خبرگزاری کار ایران

آشنایی با دبی، گرجستان و مالزی در 7 دقیقه

asdasd
کد خبر : ۸۴۴۳۷۲

چند نکته درباره کشور مالزی:

مالزی کشوری است که به خاطر جاذبه های طبیعی فراوان، غذاهای متفاوت و لذیذ، جزایر شگفت انگیز، سواحل بکر و جنگل های انبوه، به بهشت آسیا مشهور است و هر ساله میلیون ها گردشگر، تور مالزی را برای تفریح و تجربه لذت های بی نظیر انتخاب می کنند. در این کشور جزیره هایی وجود دارد که هر کدام به تنهایی باعث محبوبیت بیشتر تور مالزی میان گردشگران شده است. در ادامه به بررسی مهم ترین جزایر مالزی می پردازیم:

  • جزیره پنانگ: از غذاهای محلی و جاذبه ها لذت ببرید!

اگر به دنبال بهترین جزیره مالزی برای بازدید از آن در تور مالزی هستید، جزیره ای بهتر از پنانگ پیدا نخواهید کرد. این جزیره بزرگ و رنگارنگ که به دلیل تنوع فرهنگی، سواحل، جاذبه های طبیعی و غذاهای خود شناخته شده است، خدمات و امکانات تفریحی بسیاری برای گردشگران ارائه می دهد که به یکی از قطب های مهم گردشگری در مالزی تبدیل شده است. این جزیره بهترین گزینه برای تجربه لذیذترین غذاهای موجود در مالزی، استراحت و تفریح در سواحل زیبا، آشنایی با فرهنگ های گوناگون مالزی می باشد.

  • لنکاوی: از سواحل شگفت انگیز لذت ببرید!

از محبوب ترین جزیره ها و مقاصد گردشگری در تور مالزی،جزیره لنکاوی است که دارای بهترین سواحل، کوه های مرتفع، جنگل های پوشیده شده از درختان و تالاب های حرا می باشد. تنوع تفریحات در لنکاوی به قدری زیاد و هیجان انگیز است که گردشگران لحظات فوق العاده به یاد ماندنی را در این جزیره سپری می کنند. این جزیره بهترین گزینه برای قدم زدن در خیابان های مدرن لنکاوی، ایده آل برای مسافرت خانوادگی و برگزاری جشن می باشد.

  • جزیره کاپاس: قدم زدن در سواحل شنی سفید!

جزیره کاپاس با داشتن سواحل شنی سفید نرم، نخلستان ها، گیاهان کمیاب و جاذبه های دیدنی فراوان توانسته خود را در لیست محبوب ترین جزیره های تور مالزی جای دهد. از بین تمام جزایر مالزی، کاپاس دارای محیطی بسیار آرام و دلنشین است که منطقه ای ایده آل برای دور شدن از شلوغی ها و ازدحام می باشد. این جزیره بهترین گزینه برای گذراندن تعطیلات با خانواده و دوستان است

چند نکته درباره فرهنگ مردم گرجستان:

گرجستان کشوری است که جاذبه های زیبای گردشگری آن به خصوص کوه های قفقاز که در زمستان پوشیده از برف است و محل مناسبی را برای اسکی فراهم می کند سبب شده تا مسافران و گردشگران بسیاری این کشور را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب کنند. به همین علت تور گرجستان به یکی از تورهای محبوب گردشگری تبدیل شده است.

گرجستان کشوری با فرهنگ و تاریخ غنی است که طبیعتا مردم آن دارای آداب و رسوم و عادات خاص خود هستند. در اینجا می خواهیم به چند نمونه از این آداب و رسوم اشاره کنیم و امیدواریم این نکات شما را در سفرتان با تور ارزان گرجستان یاری کند.

غذا برای مردم گرجستان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. همواره غذا بر روی میز مردم گرجستان یا بر روی سفره هایشان حتی در جشن هایشان به مناسبت های مختلف دیده می شود. نان یکی از عناصری است که حتما باید در برنامه غذاییشان باشد.

فرا رسیدن سال نو برای بسیاری از مردم دنیا جذاب است و سرتاسر جهان آن را جشن می گیرند اما در سفرتان با تور گرجستان به این نکته توجه کنید که مردم گرجستان دو بار در سال جشن سال نو دارند. یکبار در اول ژانویه و دیگری در چهاردهم ژانویه مطابق با تقویم ژولیان که آن را سال نوی قدیمی می نامند.

همچنیین گرجی ها دوم ژانویه را یک روز از شانس می نامند و آن را جشن می گیرند. زیرا بر این باورند که هر اتفاقی که در این روز بیفتد در ادامه سال هم همین روند ادامه خواهد داشت و در حقیقت اتفاقات این روز بر روی کل سالشان تاثیر خواهد گذاشت.

مردم گرجستان، به خصوص پیروان مذهب کاتولیک مانند سایر مسیحیان جهان کریسمس را جشن می گیرند. جالب است بدانید روز جشن کریسمس برابر است با روز 25 دسامبر تقویم گرجستانی که همان ژانویه تقویم میلادی است. در این روز بسیاری از مردم در رژه ای به نام آلیو شرکت می کنند. آنها لباس مخصوص می پوشند و پرچم هایی را در هنگام گذر از جشن در خیابان ها به همراه دارند.

آشنایی با دبی، گرجستان و مالزی در 7 دقیقه

اگر در تور گرجستان مردم را در حال نوشیدن آب معدنی دیدید تعجب نکنید. مردم گرجستان معتقدند که نوشیدن آب معدنی بروجومی، که از مرکز کشور به دست می آید خاصیت جادویی دارد و می تواند همه بیماری ها، از مسمومیت غذایی گرفته تا حالت گیجی را از بین ببرد. در حقیقت این آب معدنی از یک چشمه نزدیک کوه آتشفشانی به دست می آید و به دلیل دارا بودن مواد معدنی این حس را به مردم منتقل می کند.

از آنجایی که کشور گرجستان در گذشته جزیی از اتحاد جماهیر شوروی بوده است، ورزش کشتی یکی از محبوب ترین و قدیمی ترین ورزش های این کشور است. بنابراین در تور گرجستان حواستان باشد تا با کشتی شوخی نکنید که برای مردم بسیار عزیز است، درست مانند مردم کشور خودمان.

چند نکته درباره شهر توریستی دبی:

بی شک یکی از پرطرفدارترین و پرفروش ترین تور ها نه تنها در ایران، بلکه در کل جهان، تور دبی می باشد. دبی این شهر پرشکوه و زیبا که در کشور امارت متحده عربی قرار دارد، درصد بسیاری از گردشگران را شیفته زیبایی های خودش کرده است. ساختمان های مدرن و زیبا و بلندترین آسمان خراش ها در این شهر قرار دارند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید لقب نیویورک کوچک را نیز به این شهر اطلاق کرده اند. دلیل این امر نیز جنب و جوش همیشگی این شهر و قطبیت اقتصادی ای است که دارد. تور دبی برای کسانی که قصد تفریح و گذران اوقات فراغت را دارند بسیار جالب است. در این شهر انواع امکانات تفریحی بسیار زیادی وجود دارد؛ از جمله این ها می توان به چتر بازی در دبی، رانندگی با ماشین های فرمول 1،فلای بورد، آی فلای، سافاری، شنا با کوسه ها، کمل پلو، رانندگی با فراری، سوئیت آتلانتیس و بانگی جامپینگ اشاره کرد. در ادامه به شما را با تمام این جاذبه ها در تور دبی آشنا خواهیم کرد.

آشنایی با دبی، گرجستان و مالزی در 7 دقیقه

  • اسکای دایوینگ:

نهایت هیجان را می توان با اسکای دایوینگ یا چتر بازی در تور دبی تجربه کنید. اگر قصد رفتن به فراسوی آنچه چشمانتان می بیند را دارید، چتر بازی در دبی تجربه ای خواهد بود که تا مدت ها در ذهنتان باقی خواهد ماند. خیلی از رکورد های چتر بازی در دبی شکسته شده و محبوب ترین تصاویر عکاسی در اینستاگرام و به طور کلی در دنیای عکاسی در دبی گرفته شده است.

  • رانندگی با سوپر کار ها در تور دبی:

با سرعت باور نکردنی رانندگی کنید و هیجانی دیوانه وار را تجربه کنید. قبل از رانندگی تمام آموزش های لازم به شما  داده می شود و می توانید در مکانی کاملا امن، آخرین استاندارد های سرعت واقعی را تجربه کنید. توریستان و گردشگران زیادی از تجربه نکردن رانندگی با فرمول یک در تور دبی پشیمان شدند.

  • فلای بوردینگ:

در سالهای اخیر دبی به اولین و بهترین مقصد ورزشی و تفریحی آبی تبدیل شده  است. فلای بورد یکی از تجربه های جدیدیست که برای شما هیجانی وحشتناک و بسیار متفاوت به ارمغان می آورد. اما برای اینکه بتوانید به این تفریح بی نظیر بروید، لازم است که حتما شنا را در حد معمولی بلد باشید و همچنین حداقل سن برای رفتن به این تفریح، سن 16 سالگی است.

  • آی فلای دبی:

آی فلای دبی یکی از تفریحات بی نظیر و بی همتا است که به شما تجربه پرواز را هدیه می دهد. این مرکز تفریحی اولین آی فلای تونل دوتایی و عمودی در دنیاست. پرواز رویای همیشگی انسان بوده است. آی فلای دبی در مرکز شهر میردیف دبی واقع شده است. این تفریح بی نهایت لذت بخش و به یاد ماندنی، محدودیت سنی ندارد و از کودک 3 ساله تا افراد 100 ساله می توانند از این امکان استفاده کنند.

جزایر کشور مالزی، فرهنگ مردم گرجستان و جاذبه های گردشگری دبی تنها بخشی از زیبایی های قاره بزرگ آسیا را تشکیل می دهند. اگر می خواهید به کشور یا شهری سفر کنید، حتما مجله گردشگری تورینجا را مطالعه کنید.

منبع: Tourinja.com

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز