خبرگزاری کار ایران

مدیر شرکت لوله ‎و پروفیل میامی در گفت‎وگو با ایلنا؛

زنگ هشدار کاهش صادرات لوله ‎و پروفیل به صدا درامد

asdasd
کد خبر : ۸۳۷۴۱۴

مدیر شرکت لوله ‎و پروفیل میامی معتقد است: تحریم‌ها، عدم سرمایه گذاری‌های جدید و بسته شدن مرز عراق با ایران باعث کاهش صادرات و رکود در صنعت لوله و پروفیل شده است.

مدیر شرکت لوله ‎و پروفیل میامی معتقد است: تحریم‌ها، عدم سرمایه گذاری‌های جدید و بسته شدن مرز عراق باعث کاهش صادرات و روکود در صنعت لوله و پروفیل شده است.

مهرداد صابری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، مشکلات موجود در مرزهای عراق و گمرک را از موانع و مشکلات اصلی صادرات لوله و پروفیل نام برد و تصریح کرد: از طرفی محدود بودن مرزها در ایام ماه محرم و صفر به دلیل رفاه حال زائران و از طرف دیگربه دلیل ناامنی‎های موجود در کشور عراق، صادرات به این کشور با محدودیت روبرو شده است و در حال حاضر صادرات به عراق  فقط از مرز مهران امکان پذیر است.

وی با بیان اینکه در این مشکل نمی‌توان تنها ایران را مقصر دانست، گفت: باید توجه داشت که وجود چنین مشکلاتی می‎تواند مشتری‎های عراقی را به سمت سایر کشورها از جمله ترکیه سوق دهد که این امر می‎تواند به منزله زنگ هشداری برای ایران باشد.

مدیر شرکت لوله ‎و پروفیل میامی درخصوص تاثیر تحریم‎ها بر وضعیت تولید و صادرات گفت:‌برخی از نیازهای این صنعت در داخل مرتفع می‌شود. اما نمی‌توان منکر تاثیر تحریم‎ها روی حوزه بانکی شد. بسیاری از مواقع نقل و انتقالات پول‎ به صورت دستی انجام می‎شود و خریداران باید شخصا پول را به فروشندگان تحویل دهند که این خود مشکلات فراوانی را به وجود آورده است.

صابری با اشاره به گرانی بنزین و تاثیر آن در این صنعت گفت: مسلما با گرانی بنزین شاهد افزایش قیمت در بهای تمام شده و در راستای آن افزایش قیمت در لوله و پروفیل خواهیم بود، اما برای کاهش تورم‎ها باید بازرسی و نظارت‎های کامل صورت گیرد تا شاهد کمترین میزان افزایش قیمت در این صنعت باشیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز