خبرگزاری کار ایران

قبل از جراحی لثه و ایمپلنت دندان این مقاله را بخوانید

asdasd
کد خبر : ۸۲۷۶۴۸

به دلیل پیشرفت تکنولوژی افراد زیادی واجد شرایط درمان ایمپلنت هستند، در واقع اگر فردی دارای بیماری خاص باشد در صورت کنترل آن بیماری و تحت نظر پزشک بودن می تواند از ایمپلنت استفاده کند

ایمپلنت دندان در تهران

هدف اصلی از قرار دادن ایمپلنت حفظ و نگهداری استخوانی است که در ناحیه بی دندانی از دست رفته است و همچنین در مواردی به همراه ایمپلنت دندانپزشک ناگزیر است استخوان ناحیه را به علت تحلیل متوسط تا شدید استخوان بازسازی کند که نیازمند پیوند استخوان با کمک پودر استخوان و بلاک استخوانی می باشد. این مقاله از سایت دکتر علی سجودی برای پیدا کردن یک مرکز ایمپلنت دندان خوب در تهران، انتخاب شده است، لطفا تا انتهای مقاله را مطالعه نمائید.

در ابتدا فیکسچر را در داخل استخوان فک جایگذاری می کنند و پس از ان باید روی آن روکش قرار داده شود. دندانپزشک بعد از انتخاب نوع ایمپلنت، با توجه به شرایط بیمار با انجام عمل جراحی، فیکسچر را در استخوان قرار می دهد. پروتزی که روی آن قرار می گیرد متفاوت است و ممکن است ثابت یا متحرک باشد.

 

قبل از جراحی لثه و ایمپلنت دندان این مقاله را بخوانید

مزایای استفاده از ایمپلنت

در ذیل به طور مختصر به مزایای ایمپلنت اشاره می شود:

  • لبخند زیبا
  • اعتماد به نفس
  • حفظ ساختمان دندانهای مجاور
  • سلامت دهان و دندان
  • عدم صدمه به عروق خونی لثه
  • حفظ ساختمان سایر دندان ها
  • قابل استفاده برای افراد سیگاری
  • بهبود ظاهر
  • حفظ عضلات جونده و عضلات حالت دهنده صورت
  • راحتی در زمان تغذیه
  • افزایش اعتماد به نفس
  • طبیعی بودن
  • بهبود گفتار

چه افرادی واجد شرایط درمان ایمپلنت هستند،؟

به دلیل پیشرفت تکنولوژی افراد زیادی واجد شرایط درمان ایمپلنت هستند، در واقع اگر فردی دارای بیماری خاص باشد در صورت کنترل آن بیماری و تحت نظر پزشک بودن می تواند از ایمپلنت استفاده کند. بیماری فشار خون، بیماری قلبی عروقی، دیابت و .... از این دست می باشند. ایمپلنت لیزری ( ایمپلنت ساخته شده با لیزر )  برای بیماران اشاره شده در بالا می تواند ماندگاری و طول عمر بالاتری داشته باشد.

قبل از جراحی لثه و ایمپلنت دندان این مقاله را بخوانید

ایمپلنت دندان با لیزر

پس از انتخاب نوع و برند ایمپلنت و اینکه چه جنسی باشد و یا لیزری باشد یا معمولی، نوبت به نوع جراحی ایمپلنت می باشد؛ که به چه روشی انجام شود. لثه برش زده شود و یا به صورت پانچی ( فلپلس ) و یا جراحی ایمپلنت با لیزر انجام شود. مسلما جراحی ایمپلنت با لیزر گزینه بهتری می باشد که همواره آسیب کمتری را به بافت نرم و سخت در دندانپزشکی ایمپلنت دندان ایفا می کند. استفاده از لیزر در جراحی ایمپلنت سبب می شود، محل جراحی با حداقل لطمه ای به بافت ها، آماده شود .

مزیت بزرگ دیگر جراحی ایمپلنت با لیزر این است که پروسه بهبود زخم را سرعت می بخشد. ما فقط بافت هدف را از بقیه بافت ها جدا می کنیم و به بافت های مجاور، آسیب غیر ضروری نمی زنیم. این مزیت، فرایند التیام زخم را بهبود می بخشد. جراحی لیزر به طور بسیار موثری، واکنش التهابی بافت را کاهش می دهد یا از آن جلوگیری می نماید.

همچنین ترشح آنزیم های بازدارنده فرایند التهابی را تقویت می کند. لیزر خواص ضد میکروبی هم دارد که مشکلات عفونت را بر طرف می نماید. در آخر لیزر سبب تحریک التیام بافت سخت و نرم می گردد. نتیجه نهایی این نوع جراحی، بهبود و التیام بهتر زخم نسبت به روش های قدیمی جراحی است. روش های قدیمی جراحی ایمپلنت این مزیت ها را ندارند.

قبل از جراحی لثه و ایمپلنت دندان این مقاله را بخوانید

قیمت ایمپلنت دیجیتال

دندانپزشکی و به خصوص ایمپلنت دندان با محوریت دیجیتال، می تواند جایگزین بسیار مناسبی برای روش های سنتی جراحی ایمپلنت، پروتز ثابت، زیبایی و ... باشد. به منظور کاهش مشکلات احتمالی در روش های قدیمی، با کمک فن آوری دیجیتال می توان سرعت، دقت، کیفیت به مراتب بالاتر و زیبایی در خلق درمان های بهتر برای بیماران گرامی صورت می گیرد. به همین منظور به دلیل انجام این موارد طبعا قیمت ایمپلنت دیجیتال بیشتر از روش های سنتی باشد. قیمت ایمپلنت دیجیتال در سال 98 با توجه به تعرفه دندانپزشکی جدید، 15 الی 20 درصد از روش های سنتی گران تر می باشد یعنی به طور معمول برای جراحی یک واحد ایمپلنت دندانی که به روش سنتی 4 میلیون و 500 هزار تومان می باشد، قیمت ایمپلنت دیجیتال آن بین 5 میلیون و 200 تا 5 میلیون و 400 هزار تومان متغیر می باشد. در نهایت با تکنولوژی دیجیتال می توان خیلی سریعتر از روش های سنتی ایمپلنت را به بیمار تحویل داد. قابل ذکر است قیمت ایمپلنت فوری هم با ایمپلنت دیجیتال یکی است و بیمار برای تحویل فوری دیگر نیازی به پرداخت هزینه اضافی ندارد.

قبل از جراحی لثه و ایمپلنت دندان این مقاله را بخوانید

جراحی لثه چیست؟

در جراحی لثه و یا پریودنتال هدف اصلی نجات دندان هاست. در جراحی لثه بخش هایی از لثه که دارای مشکل هستند، حذف و یا ترمیم می شوند و به این ترتیب امکان رشد مناسب سایر اجزای لثه فراهم می شود. همینطور زمان هایی که نیاز به پیوند بافت جدید در محل آسیب دیده وجود دارد، جراحی لثه کاربرد دارد. در بسیاری وقت ها جراحی لثه پس از بسیاری از ترمیم های کم تهاجمی و درمان های بدون جراحی بر روی لثه ها انجام می شود. گاهی ممکن است فرد سطح سلامتی کافی برای عمل جراحی لثه نداشته نباشد و این قضیه می تواند عامل مهمی در انتخاب روش درمانی جراحی لثه باشد. بهداشت بد دهان و رعایت نکردن بهداشت روزانه باعث ایجاد جرم . پلاک روی دندان می شود. از بین نرفتن پلاک از روی دندان ها سبب تشکیل جرم می شود و این مشکل فقط با مسواک زدن رفع نمی شود و در این موارد نیاز به جرم گیری وجود دارد. هر چقدر جرم بیشتری روی دندان ها باقی بماند، آسیب وارد شده به دندان ها بیشتر افزایش می یابد. باکتری و جرم های موجود در پلاک باعث التهاب لثه و در نهایت بیماری های لثه می شود استخوان هم به تدریج از بین رفته و نیاز به جراحی لثه داریم.

قبل از جراحی لثه و ایمپلنت دندان این مقاله را بخوانید

عوارض جراحی لثه

پس از انجام جراحی، لثه بخیه زده شده و در محل آن پانسمان مخصوص قرار داده می‌شود. بیمار بعد از یک هفته برای معاینه مجدد و برداشتن بخیه باید مراجعه نماید. معاینه توسط دندانپزشک چند ماه یک بار به بیماران توصیه می شود. حال عوارض جراحی لثه را ذکر می کنیم.

  1. حساسیت دندان ها به سرما و گرما پس از مدتی با رعایت بهداشت دهان و دندان از بین می رود. استفاده از خمیردندان های ضد حساسیت در صورت شدت حساسیت دندان از طرف جراح تجویز خواهد شد.
  2. فاصله گرفتن لثه از طوق دندان و خالی شدن لثه بین دندان ها
  3. به دلیل حساس شدن زیاد لثه ها و دندان ها پس از عمل جراحی ممکن است در خوردن و اشامیدن اختلال ایجاد شود.
  4. ممکن است خونریزی و ورم به مدت دو تا سه روز پس از عمل جراحی لثه ادامه داشته باشد
  5. لق شدن مختصر دندانها (این امر بعد از سه هفته تا یک ماه به حالت طبیعی خود برمی گردد.

چگونگی تحلیل لثه

بیماری پریودنتال، همچنین به عنوان بیماری لثه شناخته شده است، مجموعه ای از شرایط التهابی موثر بر بافت اطراف دندان ها در مرحله اولیه، به نام گینویویت، لثه متورم، قرمز و ممکن است خونریزی شود. در صورت جدی تر آن، پریودنتیت نامیده می شود، لثه ها می توانند از دندان جلوگیری کنند، استخوان ها می توانند از بین بروند، و دندان ها ممکن است از بین بروند یا سقوط کنند. همچنین ممکن است نفس نفس بکشد.

بیماری پریودنتال به طور کلی ناشی از باکتری در دهان است که بافت اطراف دندان را آلوده می کند. عوامل خطر عبارتند از سیگار کشیدن، دیابت، HIV / AIDS، سابقه خانوادگی و داروهای خاص. تشخیص با بازرسی بافت آدامس در اطراف دندان هر دو به صورت بصری و با پروب و اشعه ایکس به دنبال از دست دادن استخوان در اطراف دندان است.

درمان شامل بهداشت دهان و دندان و مراقبت های حرفه ای دندان های حرفه ای است. توصیه می شود بهداشت دهان و دندان شامل روزانه مسواک زدن و نخ دندان است. در بعضی موارد ممکن است آنتی بیوتیک ها یا جراحی های دندانپزشکی را در سراسر جهان به 538 میلیون نفر برسانند. در ایالات متحده، بیش از 30 سالگی تا حدودی تحت تاثیر قرار گرفته است، در حالیکه حدود 70٪ از کسانی که بیش از 65 سال سن دارند، شرایطی دارند. اغلب مردان نسبت به زنان آسیب می‌بینند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز