خبرگزاری کار ایران

مسعود امین در گفت‌گو با ایلنا؛

قدیمی‌بودن تجهیزات نصب شده در نیروگاه‌ها صنعت برق را تهدید می‌کند

asdasd
کد خبر : ۸۲۸۵۷۸

نائب رییس هیات مدیره و معاون پشتیبانی شرکت مهندسی تکین گفت: بزرگترین چالشی که صنعت برق را تهدید می‌کند عدم تخصیص بودجه مناسب به وزارت‌نیرو و قدیمی بودن تجهیزات نصب شده در نیروگاه‌ها در حوزه تولید و خطوط و پست‌های فشار قوی در حوزه انتقال است.

خبرگزاری ایلنا در راستای رسالت اطلاع‌رسانی خود با مسعود امین، نائب رییس هیات‌مدیره و معاون پشتیبانی شرکت مهندسی تکین گفت‌گو کرد. مشروح این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید.

 قدیمی‌بودن تجهیزات نصب شده در نیروگاه‌ها صنعت برق را تهدید می‌کند

1. چالش‌هایی که در حال حاضر صنعت برق کشور به لحاظ تولید و توزیع با آن مواجه است، چیست؟

 بزرگترین چالشی که صنعت برق را تهدید می‌کند عدم تخصیص بودجه مناسب به وزارت نیرو و قدیمی بودن تجهیزات نصب شده در نیروگاه‌ها در حوزه تولید و خطوط و پست‌های فشار قوی در حوزه انتقال است و از سوی دیگر عدم پذیرش سرمایه‌گذاری به دلیل تحریم‌های ظالمانه و بی‌اعتمادی کارفرمایان دولتی به سرمایه‌گذاران داخلی تهدیدی دیگر است.

2. در زمینه صادرات برق چقدر موفق عمل کرده‌ایم؟ ارزیابی‌تان را از از پتانسیل‌های افزایش ظرفیت صادراتی بفرمایید؟

 صنعت برق کشور جزو پیشرفته‌ترین صنایع زیرساخت در دنیاست و صادرات برق نیز به کشورهای همسایه از مدت‌ها قبل در حال انجام است و قطعا توان بخش‌خصوصی در صادرات تکنولوژی و تجهیزات به قدری است که در صورت توجه به بخش خصوصی می‌تواند کمک شایان توجهی به اقتصاد خرد و کلان کشور باشد.

3. چقدر نیاز به احداث نیروگاه جدید داریم؟

با توجه به قدیمی بودن تجهیزات نیروگاه‌های نصب شده موجود و امکان افزایش و ظرفیت صادرات، احداث نیروگاه‌های جدید الزامی است.

4. با توجه به مسئله کمبود بودجه برای افزایش راندمان نیروگاه‌ها راهکاری غیر از آنچه طی می‌شود وجود دارد؟

 باید دولت راهکارهای قانونی در تسهیل اجرای پروژه‌ها با تامین مالی تدوین کرده و تشریفات قانونی آن نیز عندالزوم طی شوند تا موانع پیش‌رو کمرنگ شده و بخش‌خصوصی توانمند بتواند با طیب خاطر به مساعدت به دولت برای افزایش راندمان یا نوسازی و بهسازی نیروگاه‌ها بپردازد.

5. چالش‌هایی که بخش خصوصی در زمینه احداث نیروگاه و تولید برق دارد، چیست؟

 عدم اعتماد دولت به بخش خصوصی در اجرای پروژه‌ها با تامین مالی و همچنین موانع قانونی تامین منابع مالی بزرگترین چالش از نقطه نظر اینجانب است.

6. لطفا تاریخچه‌ای از تاسیس شرکت بفرمایید؟

شرکت مهندسی تکین در اواخر سال 1383 با هدف بهبود کمی و کیفی خدمات توسعه و نوسازی صنعت برق کشور تاسیس شد. این شرکت با برخورداری از تجارب چندین ساله مدیریت خویش در زمینه صنعت برق و نیز در اختیار گرفتن دانش و امکانات فنی و اجرایی دیدگاه‌های خود را در ایجاد سازمانی مستقل و پویا، کارا و مجهز استوار نموده است. همچنین با اتکا به بسیج کارشناسان ایرانی، افزایش ظرفیت‌های طراحی و مهندسی، مدیریتی درخشان را در کارنامه عملکرد خویش به ثبت رسانده است. این شرکت در جهت نیل به اهداف و نیز تامین نیازهای متنوع کارفرمایان در کلیه رشته‌های صنعت برق همواره متکی بر بالاترین کیفیت، پایین‌ترین قیمت تمام شده، کوتاه‌ترین زمان ممکن و قابلیت اعتماد است.

 قدیمی‌بودن تجهیزات نصب شده در نیروگاه‌ها صنعت برق را تهدید می‌کند

7. اهداف شما برای شرکت در نوزهمین نمایشگاه صنعت برق چیست؟

طبعا هدف هر شرکتی برای حضور در نمایشگاه نشان دادن توانمندی و تخصص و تجربه در حوزه صنعت برق است و امیدوار است با معرفی آن به کارفرمایان مختلف زمینه انعقاد قراردادهای جدید تمهید گردد.

8- در پایان اگر صحبتی دارید بفرمایید.

امیدوارم با رفع موانع قانونی زمینه‌سازی برای بهبود کسب و کار و بهره‌مندی از پتانسیل بخش خصوصی برای کمک به دولت در حد توان به ویژه در صنعت برق ایجاد شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز