خبرگزاری کار ایران

برای آنهایی که عاشق ثبت لحظات با عکاسی هستند

asdasd
کد خبر : ۸۴۰۶۲۴

شاید جزو آن دسته از افرادی باشید که بخواهند لحظه‌های مختلف زندگی‌شان را با عکاسی ثبت کنند. کسانی که همیشه در پشت صحنه قرار می‌گیرند و تنها با حس خوبی که از تماشای آثارشان به ببینده می‌بخشند شناخته می‌شوند. این روزها با وجود داشتن یک موبایل که قادر به عکاسی باشد، عکس گرفتن برای هر کسی راحت شده است. اما اگر بخواهید قدمی فراتر بگذارید و حضور پررنگ‌تر در این زمینه داشته باشید، در واقع اگر بخواهید با آثار عکاسی‌تان به نوعی شناخته شوید که حتی به مرز نظریه دادن در زمینه عکاسی برسید، بهتر است هنر عکاسی را به صورت اصولی و از پایه و با تکنیک یاد بگیرید. تکنیک‌هایی که کمک می‌کند جلوه آثار عکاسی شما چند برابر زیباتر در دل بیننده بنشیند.

شاید در نظرتان باشد که یک عکاس حرفه‌ای شوید تا بتوانید آتلیه خودتان را راه بیندازید شاید هم دلتان می‌خواهد با ارسال عکس‌ها و آثار مفهومی‌تان به ژورنال‌های خارجی، در این حرفه جایگاهی به دست آورید. شاید هم صرفا به دنبال علاقه‌تان قصد شرکت در کلاس عکاسی را دارید. در هر صورت هدف شما هر چه باشد، ورودتان را به دنیای زیبای ثبت لحظه‌های زنده را تبریک می‌گوییم.

برای آنهایی که عاشق ثبت لحظات با عکاسی هستند

عکاسی را از کجا شروع کنیم؟

برای شروع حرفه‌ای، نیاز به یک دوربین نیمه حرفه‌ای یا حرفه‌ای دارید. بعد از آن در کلاس ‌های آموزش عکاسی مبتدی تا پیشرفته  شرکت می‌کنید و تمام اصول عکاسی را از پایه تا پیشرفته خواهید آموخت.

در هر کاری اگر تمرین و پشتکار باشد، در آن حرفه‌ای می‌شوید. برای تبدیل شدن به یک عکاس حرفه‌ای نیز باید تا آن جا که می‌توانید عکس بگیرید. از سوژه‌های مختلف یا از یک سوژه، در زاویه‌های مختلف عکس بگیرید. اینطوری کم کم با بهترین زاویه‌ها آشنا می‌شوید. هر جا می‌خواهید بروید دوربین‌تان را همراهتان ببرید. داشتن یک استاد و کسی که بتواند به صورت تخصصی نقاط ضعف و قوت شما را در عکس‌هایتان بگوید به حرفه‌ای شدن شما کمک می‌کند. پس ، تمرین کنید، تکرار کنید و ادامه دهید.

 

چه دوربینی را برای شروع عکاسی حرفه‌ای بگیریم؟

برای شروع باید با دوربین‌هایی کار کنید که تنظیمات دستی داشته باشد تا بتوانید روی عکس‌هایی که می‌گیرید، کنترل داشته باشید. توجه داشته باشید دوربینی که می‌گیرید، قابلیت پشتیبانی از فرمت RAW داشته باشد چون برای ادیت عکس و فیلم‌ها لازم‌تان می‌شود. سرعت عکاسی دوربین، عامل دیگری است که باید آن را در نظر داشته باشید. برای شروع حرفه‌ای دوربین‌های DSLR یکی از بهترین دوربین‌ها است چرا که رزولوشن بالایی دارد و برای استفاده از لنزهای مختلف دوربین می‌توانید از فلاش و فیلتر هم استفاده کنید. بعد از اینکه دوربین‌تان را گرفتید باید قسمت‌های مختلف آن را بشناسید و به اصطلاح از همه چیز آن سر در بیاورید.

 

بازار کار عکاسی چگونه است؟

اینکه شما هر روز 8 ساعت کار کنید تا بتوانید آخر ماه حقوقی داشته باشید، خوب است. اما اینکه بتوانید از سرگرمی و تفریح‌تان کسب درآمد کنید فوق‌العاده است. عکاسی، از آن دست فعالیت‌هایی است که زمینه کسب درآمد در آن گسترده است. شما می‌توانید نمونه کارهای قوی ثبت کنید و با ارسال آن به ژورنال‌ها و نمایشگاه‌های بین المللی شانس‌تان را برای به دست آوردن یک موقعیت عالی، امتحان کنید. همچنین می‌توانید استودیو یا آتلیه خودتان را راه‌اندازی کنید و  لحظات ناب زندگی مشتریان‌تان را ثبت کنید. در این میان اگر بتوانید ایده‌ای داشته باشید که شما را از رقیبان‌تان متمایز کند، برگ برنده با شما خواهد بود.

تازه اگر اهل دل باشید و به گشت و گذار و سفر کردن علاقه داشته باشید، می‌توانید عکاس یک تور گردشگری شوید. کم نیستند کسانی که دنیا را می‌گردند، و با عکس‌هایی که از جاهای زیبا و دیدنی‌های دنیا می‌گیرند، شما را در لذت جهانگردی‌شان شریک می‌کنند و از این طریق پیج ایستاگرام‌شان را می‌گردانند و درآمد کسب می‌کنند. شما لذت جهانگردی را تجربه می‌کنید و مردم بابت ثبت این لحظه‌ها به شما پول می‌دهند.

از طرفی می‌توانید به صورت دورکاری برای مجلات مختلف کار کنید و یا وارد حیطه عکاسی و فیلم‌برداری از مجالس عروسی ، سینما و تئاتر شوید. خلاصه بستر فعالیت برای هنر عکاسی ، باز است.

شاید هم بعد از گذراندن دوره عکاسی، حس کنید می‌خواهید وارد عرصه فیلمبرداری شوید که می‌توانید دوره های آموزش فیلمبرداری و تصویربرداری را در موسسه تصویر گران پویا اندیش ثبت نام کنید.

در این مسیر موسسه‌ای که برای حرفه‌ای شدن انتخاب می‌کنید اهمیت بسیار دارد. اینکه تمام سرفصل‌های عکاسی را به شما بگویند. به صورت تئوری و عملی با شما کار کنند و نقاط ضعف و قوت آثارهایتان را بگویند و در نهایت موجب درخشیدن شما شوند. اگر به دنبال یک آموزشگاه خوب هستید، یکی از بهترین آموزشگاه عکاسی در تهران ، تصویرگران پویا اندیش است که با دیدن سابقه و آثار هنرجویانش، به کیفیت آموزش عکاسی این مجموعه پی خواهید برد.

برای ثبت نام در دوره‌های آموزش عکاسی و نیز مشاوره با کارشناسان برای دستیابی به اطلاعات بیشتر، می‌توانید با شماره تلفن‌های ۵۸۷ ۵۸۷ ۲۲ یا ۰۵ ۰۵ ۵۸ ۲۲ – ۰۲۱ تماس بگیرید و وب سایت عکاسی را نیز حتما ببینید :

https://akkasi.art

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز