خبرگزاری کار ایران

ویزای 491 استرالیا

asdasd
کد خبر : ۸۳۰۸۴۲

ما در این مقاله قصد بررسی ویزای 491 استرالیا که با نام ویزای مناطق کم جمعیت استرالیا نیز شناخته می شود و به تازگی وارد لیست ویزاهای کار استرالیا شده است را بپردازیم.

ویزای 491 استرالیا یک ویزای با شرایط اقامت موقت محسوب می شود و به دارندگان خود این اجازه را می دهد تا به مدت 5 سال در این کشور به کار و زندگی بپردازند. ویزای 491 استرالیا جایگزین ویزای 489 استرالیا شده است و از طرفی نسبت به ویزای 489 رشته های بیشتری را تحت پوشش قرار می دهد و این یک نکته بسیار مهم می باشد.

متقاضیان این ویزا باید توسط یک ایالت یا منطقه‌ای استرالیا اسپانسر شوند و از سویی حداکثر ظرفیت این ویزای در سال 14000 نفر می باشد. شما می توانید بعد از گذشته 3 سال و کسب شرایط لازم برای اقامت دائم از طریق ویزای 191 استرالیا اقدام کنید.

مزایای ویزای 491 استرالیا

بدون شک هر ویزا به دو دلیل، شرایط فرد متقاضی و یا مزایای آن ویزا، انتخاب می شود که ما در این قسمت به معرفی تعدادی از مزایای ویزای 491 استرالیا می پردازیم.

  • اقامت موقت 5 ساله در استرالیا
  • مسیری برای کسب اقامت دائم از طریق ویزای 191 استرالیا
  • خانواده را نیز به همراه خود به این کشور ببرید.
  • امکار انجام کار تمام وقت در این کشور
  • امکان تحصیل در این کشور
  • امکان استفاده از خدمات درمانی مدیکر

اگر می خواهید در مورد ویزای استرالیا اطلاعات بیشتری کسب کنید به لینک رو به رو مراجعه فرمایید.( ویزای استرالیا )

شرایط لازم برای ویزای 491 استرالیا

شما برای این ویزا نیاز به دارا بودن شرایط اولیه هستید تا بتوانید برای آن اقدام کنید، به همین منظور در این قسمت به معرفی اصلی ترین شرایط اولیه برای ویزای 491 استرالیا می پردازیم.

  • شما باید حداقل 65 امتیاز را از جدول ویزای کار کسب کنید.
  • حمایت (اسپانسرشیپ) از طرف خانواده یا ایالت در استرالیا
  • دریافت دعوتنامه از طرف اداره مهاجرت استرالیا
  • سن شما باید کتر از 45 سال باشد.
  • رشته و همچنین سابقه کار شما باید از سازمان ارزیاب مدارک مورد نظر ارزیابی مثبت را دریافت کند.
  • شما باید سطح زبان انگلیسی قابل قبولی داشته باشید یعنی حداقل آیلتس 6 و معادل آن در آزمون پی تی ای
  • شما باید تعهد برای زندگی و کار در مناطق کم جمعیت استرالیا را بدهید.

هزینه ویزای 491 استرالیا

شما اگر برای هر ویزای استرالیا اقدام کنید باید هزینه های دولتی درنظر گرفته شده برای آن ویزا را پرداخت کنید. دقت کنید که این هزینه ها برای متقاضی اصلی ویزا و دیگر افراد خانواده متفاوت می باشد. در این قسمت برای شما هزینه های ویزای 491 استرالیا را بیان کرده ایم.

  • متقاضی اصلی ویزا : 4045 دلار استرالیا
  • همسر متقاضی : 2020 دلار استرالیا
  • فرزند بالای 18 سال : 2020دلار استرالیا
  • فرزند کمتر از 18 سال : 1015 دلار استرالیا

نکته : اگر هریک از اعضای خانواده که بالای 18 سال سن داشته باشد و نمره حداقلی آیلتس 4.5 را کسب نکرده باشد، موظف است مبلغ 4890 دلار استرالیا به ازای نفر را به اداره مهاجرت این کشور پرداخت کنند.

شرایط و تعهدات ویزای 491 استرالیا :

متقاضیان ویزای استرالیا 491 بعد از اخذ ویزا تعهدات و قوانینی را که اداره مهاجرت استرالیا اعلام کرده است را انجام دهند. این شرایط و تعهدات به شرح زیر می باشد :

شرط شماره 8587 :

افرادی که صاحب ویزای 491 استرالیا هستند، در صورت تغییرات در آدرس محل سکونت، اطلاعات تماس، پاسپورت، آدرس کارفرما و یا آدرس محل کار، باید در اولین فرصت آن را به اداره مهاجرت اطلاع دهد.

شرط شماره 8579 :

دارندگان ویزای 491 استرالیا می توانند از همان ابتدای ورود به استرالیا به تمامی مناطق رجیونال رفت وآمد کند و جابجا شود، می تواند در این مناطق به کار، زندگی و تحصیل بپردازد. تنها تعهد شما این است که به اداره مهاجرت استرالیا این جابجایی را اطلاع دهید. توجه کنید که شما برای حداقل 3 سال نمی توانید برای دیگر ویزای کار استرالیا اقدام کنید. دقت کنید که اگر شما این شرایط و قوانین را رعایت نکیند امکان لغو شدن ویزای شما وجود دارد.

شرط شماره 8580 :

دارندگان ویزای 491 استرالیا موظف هستند که تمام قوانین و تعهدات را رعایت کنند و در صورتی که اداره مهاجرت استرالیا از شما اطلاعاتی بخواهد مانند آدرس محل سکونت، آدرس کارفرما، آدرس محل کار، آدرس مرکز آموزشی که در دوره های آن شرکت می کند را ظرف مدت ۲۸ روز در اختیار اداره مهاجرت قرار دهد.

شرط شماره 8581 :

امکان دارد اداره مهاجرت استرالیا از شما بخواهد که در طول این سه سال اقامت در مناطق رجیونال استرالیا برای مصاحبه شرکت کنید و شما در این مصاحبه باید مدارکی را ارائه کنید  که نشان دهد شما در طول این سه سال فقط در مناطق رجیونال به کار و زندگی پرداخته اید، توجه کنید این مصاحبه می تواند به صورت حضوری و یا ویدیو کنفرانس باشد.

اگر قصد مهاجرت به استرالیا را دارید به وبسایت سلکت ویزا مراجعه فرمایید.( مهاجرت به استرالیا )

سوالات متداول برای این ویزا

آیا متقاضیان ویزای استرالیا 491 باید حتما در منطقه ای که اسپانسر شده اند زندگی کنند ؟

پاسخ : خوشبختانه به این صورت نمی باشد و شما می توانید در این ویزای جدید ارائه شده توسط اداره مهاجرت استرالیا بدون هیچ پیش شرطی در کلیه مناطق کم جمعیت زندگی و کار کنید. و این موضوع به این معنی می باشد که لازم نیست متقاضی حتما در منطقه ای که اسپانسر شده زندگی کند.

حداقل حقوق برای دارندگان ویزای 491 استرالیا چه میزان می باشد؟

پاسخ : حداقل حقوق دریافتی دیگر بر اساس اعداد اداره مالیات استرالیا تعیین نمی شود، بلکه اداره مهاجرت عدد تعیین شده مختص به خود را هر سال اعلام می کند. این موضوع به این معنی می باشد که حداقل حقوق قابل دریافت که توسط اداره مالیات به میزان ۱۸۲۰۰ اعلام شده بود برای ویزای استرالیا 491 دیگر اعتبار ندارد. عدد مینیمم جدید تعیین شده توسط اداره مهاجرات استرالیا همانند ویزاهای کاری قبلی به میزان ۵۳۹۰۰ تعیین شده است.

اولویت بندی در ویزای 491 استرالیا به چه صورتی است ؟

پاسخ : همان گونه که مشخص شد این ویزای ظرفیت حداکثری 14000 نفر در سال را دارد به همین منظور اداره مهاجرت استرالیا با توجه به شرایط هر متقاضی آنها را الویت بندی می کند.

الویت اول : متقاضیان مجرد و یا متقاضیانی که همسر آنها دارای مهارت و مدرک زبان انگلیسی باشند.

الویت دوم : متقاضی با شریک زندگی دارای مهارت انگلیسی بالا

الویت سوم : متقاضی با شریک زندگی بدون مهارت کار و مهارت انگلیسی

تفاوت بین دو ویزای مناطق کم جمعیت استرالیا رجیونال یعنی ویزای 489 با ویزای 491 در چیست ؟

تفاوت اول در این است که ویزای 491 استرالیا دارای اقامت 5 ساله می باشد ولی ویزای 489 استرالیا یک ویزای موقت 4 ساله می باشد.

تفاوت دیگر در این است که ویزای رجیونال 491، رشته های بیشتری را تحت پوشش قرار می دهد.

همان طور که می دانید این ویزاها از سیستم امتیازی تبعیت می کنند و از این رو جمع آوری امتیازات بسیار مهم می باشد. شما در ویزای 489 استرالیا برای اسپانسری 10 امتیاز دریافت می کردید که این موضوع در ویزای 491 استرالیا به 15 امتیاز افزایش یافته است.

هر دو ویزای مورد بحث اقامت موقت هستند و متقاضیان آن دوست دارند که بعد از مدتی به اقامت دائم دست یابند از این رو شما در ویزای 489 بعد زندگی در مناطق رجیونال به مدت 2 سال که یک سال آن را کار کرده باشید، می توانید برای اقامت دائم اقدام کنید. ولی در ویزای 491 استرالیا این اقامت 5 ساله می باشد و شما بعد از 3 سال کار کردن با حداقل حقوق استرالیا می توانید برای اقامت دائم استرالیا اقدام کیند.

تفاوت بسیار مهمی که این دو ویزا دارند درمورد محل زندگی است. در ساب کلاس 489 شما فقط اجازه زندگی و کار در منطقه رجیونالی که اسپانسر شما شده است را دارید و فقط در شرایط خاص می توانید آن را ترک و جابجا شوید. اما در ویزای 491 استرالیا این گونه نیست و شما شرایط به مراتب راحت تری دارید به این صورت که شما می توانید به تمامی مناطق رجیونال استرالیا بدون محدودیت سفر کرده و کار و زندگی نماید. شما می توانید بین ایالت ها به راحتی جابجا شوید.

مناطق اسپانسرشیپ ایالتی برای ویزای 491 استرالیا کدامند؟

پاسخ : سوالی که برای هر متقاضی قبل از اقدام برای ویزای مناطق کم جمعیت استرالیا 491 پیش می آید، این است که ما در چه مناطقی می توانیم زندگی و کار کنیم؟ مناطق اسپانسرشیپی ویزای 491 استرالیا شامل همه شهرها به جز سیدنی، ملبورن، پرت، بریزبن، ساحل گلد کوست است. همچنین می توانید شهرهای اطراف مانند نیوکاسل، وولونگونگ، ساحل مرکزی NSW ، آدلاید ، هوبارت و کانبرا را برای اقامت در استرالیا انتخاب کنید.

کلام پایانی :

توصیه می کنیم قبل از اقدام برای مهاجرت به یک متخصص در این زمینه مراجعه کنید. تیم سلکت ویزا با بهره گیری از یک وکیل مهاجرت به استرالیا و همچنین با دارا بودن یک تیم با تجربه در زمینه مشاوره می تواند به متقاضیان مهاجرت به استرالیا یک مشاوره کامل و درست را بدون توجه به جنبه های مالی ارائه کند تا به این صورت شما یک مسیر مناسب را انتخاب کنید.( وکیل مهاجرت به استرالیا )

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز