خبرگزاری کار ایران

کارتخوان سیار ، باید و نباید های خرید کارتخوان سیار و بیسیم

asdasd
کد خبر : ۸۳۲۴۲۹

شبکه بانکی در عصر ارتباطات همانند دیگر صنایع و سیستم ها با رشد سریعی روبرو بود و این رشد را در نوع انتقال پول و نوع خرید از فروشگا ها می توان دید.اتصال سیستم بانکی کشور به سامانه شتاب دامنه وسیعی از تبادلات، از قبیل برداشت وجه نقد، خرید الکترونیکی، انتقال وجه، پرداخت قبوض و مانده‌گیری را از طریق خودپرداز، پایانه فروش، پایانه شعب،اینترنت، تلفن همراه و کیوسک را در بر می‌گیرد.

یکی از این راه‌های انتقال عملیات بانکی با سامانه شتاب، کارتخوان های بانکی هستند. برای تهیه یکی از این دستگاها شما باید از طریق بانک اقدام می کردید و  با تکمیل فرمها و ارسال مدارک در صف دریافت یک دستگاه کارتخوان قرار می گرفتید که مدتی 1 تا 3 ماهه داشت. دستگاهای کارتخوان با توجه به ماهیت و نوع تکنولوژی آنها عمدتاً وارداتی بوده و همین وارداتی بودن مشکلاتی برای بانکها برای تهیه آنها بوجود آورد.

ارائه کارتخوان از طریق بانک بصورت امانی بوده و بانک بواسطه هزینه ای که برای خرید،نگهداری و پشتیبانی دستگاه های کارتخوان خود می کند انتظار تراکنش بالا را از سوی مشتریان خود را دارد.کارتخوان بیسیم با توجه به قابلیت سیار بودن از محبوبیت بیشتری در بین پذیرندگان بانک است.اما تعداد کم و قیمت بالای آن برای بانکها معضلیست. داشتن جواز کسب نیز یکی دیگر از شرایط خاص بانکها برای دریافت کارتخوان است.

کمبود دستگاه و هزینه بالایی که این کارتخوان ها بر روی دست بانک ها می گذارند بعضی از شرکت های PSP را بر آن داشته که کارتخوان های وارداتی را نه به صورت امانی بلکه به صورت تملیکی و با شرایط ساده تر در اختیار پذیرنده گان قرار دهند.استقبال خوب پذیرندگان و دارندگان این روند باعث شکل گیری کسب و کارهای خرید و فروش کارتخوان سیار در اینترنت و اپلیکیشنهای خرید و فروش موبایلی شده.

دیگر عاملی که ذهن خیلی ها را درگیر می کند این است که آیا این گونه کارتخوان ها مجوز قانونی دارند یا خیر و می شود به این گونه کارتخون های سیار اعتماد کرد یا نه. همانطور که خرید کارتخوان سیار  شرایط را راحتر تر کرد راه برخی سودجویی ها را نیز هموارتر کرده و هستند کسانی که از سادگی برخی فروشندگاه سواستفاده کرده و کالای معیوب و سوییچ نشده در اختیار آنها قرار می دهند.

حالا سوال اصلی اینجاست که در صورت نیاز به یکی از کارتخوان های سیار تملیکی چه باید کرد و چگونه اعتماد کنیم؟

اولین راه برای خرید کارت خوان سیار سرچ در اینترنت و اپ های خرید فروش کالاست که که تا دلتان بخواهد از انواع و اقسام مدلهای ریز و درشت در این گونه آگهی ها پیدا می شود.همه میدانند که اعتماد به این گونه شرکتهای بی نام و نشان و بعضاً سوری و ویزیتورهای آنها و بالاخص فروشندگان در برنام های موبایلی خرید و فروش کالا کار عاقلانه ای نیست اما ما چند راه بشما پیشنهاد می دهیم که با انجام آنها بتوانید بقول خودمان مو را از ماست بیرون بکشید و در مورد خرید کارتخوان سیار نگرانی نداشته باشید

  • اول اینکه تایید مدارک شما در شبکه سیستم بانکی شاپرک حداقل بین 5 تا 7 روز کاری زمان می برد و اگر دیدید شرکتی خلاف آن را اعلام کرد کمی به حرف آنها مشکوک شوید.
  • دوم اینکه بیشتر دستگاه های داخل کشور استوک بوده و کمتر دستگاه نو و دست اولی ، آن هم بخاطر تحریم ها و وارد نشدن در کشور یافت می شود. نمیگوییم نیست اما حداقل دستگاهای نو زیر 2 میلیون تومان نیست.
  • بعد اینکه از جایی کارتخوان سیار خود را تهیه کنید که دارای جا و مکان درست و حسابی باشند و حداقل یک تلفن ثابت داشته باشند تا در صورت نیاز بشود رد فروشنده را گرفت.
  • اگر از سایت خرید می کنید به نماد اعتماد ملی و ساماندهی آن توجه کنید که آیا دارد یا ندارد و اگر هم دارد با کلیک بر روی آن اطلاعات شرکت را ببینید. هستند سایتهایی که این دو نماد را در سایت خود درج کرده اند اما ایکون این نمادها فیک و بدرد نخور است.
  • قبل از سوییچ کارتخوان سیار خود هیچ مبلغی را پرداخت نکنید حتی بیعانه. و تا زمان تحویل گرفتن کارتخوان خود صبر کنید.

در کل نمی خواهیم بگوییم اعتماد نکید اما بد نیست کمی احتاط بخرج دهید تا خریدی بی دغدغه و راحت داشته باشید و بدون نگرانی از کارتخوان سیار خود استفاده کنید.

جدای از موارد بالا که گفتیم خرید اینگونه کارتخوان های سیار برای پذیرندگان و بانکها محاسن بی شماری به ارمغان آورده که به بعضی از آنها اشاره می کنیم

  • قیمت رقابتی ما بین شرکتهای فروشنده
  • سرعت بالای دریافت کارتخوان سیار خریداری شده نسبت به دریافت آنها از شعب بانک
  • خدمات پس از فروش خوب شرکتهای معتبر و تعمیر و پشتیبانی آنها در کوتاهترین زمان ممکن
  • کارتخوان های سیار تملیکی شرایط فیزیکی بهتری نسبت به کارتخوان های بانکها دارند چون عمدتاً سرویس شده و با ظاهری نسبتاً نو بدست مشتری می رسند اما کارت خوان های بانکها کارکرد بالایی داشته و چند دست چرخیده اند تا بدست شما برسند

اگر بخواهیم بگوییم کارتخوان سیار خود را خریداری کنید یا از بانک بصورت امانی بگیرید پیشنهاد ما این است که یه شرکت مطمئن پیدا کرده و کارتخوان خود را از آنجا خریداری کنید.هستند شرکتهایی نظیر حامی الکترونیک سینا که سابقه ای طولانی در این زمینه داشته و می توانند کمک شایانی در زمینه خرید کارتخوان سیار به پذیرندگان انجام دهند. در صورت لزوم می توانید با کارشناسان آنها تماس بگیرید از جهت خرید از آنها مشاوره بگیرید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز