خبرگزاری کار ایران

احمد ابوالحسنی:

موفقیت هر رویدادی به اطلاع‌رسانی و رسانه بستگی دارد/ بعضی از قوانین دست و پاگیر، مشکلاتی برای صنعت چاپ ایجاد کرده است.

asdasd
کد خبر : ۸۴۱۳۴۸

رئیس اتحادیه لیتوگراف از قوانین دست و پا گیر از مهمترین مشکلات صنعت چاپ نام برد و تاکید کرد صنعت چاپ نیازی به کمک مالی و ارزی ندارد.

رئیس اتحادیه لیتوگراف و برگزارکننده نمایشگاه صنعت چاپ، بسته بندی و تجهیزات وابسته در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص برگزاری نمایشگاه گفت: بیست و ششمین نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی امسال از هشت آذر تا یازده آذر برگزار شده که حدود 500 شرکت در این نمایشگاه شرکت کرده و از این تعداد 50 شرکت آن خارجی هستند.

احمد ابوالحسنی با بیان اینکه از 43 هزار فضای کلی نمایشگاه، 25 هزار متر مفید به غرفه‌داران واگذار شده است، تصریح کرد: اولین مجری نمایشگاهی در صنعت‌چاپ هستیم که در بخش خارجی با نزدیک به سه برابر افزایش جذب شرکت موفق عمل کرده‌ایم. از فضای  25 هزار متری، هزار متر شرکت‌های خارجی و 24 هزار و 500 متر داخل بوده و 500 متر نیز در فضای باز قرار دارند.

وی با بیان اینکه امسال متقاضی فراوانی داشتیم اما مکان نداشتیم، گفت: در سال رونق تولید، در بخشش کاغذ بخصوص کاغذهای بسته‌بندی موفق بوده‌ایم. خط‌های تولید کارخانه ورق در این نمایشگاه مستقر هستند.از وظایف عمده ما، به تصویر کشیدن آنها است. باید بگویم که امسال تمام صنعت چاپ ایران در این نمایشگاه حضور داشتند.

وی با بیان اینکه یکی از اصول اولیه و برنامه‌های نمایشگاه، معرفی دستگاه‌های جدید و نشان دادن آن به متقاضیان است، افزود: بحث دوم در این نمایشگاه‌ها بسته‌بندی هست. هر چیزی که در این مملکت باید رونق پیدا کند در نهایت به بسته مرتبط می‌‌شود. باید در بسته‌بندی قوی باشیم تا بتوانیم در صنعت چاپ حرفی برای گفتن داشته باشیم.

ابوالحسنی به مشکلات صنعت چاپ اشاره کرد و گفت: مشکل این صنعت درست حمایت نشدن است و بزرگترین حمایت از صنعت چاپ این است که قانون‌های دست‌و پا گیر برای صنعت چاپ را از میان بردارند.

وی ادامه داد: ما کمک ارزی و ریالی از کسی نمی‌خواهیم. صنعت چاپ بسیار بزرگ است و از پس خودش برمی‌آید. تنها چیزی که ما را اذیت می‌کند، قوانین دست و پا گیر است. بالغ بر 85 درصد ماشین آلات و مواد مصرفی ما، به جز ورق و کارتن، وارداتی است. قوانین دست و پا گیر باعث می‌شود که رقم تمام شده مواد مصرفی ما بالا برود.

وی در پایان گفت: اگر بگوییم که می‌توانیم در بخش دستگاه با خارج رقابت کنیم، محال است. ما در تحریم‌های داخلی مشکل داریم. در بسته بندی ایران خیلی موفق بوده است. جعبه چسبانی ایران قبلا از چین وارد می شد اما امسال برای اولین بار ساخت ایران با قیمت پایین‌تر و توان بیشتر در نمایشگاه ارائه شده است. این نوع دستگاه جعبه چسبانی باید حتما چسب گرم باشد، اما توانسته‌ایم جعبه‌ای درست کنیم که با چسب سرد کار کند.

رئیس اتحادیه لیتوگراف در پایان با بیان اینکه هر رویدادی موفقیتش به اطلاع‌رسانی و رسانه بستگی دارد، گفت: رسانه‌ها امسال به برگزاری و پوشش اخبار نمایشگاه کمک کردند. باید گفت کل قضیه نشان می‌دهد افرادی که سال‌های قبل آمدند نتیجه می‌دهد که آمده‌اند. اگر می‌خواستیم بر مبنای جایگاه افراد جانمایی کنیم کم می‌آوردیم. خیلی کم داریم افرادی که درخواست واقعی‌شان را به آنها داده باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز