خبرگزاری کار ایران

موشکافی تراکنش های بیت کوین و نحوه درآمدزایی از آن

asdasd
کد خبر : ۸۳۴۹۹۴

بیت کوین و به طور کلی ارزهای دیجیتال سیستمی هستند که تراکنش های مالی بین دو طرف را بدون وجود نهاد واسطه ای مثل بانک ها میسر می سازند. سیستم بیت کوین از انواع و اقسام راهکارها برای حفظ امنیت استفاده می‌کند که مهمترین آن‌ها رمزنگاری و بلاک چین است. اینکه امروزه بیت کوین بسیار شناخته شده است، بخاطر ویژگی های رقابتی این ارز دیجیتالی با ارزهای سنتی مثل دلار و یورو است. غیر متمرکز بودن بیت کوین، عرضه محدود، برگشت ناپذیری تراکنش ها و نا شناس بودن خالق آن از جمله ویژگی های بارز آن است.

بنابراین بیت کوین مانند دلار، تومان و پول های رایج کشور های دیگر واحد ارزشی است اما با این تفاوت که دیگر چاپ نمی شود و کنترل آن دست دولت های نیست و به صورت الکتریکی ایجاد و انتقال می یابد. بیت کوین با کمک کامپیوتر های سرتاسر جهان که به شبکه این سیستم متصل هستند انتقال پیدا می کند اما چگونه؟

همان طور که در سایت های مختلف از قبیل hamyarminer.com:  یا با bitcoin.org توضیح داده شده است، به طور کلی بیت کوین یک برنامه کامپیوتری است که مانند دفتر حساب کل، موجودی حساب افراد را در خود ثبت می کند و یک کپی از تمام حساب ها در تمام کامپیوتر های متصل به این شبکه ذخیره می کند. زمانی که شما پول انتقال می دهید شما به شبکه پیغام می دهید که مقداری از حساب من کسر کن و به حساب شخص دیگری اضافه کن سپس همه ی کامپیوتر ها دفتر حساب خود را با اطلاعات جدید به روز می کنند.

پس می توان گفت بیت کوین سیستمی است که همه ی کامپیوتر های متصل به شبکه در حفظ و نگهداری دفتر حساب کل کمک می کنند. مانند بانک ها که یک دفتر کل دیجیتالی دارند و موجودی حساب ها به هنگام انتقال فقط کم یا زیاد می شوند و پول فیزیکی جابجا نمی شود و صرفا مالکیت پول تغییر می کند. با این تفاوت که در بیت کوین تمام افراد خود یک بانک هستند و به این دفتر کل دسترسی دارند.

بیت کوین به زبان ساده

به عنوان مثال اگر علی بخواهد 5 بیت کوین به احمد بدهد به شبکه اعلام می کند که 5 بیت کوین از من کم کن و به احمد اضافه کن. هر کامپیوتر متصل به شبکه این پیام را دریافت می کند و دفتر حساب کل خودش را به روز می کند. همه این فرآیند ها به صورت دیجیتالی انجام می شود.

حال فرض کنید که علی 5 بیتکوین  دارد و به شبکه پیام دهد 5 بیت کوین از من کسر کن و به احمد اضافه کن سپس دوباره به شبکه پیام دهد که 5 بیت کوین دیگر از حساب من کم کن و به محسن اضافه کن در صورتی که حساب علی صفر شده است. اگر پیام انتقال به حساب محسن زودتر به کامپیوتر ها برسد اون انتقال تایید می شود که باعث خرابکاری در شبکه می شود. بنابراین چگونه می توان فهمید کدام تراکنش زودتر انجام شده است؟

موشکافی تراکنش های بیت کوین و نحوه درآمدزایی از آن

به همین دلیل شبکه بلاک چینی برای بیت کوین در نظر گرفته شده است که هر تراکنش به ترتیب الویت زمانی در هر بلاک قرارداده می شود. هر بلاک حاوی تعدادی تراکنش می باشد و به بلاک قبلی خود متصل می باشد. به زنجیره ای از این بلاک ها که تشکیل شده است زنجیره بلوکی یا بلاک چین می گویند.

هر کامپیوتر می تواند تراکنش هارا در یک بلاک قرار دهد و آن را برای دیگر کامپیوتر ها ارسال کند اما برای ایجاد و ساخت بلاک در شبکه بیت کوین، آن کامپیوتر باید ماینر یا استخراج کننده باشد.

برای اینکه بلاک ها به بلاک چین اضافه شوند باید معادله هر بلاک حل شود که یک معادله ریاضی پیچیده می باشد. تنها راه حل کردن معادله حدس زدن اعداد است. به این عمل پیدا کردن جواب معادله ها ماینینگ یا استخراج می گویند.

ماینر ها این کار را با حدس زدن اعداد انجام می دهند.کامپیوتر های عادی برای حل کردن این چنین معادله پیچیده ای ممکن است سال ها زمان بگذارند برای همین کامپیوتر های قدرتمندی برای این کار ساخته شده است. اولین کامپیوتری که بتواند جواب معادله را حدس بزند می تواند بلاک را ایجاد و به بقیه کامپیوتر های متصل به شبکه مخابره می کند. این جا است که یکی از راه های درآمد زایی از بیت کوین مشخص می شود.

درآمدزایی از بیت کوین

برای ایجاد انگیزه در ماینر ها جهت حفظ امنیت شبکه پاداشی برای حل هر بلاک در نظر گرفته شده است. پاداش بلاک ها در ابتدا 50 عدد بیت کوین بوده است و هر 200.000 بلاک این پاداش نصف می شود در حال حاضر پاداش هر بلاک 12.5 بیت کوین می باشد که حدودا اردیبهشت ماه سال 1399 به 6.25 بیت کوین کاهش پیدا خواهد کرد و این روند همینطور ادامه پیدا می کند. همچنین تراکنش های بیت کوین دارای کارمزد می باشد و ماینر ها ترجیح می دهند تراکنش هایی را در بلاک قرار دهند که کارمزد بالاتری دارند.

انتخاب کارمزد هم به عهده خود شخص انتقال دهنده است و هرچه کارمزد بیشتری تعیین کنید زودتر تراکنش انجام می شود و در مقابل اگر کارمزد کمی انتخاب کنید ممکن است تا چند روز یا حتی تا ابد طول بکشد. علاوه بر پاداش هر بلاک، کل کارمزد های هر بلاک هم به ماینر تعلق می گیرد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد ارزهای دیجیتال توصیه می شود مقاله زیر را مطالعه نمایید:

https://hamyarminer.com/ارز-دیجیتال-چیست-؟-معرفی-کامل-و-مفصل/

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز