خبرگزاری کار ایران

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی:

در طرح رونق تولید در سال 97 چیزی عاید صنعت چاپ نشد/ صنعت چاپ در تامین یکسری ازمنابع اولیه‌شان مشکل دارند/ باید از صنعت چاپ نگهداری و حمایت شود

asdasd
کد خبر : ۸۴۱۴۲۱

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: دولت و مجلس باید از صنعت چاپ و بسته‌بندی حمایت و نگهداری کنند.

 نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی در حاشیه نمایشگاه صنعت چاپ، بسته بندی و تجهیزات وابسته در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه در نمایشگاه امسال این صنعت، تعداد شرکت‌کننده‌های نمایشگاهی افزایش داشته است، اظهار داشت: هر چند این موضوع باعث مسرت است اما باید بگوییم که بدین معنا نیست ما مشکلی در این حوزه نداریم. این افزایش تنها نشان‌دهنده این است که در این صنعت پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های خوبی وجود دارد.

سعید باستانی بیان کرد: در حوزه نمایشگاهی بیشتر هدف این بوده است که یکسری توانمندی‌ها را معرفی کرده و از طریق این معرفی‌سازی به داخلی‌ها و خارجی‌ها، بتوانیم کار بیشتری را شروع کنیم و به سرانجام برسانیم.

وی با بیان اینکه بازدید ازاین نمایشگاه نشان داد که کار بسیار خوب و موفقی در حوزه چاپ و بسته‌بندی انجام شده است، افزود: یکسری مشکلات در حوزه چاپ و بسته بندی وجود دارد. این حوزه، در تامین منابع اولیه شان مشکل دارند که وزارت صمت باید بیشتر رصد کند.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حوزه ثبت سفارش‌ها نیز مشکلات وجود دارد، در نقل و انتقالات پول نیز یکسری ناهماهنگی‌ها وجود دارد، در بحث تهاتر به صادر کننده مجوز داده‌ایم، اما این شرایط را وزارت صمت باید فراهم کند. از لحاظ ساختاری هم چند ایراد وجود دارد که باید رفع شود. یکی از این بحث‌ها، بحث مالیات بر ارزش افزوده درحوزه چاپ است که این قانون در مجلس هست و باید دقت کنیم.

باستانی ادامه داد: هم ما در مجلس وهم دولت باید از این صنعت نگهداری و حمایت کنیم. صنعت چاپ از قدیم زیرمجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد بوده است و به دلایل مسائل امنیتی که قبلا این حوزه نیز خود جز حوزه‌های کنترل شده بوده، ولی در حال حاضر با حضور مدیاهای مختلف و شرایط قبلی جز حوزه‌های تحت کنترل نیست.

وی افزود: پیشنهاد می‌شود این صنعت جز وزارت صنایع قرار بگیرد تا بتواند از این وزارت برای رشد و رونق خود استفاده کند.

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در طرح رونق تولید در سال 97 چیزی عاید صنعت چاپ نشد، تصریح کرد: ما 85 هزارواحد تولیدی در کشور داریم که 2000 واحد آن چاپی است. این عدد بسیار بزرگی است به همین دلیل است که صنعت چاپ بعد از صنعت نفت، گاز و پتروشیمی؛ صنعت خودروسازی و صنعت ساختمان، صنعت چهارم کشور به لحاظ گردش مالی نام گرفته است. با وجود ظرفیت‌های این صنعت، باید بیش از گذشته به آن توجه شود اما متاسفانه به لحاظ اهمیت این صنعت، ما از طرف دولت نظارت برکیفیت و توجه کمتری را می‌بینیم.

باستانی ادامه داد: متاسفانه باید گفت ما درهیچ کدام از اسناد بالا دستی کشور از صنعت بزرگ و عریض و طویل با مخاطب زیاد و توانمند حوزه چاپ و نشر؛ چاپ و تبلیغات و چاپ و بسته بندی، هنوز نمی‌توانیم در مورد اعداد و ارقام و بحث اجرایی صحبتی کنیم.

باستانی با بیان اینکه تولید کنندگان در حوزه کاغذسازی و مواد اولیه و حوزه دستگاه‌ها و ماشین‌آلات، حوزه چاپ، حوزه قبل از چاپ و بعد از چاپ همت و تلاش می‌کنند، گفت: خوشبختانه همه این‌ها در حوزه صنعت چاپ و بسته‌بندی داخلی‌سازی شده است و تنها در یکسری تجهیزات ماشین‌آلات و مواد اولیه مشکل داریم.

وی در پایان با اشاره به اینکه ما باید به سراغ تعمیروعمق وسایل ساخت داخل برویم، بیان داشت: این مهم هنوز برای صنعت چاپ آماده نیست و پیشنهاد من این است که حتما یک نمایشگاه داخلی چاپ برگزار شود و تمام شرکت‌هایی که در این زمینه فعالیت میکنند، حضور داشته باشند تا بتوانند به یکدیگر کمک کنند. این‌گونه نمایشگاه‌ها برای صنعت خودرو و فولاد و برق انجام شده است و برای صنعت پتروشیمی نیز در حال انجام است. برگزاری این نمایشگاه باعث می‌شود شرکت‌های مکمل همدیگر را پیدا کنند و کمبودهای خود را جبران کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز