خبرگزاری کار ایران

کتاب نورخدا گنجینه عاشقانه های شهید همیشه زنده ایران

asdasd
کد خبر : ۸۳۰۸۱۷

شهید همیشه زنده تنها یک افتخار نیست، بلکه شهد شیرینی است که تنها به کام اهل بلا می‌ریزند. یک مصداق اهل بلا می‌تواند شهدایی باشند مثل شهید سید نورخدا موسوی مفرد که شهادت خود را با جانبازی گره زدند و هر نفسشان بهانه‌ای شد برای خلق عاشقانه هایی متفاوت. عاشقانه هایی که اکنون در کتاب نورخدا گرد آمده است.

کتاب نورخدا اثری است چندرسانه‌ای حاوی روایت‌هایی از خانواده، دوستان، همرزمان و دلدادگان شهید سیدنورخدا موسوی مفرد که به همت موسسه رویش رسانه گردآوری شده است. جمع‌آوری همه روایت‌ها و عاشقانه های زندگی شهید در کنار استفاده از آلبوم تصاویر و فیلم، همچنین تدارک پادکست‌هایی از بهترین خاطرات شهید، اثری ویژه را در اختیار خواننده گذاشته است تا بتواند زندگی شهید جانباز نورخدا موسوی مفرد را به طور کامل بخواند و در کنار متن از مستندات موجود بهره مند شود.

درباره شهید سید نورخدا موسوی مفرد

شهید سید نورخدا موسوی مفرد سال 1349 در استان لرستان، شهرستان خرم‌آباد به دنیا آمد. پس از اخذ دیپلم و انجام خدمت سربازی، در آزمون دانشکده افسری ناجا شرکت کرد و پس از قبولی به دانشگاه علوم انتظامی وارد شد. با اخذ درجه افسری و فارغ التحصیلی از دانشگاه، در کلانتری باقرآباد شهر ری در تهران مشغول به خدمت شد. مدتی نگذشت که با دختری به نام کبری حافظی در خرم‎آباد ازدواج کرد و زندگی مشترکشان در تهران شروع شد. حاصل این ازدواج مبارک، دو فرزند با نام‌های سیده زهرا و سید محمد بود.

بعد از انتقال به زاهدان، ابتدا در قرارگاه عملیاتی مقداد در زاهدان به عنوان جانشین فرمانده مشغول به خدمت شد. پس از انتقال فرمانده، به خاطر لیاقتی که در طول مدت جانشینی‌ از خود نشان داده بود به فرماندهی قرارگاه درآمد. هنوز سه ماه از ورودش به قرارگاه لار نگذشته بود که متوجه تحرکاتی از طرف گروهک تروریستی عبدالمالک ریگی معروف به جندالله در مرز پاکستان شدند. سرانجام در 17 اسفند 1387 درگیری در این منطقه بین مرزبانان وطن و گروهک تروریستی ریگی انجام شد که سید نورخدا در این عملیات، پس از نبردی شجاعانه توسط گلوله‌ای دو زمانه که توسط تک‌تیرانداز به سرش اصابت شد به مقام رفیع جانبازی نائل آمد.

پیکر نیمه‌جان سید نورخدا به سختی فراوان از معرکه درگیری خارج و به بیمارستان خاتم‌الانبیاء زاهدان منتقل گردید. بعد از چندین مرحله عمل در زاهدان و تهران، بهبود چندانی در وضعیتش حاصل نگردید و او با درجه جانبازی صد در صد به مقام شهید زنده وطن نائل گردید و زندگی افلاکی خود را در جمع خاکیان شروع کرد.

خانه سید نورخدا 10 سال میعادگاه عاشقان راه عشق و شهادت بود و او بدون هیچ حرکت فیزیکی با زندگی نباتی، 10 سال را در کما گذراند تا اینکه در شامگاه روز 15 آبان 1397، همزمان با شب شهادت پیامبر اکرم(ص) و امام حسن مجتبی(ع) همان‌گونه که خودش وعده داده بود، به آرزوی دیرینه‌اش رسید و بر روی دستان همسرش به خیل کاروان شهدا پیوست.

کتاب نورخدا گنجینه عاشقانه های شهید همیشه زنده ایران

کتاب چندرسانه ای نورخدا

همانطور که از عنوان اثر پیداست، نورخدا کتابی است چندرسانه‌ای که تمامی زوایای زندگی شهید را از ابتدا تا لحظه شهادت دربرگرفته است و برای درک بهتر روایت‌ها، آنچه از عکس و فیلم های موجود درباره شهید در دسترس بوده است ضمیمه متن کرده است. درج تایم لاین در ابتدای کتاب که مراحل زندگی شهید از تولد تا تحصیل و ازدواج، از کار تا جانبازی و شهادت بیان می‌کند ویژگی دیگر کتاب است که اطلاعات دقیقی را در اختیار خواننده می‌گذارد.

علاوه بر این کتاب از وب‌سایت اختصاصی برخوردار است که به پشتیبانی از ضمائم چندرسانه ای کتاب می‌پردازد و حتی اطلاعاتی در مورد کتاب، درباره شهید و چگونگی تهیه کتاب در اختیار خواننده قرار می‌دهد. بخش‌هایی همچون ارسال دلنوشته از دیگر ویژگی های سایت نورخدا می‌باشد.

بیشتر از هر چیز محتوای کتاب با شما از داستان متفاوت یک شهید می‌گوید، شهید همیشه زنده که حتی بعد از رسیدن به جانبازی 100 درصدی، تمامی لحظه‌ها و تک تک نفس‌هایش برای آرامش مردم و خلق عالی‌ترین معنویات صرف شد.

کتاب نورخدا گنجینه عاشقانه های شهید همیشه زنده ایران

خانه شهید میعادگاه عاشقان و  دلدادگان

دوران جانبازی شهید نورخدا موسوی مفرد، دورانی است متفاوت که شاید کمتر نظیرش را در زندگی شهدا دیده باشید. نفس‌های شهید در لحظه‌ لحظه زندگی نباتی‌اش، نوید بخش معجزات و کراماتی بود که شیفتگان حقیقت را به دور خود جمع کرد. کراماتی که خود مقدمه و بهانه‌ای شد برای ظهور عاشقانه‌هایی که شنیدن و خواندنش از درس زندگی لبریز است.

پرستاری همسر شهید، خانم کبری حافظی که مأموریت شبانه روزی‌اش را صرف نگهداری، ملاطفت و رسیدگی به همسر خود می‌کند و فرزندان شهید که هر کدام روایت‌هایی شیرین را به عشق پدر می‌سازند، از طرف دیگر انتشار این روایت‌های عاشقانه از شهید در فضای مجازی که افراد بسیاری را با شهید آشنا نمود و آنها را روانه خانه شهید کرد. دیدار جانبازان و مادران شهدا با نورخدا، اشک‌ها و لبخندهایی که رد و بدل می‌شود، همگی نشان از اتفاقی است متفاوت که یقینا خواندنش خواهد توانست شما را از فیضی عظیم بهره‌مند کند. روایت‌هایی که همه به دقت و طی ارتباط‌های مختلف گردآوری شده و در کتاب نورخدا تنظیم شده است.

از زندگی شهدای مرزبان بیشتر بدانید

بخش مهمی از کتاب نورخدا برگرفته از خاطرات همرزمان شهید است از این رو توانسته است به خوبی سلوک نظامی شهید و تمامی مجاهدت‌هایی را که یک شهید مرزبان می‌بایست برعهده بگیرد به تصویر بکشد. تلاقی ماموریت‌های کاری شهید نورخدا موسوی مفرد با دوران جنایت‌ها و خرابکاری‌های گروهک جندالله وابسته به رهبری عبدالمالک ریگی در زاهدان، باعث شده است رنج ها و مرارت‌هایی را که شهدای ناجا برای حفاظت از مرزهای کشور کشیده‌اند به خوبی لمس کنیم و جایگاه شهدای مرزبان و جهاد والای ایشان را بهتر درک نماییم.

شهید نورخدا یکی از هزاران شهید نیروی انتظامی است که هرچند زندگی قبل و بعد از شهادتشان با واژه‌ی مظلومیت گره خورده است اما مثل همه شهدا زنده‌اند و عند ربهم یرزقونند. از این رو می‌توانیم بگوییم قصه شهید نورخدا موسوی مفرد قصه ای است متفاوت از قصه همه شهدایی که تا امروز درباره آنها خوانده و  یا درباره‌شان می‌دانید.

برشی از کتاب

گفت: «خانم، اگر من در زاهدان شهید شوم تو چه کار می‌کنی؟» جواب دادم: «خدا نکند» دوباره پرسید: «اگر ریگی تیری بزند به سر من چه کار می‌کنی؟» گفتم: «خدا نکند! چرا از این حرف‌ها می‌زنی؟ خدا برای ریگی نسازد». خدا از خانواده شما یکی را گرفته، تو سهم منی...».

خرید کتاب

برای خرید کتاب می‌توانید به وب سایت مسجدکالا به نشانی www.masjedkala.ir مراجعه کنید و یا با با شماره تلفن های 03155571095 و 09135527035 تماس بگیرید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز