خبرگزاری کار ایران

تمرکز چیست و چرا اهمیت دارد؟

asdasd
کد خبر : ۸۴۴۹۵۵

تمرکز مهارت تفکری است که امکان این را می‌دهد تا یک کار را بدون تعلل شروع کنیم و تا پایان کار، توجه و تلاش خود را از دست ندهیم. تمرکز به ما کمک می‌کند تا انرژی لازم برای رسیدن به اهدافمان را داشته باشیم.

افراد با حفظ تمرکز و توجه می‌تواند کارها را با توجه و آگاهی لازم انجام دهند و نیروی تفکر و تحلیل ذهنی را در خود تقویت کنند .

بهتر است بدانید ذهن هم همانند سایر اعضای بدن برای تقویت نیاز به تمرین‌هایی دارد.

این تمرین‌ها یا روزانه یا هفتگی بهتر است انجام شوند تا ذهن به مرور زمان به سمت تضعیف ذهنی نرود.این تمرین‌ها در هر جایی می‌توانند انجام شوند.

طبق تحقیقاتی که صورت گرفته ذهن به طور کامل تنها پنج ثانیه می‌‌تواند روی یک موضوع تمرکز کند بعد از آن به سمت و سوی دیگر میرود.

اما با این حال می‌توانیم با انجام یک سری تمرین ساده این مدت زمان را افزایش دهیم وبا انجام تمرین‌های مداوم به افزایش تمرکز خود کمک کنیم.

اگر تمرکز کافی روی یک موضوع مهم نداشته باشیم مغز زود خسته و دست از فعالیت می‌کشد

افرادی که تمرکز ندارند بیش از چند دقیقه انجام کاری برایشان جذاب نیست و برای سازماندهی کارها با تمرکز عمدی نمی‌توانند بیش از چند دقیقه دوام بیاورند.

حتی اگر با این افراد ملاقات کنید متوجه می‌شوید که انجام کارهایشان در لحظه آخر می‌باشد و بی‌دقتی از خصوصیات بارز آنها خواهد بود.

اما برای تقویت بخشی تمرکز این موارد به کار خواهند آمد :

مصرف کافیین

آنلاین نبودن در هنگام انجام کار

کار کردن در محل کار مناسب

مطالعه بسیار

تهیه فهرست برای انجام کار و تعیین مدت زمان برای انجام کارها

استراحت کافی

ورزش

و....

اگر به موضوع افزایش تمرکز علاقه‌مند هستید به سایت مشاوره‌ای میم سر بزنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز