خبرگزاری کار ایران

آموزش سبک زندگی پیامبر به کودکان در کتاب محمد مثل گل بود

asdasd
کد خبر : ۸۳۲۶۶۷

کتاب محمد مثل گل بود اثری است کاربردی که در قالب 40 روایت تصویری و داستانی سبک زندگی پیامبر(ص) را به کودک شما آموزش می‌دهد. هدیه ویژه جشن ولادت پیامبر در ماه ربیع‌الاول که مطمئنا در خاطره فرزند شما ماندگار خواهد شد.

بسیاری از ما سنن‌النبی پیامبر را خوانده‌ایم و یا روایت‌هایش را شنیده‌ایم و این‌گونه بیشتر با سیره زندگانی رسول اکرم(ص) آشنا شده‌ایم و از اخلاق والای ایشان آموخته‌ایم. اما چگونه می‌توانیم از سبک زندگی پیامبر با کودکان خود بگوییم؟

در پرورش هوش اخلاقی کودکان ما نیازمند استفاده از یک الگو هستیم. کودکان به دلیل دقت در الگوبرداری از رفتار و کردار اطرافیان خود، به خوبی همه چیز را می‌بینند و فرامی‌گیرند. در آموزش فرهنگ دینی به کودکان معمولا اولین الگوی ما پیامبر اکرم(ص) و ائمه معصومین(ع) هستند. از سویی آموزش به کودکان نیازمند انتخاب زبان و قالبی مناسب با تفکر کودک است. بنابراین اگر الگوی منتخب خود را در قالب تصویر و روایت به کودک معرفی کنیم خواهیم توانست در انتقال معارف دینی و اخلاقی به کودکان موفق باشیم.

آموزش سبک زندگی پیامبر به کودکان در کتاب محمد مثل گل بود

نمونه چنین کاری را می‌توانیم در مجموعه محمد مثل گل بود ببینیم، اثری درخور و شایسته که با استفاده از تصویر و داستان، تک تک رفتارهای اخلاقی پیامبر را به زبانی کودکانه معرفی کرده است به طوری که کودک با خواندن این کتاب احساس می‌کند که پیامبر(ص) را در زندگی عادی خود می‌بیند و حس می‌کند.

معرفی کتاب

کتاب محمد مثل گل بود نوشته حجت‌الاسلام حیدری ابهری و حاوی 40 نکته اخلاقی از سیره زندگی پیامبر اکرم(ص) است. هر نکته در قالب یک داستان آمده و انتهای داستان به زبانی ساده و قابل فهم، حدیث مرتبط با آن داستان نقل شده است. در کنار هر داستان شما می‌توانید تصاویری ساده اما حرفه‌ای ببینید که به کتاب زیبایی دوچندانی داده است به نحوی که کودک از مطالعه آن لذت می‌برد.

طراحی کتاب به گونه‌ای است که فرزند شما می‌تواند آن را به راحتی دست بگیرد، حتی تصاویر و طرح‌های آن را برای خود نقاشی و رنگ‌آمیزی نمایدکه مطمئنا در تثبیت نکته‌های مهم داستان در ذهن کودک شما اثرگزار خواهد بود.  فهرست موضوعات کتاب در چهار محور کلی ارتباط با خدا، ارتباط با خود، ارتباط با مردم و ارتباط با خلقت را شامل می‌شود. انتخاب عناوینی همچون چرا باید بسم‌الله بگوییم، چرا باید نماز بخوانیم، چرا باید به مسجد برویم؟ چرا باید ناخن‌هایمان را مرتب کوتاه کنیم؟ و مثل آن، نشان از دقت نویسنده در انتخاب موضوعاتی می‌دهد که در زندگی روزانه دائما با آنها سروکار داریم و کودکان ما از چرائی آنها بسیار پرسش می‌کنند.

خرید کتاب

فروشگاه اینترنتی مسجدکالا در آستانه ایام ولادت پیامبر(ص) کتاب محمد مثل گل بود را با قیمت ویژه (13500 تومان) ارائه می‌دهد. علاقمندان می‌توانند برای خرید کتاب به نشانیwww.masjedkala.ir  مراجعه نمایند و یا با شماره تلفن های 09135527035 یا 03155571095 تماس حاصل نمایند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز