خبرگزاری کار ایران

خوشمزه‌ترین غذاهای مالزیایی

asdasd
کد خبر : ۸۳۵۲۲۹

بهترین راه سفر به مالزی، انتخاب یک تور مطمئن و مناسب است. با مراجعه به salamparvaz.com می‌توانید پکیج سفرهای مختلف را مشاهده کنید، یک تور مناسب و ارزان انتخاب کنید، سفری عالی به مالزی را تدارک ببینید.

ایلنا؛ یکی از جاذبه‌های هر کشوری، غذاهای آن کشور است. غذا را می‌توان بخشی از فرهنگ هر جامعه‌ای دانست. اگر اهل ماجراجویی‌های غذایی باشید، مالزی بهشت شما خواهد بود! غذاهایی که اگر چه فاصله بسیاری با فرهنگ غذایی ایرانی دارند، ذائقه ما را آزار نمی‌دهند. برای نمونه می‌توان به غذاهای خوشمزه نودل سرخ شده، باکوته، ناسی داگانگ، لوک لوک اشاره کرد.

بیایید با هم سری به غذاهای معروف مالزیایی بزنیم و پرزهای چشایی خود را تحریک کنیم!

ناسی داگانگ

یکی از معروف‌ترین غذاهای مالزی ناسی داگانگ است. مالزیای‌ها این غذا را به عنوان صبحانه میل می‌کنند هر چند برای ما ممکن است یک ناهار کامل به نظر برسد. مشهورترین نوع ناسی داگانگ در ترنگانو از ناحیه کامپونگ لدانگ (Kampung Ladang) تهیه و سرو می‌شود. ترکیبات ناسی داگانگ به شرح زیر است:

سینه مرغ نگینی شده، نارگیل (روغن نارگیل و تکه‌های نارگیل خورده شده)، گل کلم یا کلم پیچ، ذرت، سیر، پیاز، آبلیمو، برنج، تخم مرغ، آبلیمو و البته فلفل.

این مواد را باید به صورت جداگانه تفت بدهید. برنج را با ادویه بپزید همه این‌ها را با ترشی یا تخم مرغ میل کنید. البته باید توجه داشته باشید که مالزیایی‌ها برنج را شفته‌تر از ما می‌خورند.

خوشمزه‌ترین غذاهای مالزیایی

ساتای

یکی دیگر از غذاهای معروف مالزی، که طرفداران کباب را به خود جلب می‌کند ساتای نام دارد. ترکیبی از گوشت کبابی با سس باربیکیو. مواد لازم برای تهیه ساتای به شرح زیر است:

عسل، فلفل قرمز، زنجبیل، شکر قهوه‌ای، سیر، سس سویا، مرغ یا گوشت، روغن گیاهی، کره بادام زمینی، سرکه سفید و روغن کنجد.

برای تهیه این غذا تکه‌‌های گوشت با زردچوبه و شیره نارگیل و ادویه‌‌های محلی مزه‌دار و سپس کباب می‌کنند. در نهایت گوشت کبابی با سس بابیکیوی مخصوص سرو می‌شود. گفته می‌شود این غذا از نظر طعم به شیشلیک ترکیه و  یاکیتوری ژاپن شبیه است.

ساتای را با آبگوشت بادام زمینی، پیاز و کیک برنجی نیز سرو می‌کنند. گوشت این غذا ممکن است از مرغ، گاو و یا ماهی باشد که با سیخ‌های چوبی کباب می‌شود. نسخه دیگری هم از این غذا وجود دارد که باتو مانگ ساتای نامیده می‌شود. در این حالت، ساتای را با ساقه بامبو به سیخ می‌کشند.

باکوته

باکوته در حقیقت یک غذای چینی است اما در کشورهایی مثل مالزی، تایوان، سنگاپور و تایلند نیز رواج دارد. اسم این غذا از سه کلمه باک به معنای گوشت، کوت به معنای استخوان و ته به معنای چای تشکیل شده است. از همین جا معلوم می‌شود که با خوراک دنده طرفیم!

مواد لازم برای تهیه این غذا به شرح زیر است:

گوشت گوسفند یا مرغ، خمیر توفو، روغن کنجد، فلفل، سبزیجات، قارچ، سس سویا، سیر، کلم و ادویه‌هایی مانند: بادیان، دارچین، میخک، دانه رازیانه.

توجه داشته باشید که این غذا بسیار پر چرب است و به همین دلیل بعد از آن چای می‌نوشند تا راحت‌تر هضم شود و حتی کلمه چای در عنوان غذا هم گنجانده شده است.

می‌گویند بهترین نوع باکوته در مالزی پخته می‌شود. اگر اهل سفر کردن باشید و دل‌تان بخواهد تنوع غذایی و فرهنگی را در کشورهای مختلف تجربه کنید، مالزی یکی از بهترین گزینه‌ها است. برای سفر به مالزی روش‌های مختلفی وجود دارد اما بهترین و ساده‌ترین راه، سفر با تور است. در این نوع از سفر، آژانس هواپیمایی تمامی هماهنگی‌ها و برنامه‌ریزی‌ها را انجام خواهد داد و  شما می‌توانید با خیال راحت به گشت و گذار بپردازید. همچنین، سفر با تور از لحاظ اقتصادی ارزانتر و به صرفه‌تر است. برای مثال، می‌توانید با سلام پرواز به مالزی سفر کنید و بهترین نوع باکوته را در این کشور میل کنید.

نودل سرخ شده

نام دیگر این غذا در مالزی می گورنگ است. نودل با ذائقه ما ایرانی‌ها بسیار جود درامده است و ایمن سال‌ها شاهد مصرف آن به شکل‌های گوناگون هستیم. مواد لازم برای تهیه این غذا به شرح زیر است:

رشته نودل، مرغ و یا میگو، فلفل قرمز، سبزیجات انتخابی، ادویه‌هایی مثل نمک، فلفل، زردچوبه، جوانه گندم.

همه مواد به صورت جداگانه تفت داده و ترکیب می‌شوند و با مقداری سبزیجات تزیین می‌شوند.

آیام پرچیک

آیام پرچیک یکی دیگر از غذاهای معروف و محبوب مالزی است. مواد لازم برای پخت این غذا به شرح زیر است:

مرغ، نارگیل، پیاز، سیر، زنجبیل، لیمو، فلفل، برنج و ادویه‌هایی مانند نمک، فلفل، زردچوبه.

این غذا با برنج و مقداری سالاد سرو می‌شود و بسیار لذیذ و خوشمزه است.

هوکین می

هوکین می هم یک غذای دیگر است که با رشته‌های نودل پخته می‌شود. مواد لازم برای طبخ این غذا به شرح زیر است:

نودل، تخم مرغ، زنجبیل، سیر، پیاز، سس صدف، سس سویا، فلفل، کلم، جوانه گندم، مرغ نیم‌پز یا میگو.

مواد را تفت می‌دهند و می‌پزند و سپس با نودل پخته ترکیب می‌کنند.

چارکوی تو

چارکوی تو یک سوپ خانگی و لذیذ مالزیایی است که از ترکیب گوشت، جوانه گیاهان، رشته، تخم مرغ و پیاز پخته می‌شود. نسخه سنتی این سوپ با گوشت خوک پخته می‌شده است.

لوک لوک

لوک لوک یکی از غذاهای خیابانی جذاب مالزی است. قطعه‌های کوچک از گوشت‌های مختلف و ماهی و میگو و سبزیجات که به سیخ کشیده شده‌اند و با ترکیب دلخواه شما کباب می‌شوند.

کوی چیاپ

کوی چیاب در حقیقت سوپی است که با دل و جگر اردک پخته می‌شود و همراه با نودل و تخم مرغ و برنج سرو می‌شود.

آسام لاکسا

آسام لاکسا نوعی دیگری از سوپ‌های مالزی است که از ترکیب ماهی با نودل یا برنج و تمبر هندی پخته می‌شود و بسیار لذیذ است.

سوپ ونتون

یک نوع سوپ سبزیجات همراه با گوشت خوک یا ماهی که با یک سس تند و رشته‌های نودل سرو می‌شود و به خاطر همین سس تند، طرفداران زیادی پیدا کرده است.

روتی کانای

روتی کانای یک نان صبحانه و شبیه پنکیک است. این نان را در فر هم می‌توان پخت و طعم خاص آن بسیار لذیذ است.

آپوم بالیک

آپوم بالیک یک میان وعده است. کمی شبیه سمبوسه یا پیراشکی‌های خودمان. داخل یک نان لطیف را با مواد متنوعی از جمله گوشت، سبزیجات یا سیب‌زمینی پر می‌کنند. این میان وعده بین توریست‌ها طرفداران زیادی دارد.

فهرستی از بهترین غذاهای مالزی را با هم بررسی کردیم. مطمئنم که همین حالا دل‌تان می‌خواهد حداقل بعضی از این غذاها را امتحان کنید. همان طور که گفتم، بهترین راه سفر به مالزی، انتخاب یک تور مطمئن و مناسب است. با مراجعه به salamparvaz.com می‌توانید پکیج سفرهای مختلف را مشاهده کنید، یک تور مناسب و ارزان انتخاب کنید، سفری عالی به مالزی را تدارک ببینید و در کنار لذت بردن از طبیعت و جاذبه‌های گردشگری این کشور زیبا، طعم غذاهای دلچسب آن را هم بچشید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز