خبرگزاری کار ایران

کلاس های تدریس خصوصی و پیشرفت در درس و تحصیل

asdasd
کد خبر : ۸۲۹۳۰۹

یکی از بهترین راهکارها برای پیشرفت در درس و تحصیل، افزایش معدل و کسب رتبه خوب در کنکور استفاده از کلاس های تدریس خصوصی است. کلاس های خصوصی سطح قابل تنظیمی دارد و استاد و مدرس خصوصی به بهترین شکل خودش را با سطح دانسته های شاگرد هماهنگ کرده و مطالب را به گونه ای ارائه می کند که برای شاگرد مفید باشد.

برای پیشرفت در درس و تحصیل راهکارهای مختلفی وجود دارد. ممکن است دانش آموز یا دانشجویی بخواهد از کتاب های کمک آموزشی استفاده نماید و یا فیلم آموزشی تهیه کند. شخص دیگری ممکن است مطالعه گروهی با دوستان و یا شرکت در کلاس های گروهی آموزشگاهها را ترجیح دهد. ممکن است فرد دیگری هم فقط با شرکت در کلاس های مدرسه یا دانشگاه و با برنامه ریزی و پشتکار نتیجه خوبی بگیرد. در هر صورت شرکت در کلاس های تدریس خصوصی می تواند بسیار مفید و موثر باشد.

به عنوان مثال اگر دانش آموزی در درس ریاضی اشکالات پایه ای داشته باشد، استفاده از کلاس های آموزش و تدریس خصوصی ریاضی در منزل می تواند برای آموزش پایه ای و یادگیری عمقی این درس بسیار مفید باشد. البته باید کلاس های خصوصی در طول ترم برگزار شود تا دانش آموز یا دانشجو فرصت کافی برای مرور درس و حل تمرین و مسئله را داشته باشد.

در کلاس های خصوصی چون فقط یک نفر شاگرد حضور دارد و استاد متناسب با سطح سواد و دانسته های ایشان تدریس می کند، پیشرفت تحصیلی می تواند به بهترین شکل اتفاق بیافتد. دانش آموزانی که در درس و تحصیل دچار افت شده اند می توانند برای برگشت به مسیر درست و موفق شدن در امتحانات این کلاس ها را به عنوان یک راهکار بسیار خوب در نظر داشته باشند.

برای پیشرفت در درس و تحصیل فقط حضور در کلاس های خصوصی کافی نیست. همانطور که گفته شد، این کلاس ها باید در زمان مناسب برگزار شود و به موقع شروع گردد.

به هر حال، برای یادگیری دروس مختلف خود دانش آموز یا دانشجو هم باید درس بخواند و مطالعه کند. وقتی دانش آموزی در جلسات تدریس خصوصی فیزیک توسط مدرسین خانم و آقا شرکت می کند (به عنوان مثال)، باید بتواند برای این درس تمرین هم حل کند. خصوصا برای دروسی مانند ریاضی و فیزیک حل تمرین و مسئله بسیار مهم است. برای این دروس تا تمرین حل نشود مشخص نخواهد شد که شاگرد درس را به خوبی یاد گرفته است یا نه.

بنابراین باید کلاس ها به موقع شروع شود. برای حصول پیشرفت تحصیلی و گرفتن بهترین نتیجه تلاش خود دانش آموز یا دانشجو هم لازم است و این ذهنیت نباید ایجاد گردد که شرکت در کلاس های خصوصی یک جایگزین برای درس خواندن است. وقتی شاگردی که در کلاس حضور پیدا می کند با خود استاد همکاری می کند و خودش هم درس می خواند مسلما نتیجه بهتری بدست می آید.کلاس های تدریس خصوصی و پیشرفت در درس و تحصیل

تدریس خصوصی فقط مختص دانش آموزان و دانشجویان ضعیف نیست. هر زمان آموزشی لازم باشد و در کمترین زمان ممکن و با بالاترین کیفیت بخواهیم چنین آموزشی را داشته باشیم استفاده از کلاس های خصوصی می تواند مفید و موثر باشد. برای تقویت پایه درس ریاضی، برای آموزش مفهومی و پایه ای درس فیزیک، به منظور کسب درصد بالا در شیمی یا زیست کنکور، یادگیری مکالمه و یا گرامر زبان در کمترین زمان، آموزش کامپیوتر و یا هر نرم افزاری، برای شاگرد اول شدن و یا کسب رتبه خوب در کنکور و خلاصه اینکه برای کسب هر موفقیتی و پیشرفت به نسبت هر وضعیت موجودی کلاس های تدریس خصوصی می تواند مفید و موثر باشد. کلاس های خصوصی چون معمولا در منزل برگزار می شود و استاد و معلمی که در کلاس حضور دارد توسط خود شاگرد یا والدین ایشان انتخاب می شود می تواند بازدهی بسیار خوبی داشته باشد. در این کلاس ها، اگر شاگرد از نحوه تدریس استاد راضی نباشد می تواند با معلم دیگری کلاس را هماهنگ کند اما در کلاس های گروهی چنین امکانی وجود ندارد. در کلاس های گروهی اگر کل شاگردها ناراضی باشند و امضا هم جمع کنند در بهترین حالت استاد ترم بعد تغییر خواهد کرد.

با توجه به مطالبی که ارائه شد واضح است که برای پیشرفت در درس و تحصیل به عنوان یک امکان خوب می توان کلاس های خصوصی را در نظر گرفت. البته باز هم تاکید می شود یک دانش آموز یا دانشجو وقتی موفق خواهد شد که خودش خوب درس بخواند و حتی اگر از کلاس های خصوصی استفاده کند وقتی در تحصیل پیشرفت می کند که خودش مطالعه کند و تمرین و مسئله حل نماید. اما در هر صورت، اگر امکاناتی مانند کتاب کمک آموزشی، فیلم کمک آموزشی و کلاس های تقویتی و .... را در نظر بگیریم در کنار این موارد یا حتی به جای آنها می توان تدریس خصوصی را به عنوان یک گزینه خوب در نظر داشت. کلاس های خصوصی چون در منزل برگزار می شود جو راحت تری دارد و خصوصا برای دانش آموزان ضعیف که در کلاس های اصلی خودشان جرات پرسیدن سوال ندارند و ترس از مسخره شدن دارند بسیار موثر است. البته اگر دانش آموز یا دانشجویی در سطح متوسط قرار دارد و می خواهد نفر اول کلاس شود و یا حتی در دروس مختلف 20 بگیرد باز هم کلاس های خصوصی موثر و مفید است. در کلاس های خصوصی چون برای تعداد جلساتی که برگزار می شود هم محدودیتی وجود ندارد از این نظر هم این کلاس ها می تواند بسیار کمک کننده باشد.

با توجه به مطالبی که گفته شد، برای موفقیت در درس و تحصیل و برای گرفتن نمرات بالا، افزایش معدل، رفع اشکال در دروس مختلف، موفق شدن در کنکور و یا دریافت هر آموزش دیگری با بهترین بازدهی می توان از کلاس های خصوصی استفاده نمود. این کلاس ها چون در منزل برگزار می شود در ایام امتحانات هم وقت زیادی از شاگرد برای رسیدن به کلاس نمی گیرد و بسیار مفید است.

اگر در درسی اشکالات زیاد و پایه ای وجود دارد بهتر است کلاس های خصوصی در طول ترم برگزار شود اما اگر دانش آموز یا دانشجویی خودش درس را تا حد خوبی بلد است و فقط اشکالات جزئی دارد، برای رفع اشکال می توان در ایام فرجه ها و امتحانات هم از این کلاس ها استفاده کرد و بسیار هم مفید خواهد بود. مزیت کلاس های خصوصی به نسبت فیلم آموزشی و کتاب کمک آموزشی این است که شاگرد می تواند هر سوالی را از معلم خصوصی خودش بپرسد و از فیلم و کتاب نمی توان سوال پرسید.

در ضمن، فیلم و کتاب آموزشی سطح سختی مشخص و بدون تغییری دارد و ممکن است برای شاگردی قابل فهم نباشد اما کلاس های خصوصی انعطاف دارد و استاد خودش را با شاگرد هماهنگ خواهد کرد. نکته دیگر اینکه در بسیاری از موارد استاد خوب و با تجربه اشکالات شاگردش را تشخیص می دهد و آن را برطرف می کند. اشکالاتی که خود شاگرد هم شاید خبر نداشته است که این موارد در امتحان باعث عدم موفقیتش شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز