارف خانگی و صنعتی تولید می شود و ازجمله پمپ های پر مصرف خانگی میتوان به محیطی، بشقابی وجتی اشاره کرد.

الکترو پمپ خانگی محیطی دیزل ساز :

از الکترو پمپ آب خانگی محیطی دیزل سازبرای مصارف خانگی کوچک استفاده می کنند. برای مصارف صنعتی که کاربردهای آسانی دارند می توانید از پمپ خانگی محیطی دیزل ساز استفاده کنید، هم چنین برای پشتیبانی ازتجهیزات صنعتی نیز کاربرد داردجنس بدنه پمپ محیطی دیزل ساز از چدن ریخته گری شده است ، جنس پروانه پمپ از برنج و شافت پروانه نیز از استینلس استیل می باشد. سیال مورد استفاده در پمپ محیطی دیزل ساز می تواند محدوده ای دمای بین 0 تا 90 درجه سانتی گراد را داشته باشد.

الکترو پمپ بشقابی  دیزل ساز :

از الکتروپمپ خانگی و بشقابی دیزل ساز برای مصارف خانگی و هم چنین ساختمان ها استفاده می شود. دبی پمپ آب بشقابی دیزل ساز از پمپ محیطی این برند بیشتر است و می توانند مقدار جریان بیشتری را تامین کنند این در حالی است که مقدار هد آنها کمتر است. همچنین می توانید برای مصارف صنعتی و ابیاری زمین های کشاورزی ومزارع از پمپ های بشقابی دیزل ساز استفاده کنید.

الکترو پمپ خودمکش دیزل ساز :

از الکتروپمپ جتی دیزل ساز برای سیستم های خودمکش و همچنین  تخلیه چاه ها و حوضچه های با عمق کم استفاده می شود. یکی دیگر از کاربردهای پمپ آب خود مکش دیزل ساز برای انتقال آب  مصارف خانگی وساختمان های باارتفاع کم وهم چنین برای انتقال سیالات که از نظر خواص فیزیکی وشیمیایی مشابه به آب هستند استفاده می شوند، برای پشتیبانی از تجهیزات صنعتی مانند دیگ بخار، آبیاری زمین ها ی کشاورزی و باغی نیزمناسب است.

پمپ آب خانگی لئو :

بهترین پمپ آب را از کجا بخریم؟

شرکت لئو LEO یک کمپانی تولید کننده پمپ می باشد که در سال 1995  در چین تاسیس شد اگر بخواهیم از ده تولید کننده معتبر و شناخته شده در جهان اسمی بیاوریم قطعا نام کمپانی لئو LEO در آنها خواهد درخشید، کمپانی لئو به عنوان یک برند معتبر در زمینه تولید پمپ آب خانگی و صنعتی در کشور های اروپایی ،آمریکایی و خاورمیانه شناخته شده است و درحال حاضر کمپانی لئو محصولات خود را به 120 کشور مختلف ارسال می کند.کمپانی لئو LEO محصولاتی باکیفیت وگارانتی معتبر وارد عرصه بازار می کند و در جشنواره بین الملی کیفیت محصولات رتبه اول را ازآن خود کرد. کمپانی پمپ آب لئو LEO انواع مختلف پمپ های خانگی را تولید می کند و یکی از بزرگترین تولید کنندگان پمپ های آبی خانگی است.

پمپ آب خانگی محیطی  APm

پمپ بشقابی ACm

پمپ جتی AJm

پمپ های محیطی با سری  APM  لئو 

پمپ آب محیطی لئو LEO برای مصارف خانگی از جمله پمپاژ کردن مایعات سردو گرم هم چنین انتقال سیالات مشابه به آب  از نظر خواص فیزیکی و شیمیایی مناسب است. پمپ های محیطی لئو دارای حجم و وزن کمی هستند که حمل ونقل را آسان می کنند، اصولا جنس پروانه پمپ آب محیطی لئو سری APM از جنس برنجی می باشد.

پمپ آب بشقابی با  سری ACm  لئو

پمپ های بشقابی لئو سری ACm  از نوع بشقابی  در نوع تکفاز و سه فاز تولید می شوندکه در نوع تکفاز قابلیت اجرا شدن با برق شهری را دارند، پمپ های بشقابی دارای دوسال گارانتی رسمی می باشند. پمپ های بشقابی لئو سری ACM به دلیل اینکه پروانه های آنها از نوع استیل AISI 304  می باشد صدای کمتری را تولید می کنند و هم چنین به دلیل هد و دبی بسیاربالا مورد استفاده در ساختمان های مرتفع با ارتفاع زیاد می باشند.

پمپ جتی AJm  لئو 

پمپ های AJm در نوع تکفاز طراحی و تولید می شود که در نوع تکفاز قابلیت اجرا شدن با برق شهری را دارد و برای انتقال سیالات تمیز و غیرخورنده استفاده می شود منظور از سیالات غیرخورنده سیالاتی است که با فلز استفاده شده دربدنه و پوسته  پمپ آب واکنش نشان نمی دهند. پمپ آب جتی برای تخلیه چاه هاو حوضچه های با عمق کم نیز استفاده می شود، پمپ های جتی توانایی مکش آب تا عمق 8 متر را دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز