خبرگزاری کار ایران

کمپ ترک اعتیاد لاکچری!

asdasd
کد خبر : ۸۴۱۲۰۷

در کشور ما و مخصوصاً در شهر تهران آدم ها از نظر طبقاتی اختلاف زیادی دارند، با نگاهی سطحی می توان به این اختلاف پی برد. برخی آدم ها هستند که دست به دزدی و کارهای خلاف می زنند و بچه های خود را می فروشند و برخی دیگر در رفاه کامل هستند و نمی دانند پول خود را چطور خرج کنند. ماشین های میلیاردی سوار می شوند و غذاهای آنچنانی می خورند.

نکته ای که در تمامی افراد مشترک است اعتیاد به مواد مخدر است و جالب اینجاست که افراد مرفه و پولدار زیادی وجود دارد که در دام اعتیاد گرفتار می شوند و نیاز به ترک اعتیاد دارند.

در شمالی ترین نقطه تهران و درست در مجاورت پارک سنگی جمشیدیه مکانی وجود دارد که در نگاه اول هیچ شباهتی به یک مرکز ترک اعتیاد ندارد. این مرکز با امکانات رفاهی مدرن بیشتر شبیه به یک هتل پنج ستاره است تا مکان هایی که معمولاً برای ترک اعتیاد دیده ایم!

کلینیک ترک اعتیاد افشار در یکی از خوش آب و هواترین مناطق تهران قرار دارد و با امکاناتی نظیر استخر، سالن بیلیارد، سالن ورزش و دستگاه های مدرن بصورت شبانه روزی به بیماران مبتلا به بیماری اعتیاد خدمات می دهد.

تصوری که همه ما از کمپ ترک اعتیاد داریم معمولاً محلی کثیف است که با سخت گیری و ضرب و شتم اقدام به ترک اعتیاد می کنند ولی در این کلینیک خبری از این اتفاقات نیست. اینجا افراد به درخواست خود و با پای خود مراجعه می کنند و با پرسنلی مودب و تحصیل کرده مواجه می شوند!

کمپ ترک اعتیاد افشار با اتاق های تمیز و لوکس، کاغذ دیواری های گل برجسته و مبل های تمیز و لاکچری از خانه اکثر مراجعه کنندگان راحت تر است. افرادی که برای ترک اعتیاد به این کلینیک مراجعه می کنند از روی فقر و مشکلات مالی به اعتیاد کشیده نشده اند بلکه در اکثر موارد از قشر تحصیلکرده و مرفه جامعه هستند.

کمپ ترک اعتیاد لاکچری!

داشتن منوی غذایی مخصوص هر فرد، مشاور تغذیه، دندانپزشک، پزشک عمومی و روانشناس یکی دیگر از نکات جالب در مورد این مرکز است. با صحبتی که با مسئولین این مرکز داشتیم در مورد هدف آنها در مورد تاسیس این کلینیک پرسیدیم.

یکی از مسئولین در جواب ما گفت: هدف از تاسیس کلینیک ترک اعتیاد افشار ایجاد یک بستر مناسب و تخصصی برای درمان بیماری اعتیاد در "قشر مرفه" است. مراجعین این کلینیک افراد خاص هستند و باید به آنها امکانات خاص برای رهایی از دام اعتیاد داد. این افراد در بهترین وضعیت مالی هستند و برای ترک اعتیاد به کمپ های ترک اعتیاد کثیف و غیر استاندارد مراجعه نمی کنند و باید مکانی برای درمان بیماری این افراد در کشور وجود داشته باشد.

کمپ ترک اعتیاد لاکچری!

 وی افزود: افراد مراجعه کننده به کلینیک ترک اعتیاد افشار بیمار هستند و باید به اعتیاد بعنوان یک بیماری نگاه کرد. همانطور که همه ی افراد جامعه ممکن است سرما بخورند، این احتمال برای اعتیاد نیز وجود دارد. آیا افرادی که از قشر مرفه جامعه هستند و به هر دلیل به سمت اعتیاد کشیده می شوند، حق بازگشت به زندگی عادی را ندارند؟

با توجه به اینکه مراکز و کمپ های ترک اعتیاد زیر نظر اداره بهزیستی هستند، این سازمان باید از این مراکز حمایت کند و زمینه را برای فعالیت این کلینیک ها فراهم سازد تا شاهد عملکرد بهتر و مراجعه افراد با پای خود با این مراکز باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز