خبرگزاری کار ایران

ورمیکولیت چیست و مصارف ورمیکولیت آن در پوشش های ضد حریق و کشاورزی

asdasd
کد خبر : ۸۴۲۱۴۵

ورمیکولیت Vermiculite نام ماده معدنی سلیکات آهن، آلومینیم، منیزیم متورق، هیدراته است. ورمیکولیت یا ورمیکولایت ظاهری آکاردیونی شکل و رنگ متغیر از قهوه ای تا طلایی، نسبت به ترکیبات آن دارد. PH(درآب) ورمیکولیت در هر معدن متغیر بوده که از 9-6 توسط انجمن بین المللی ورمیکولیت گزارش شده است.

شرکت گیلان میکا دارای معدن استراتژیک ورمیکولیت است و  PH ورمیکولیت تولیدی توسط این شرکت 3/6 است که می تواند جهت اصلاح خاک های قلیایی مورد استفاده قرار گیرد. لازم به ذکر است که برای اولین بار در اتریش (کوه‌های آلپ) ورمیکولیت کشف شد و بیش از 80سال است که ورمیکولیت در صنایع گوناگون (کشاورزی – باغبانی – ساختمان – صنعت) استفاده می گردد.

مصارف ورمیکولیت در صنعت ساختمان

امروز استفاده از عایق های حرارتی، صوتی و نیز پوشش های ضد حریق یکی از مهمترین اقدامات در راستای بهبود امنیت زندگی در ساختمان های بلند مرتبه است.

پوشش ضد حریق با مواد معدنی پاششی (Spray Mortars) بر پایه مواد معدنی نسوز بوده و حاوی مواد منبسط شده نظیر ورمیکولیت  (Vermiculite)، دولومیت، پرلیت و نیز مصالحی نظیر گچ و سیمان، مواد کفزا و غیره به کار می روند. پوشش مواد پاششی معدنی ضد حریق به دلیل مقاومت حرارتی بسیار بالا و ضریب رسانایی گرمایی بسیار پایین، روند انتقال حرارت در سازه را کاهش داده و باعث زمان تاخیر در فروپاشی سازه در حدود 4 تا 5 ساعت، در برابر حریق می‌شود که این امر می تواند پوشش ضد حریق بر پایه مواد معدنی پاششی ( ملات ضد حریق ) را برای مقابله با حریق بسیار کار آمد کند و این زمان فرصت کافی را برای اطفای حریق توسط نیروهای آتش نشانی فراهم می سازد. پوشش مواد پاششی معدنی ضد حریق در برابر حریق هیدروکربنی و حریق‌ سلولزی بسیار مقاوم بوده و می‌توان آنها را در سطوح داخلی و خارجی سازه فولادی و بتنی استفاده کرد.

 

مصارف ورمیکولیت در صنعت کشاورزی

سالهاست که ورمیکولیت بعنوان شبه خاک در داخل آپارتمان ها یا سیستم های هیدروپونیک ( HYDROPONIC GROWING) در پرورش گل و گیاه در مواردی که محدودیت استفاده از خاک معمولی را دارند استفاده میشود(SOILESS) و مواد غذایی مورد نیاز گیاهان به صورت مایع به ورمیکولیت و نهایتا ریشه ها رسانده می شود. این ماده در کشاورزی کاربرد گسترده دارد.

نظیر: زمینهای چمن، باغ ها، مواردی که رشد سریع گیاه از اولویت برخوردار باشد (ورمیکولیت به صورت صد درصد استفاده می شود.) ورمیکولیت همچنین در شرایط ویژه کم آبی، حفظ خاک از جریان بادهای گرم و جلوگیری از یخبندان  و صدمه به ریشه ها کاربرد دارد.

ورمیکولیت با ایجاد فضای مناسب در خاک و سبک کردن آن هوادهی به ریشه را به شدت بهبود می بخشد و این در حالیست که رطوبت و مواد غذایی را به آسانی در اختیار قلمه ها و ریشه های جوان قرار می دهد.

ورمیکولیت ماده ایست دایمی و غیرمضر برای خاک که دارای تمیزی صددرصد است. ورمیکولیت ماده ایست بدون بو، غیر رسمی و استریل که باعث فساد خاک و ضایع شدن آن نمی گردد و بدلیل خنثی بودن ماهیت خاک را تغییر نمیدهد. ورمیکولیت دارای قابلیت نگهداری و نقل و انتقال کاتیون ها میباشد به همین علت میتواند موادی نظیر آمونیوم، پتاس، کلسیم، منزیم، و آهن را به آسانی در اختیار ریشه ها قرار دهد.

این ماده بسیار سبک و همراه با خاک معمولی، خام برگ و خاک های غنی شده با کودهای شیمیایی بهترین روش برای رشد کلیه گیاهان بخصوص گلهای زینتی میباشد.

جهت دریافت قیمت پوشش ضدحریق و نیز سایر محصولات گیلان میکا میتوانید با واحد فروش گیلان میکا تماس بگیرید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز