خبرگزاری کار ایران

دانستنی های بعد از جراحی ایمپلنت دندان

asdasd
کد خبر : ۸۲۷۰۶۹

در انتهای مقاله یک راهکار بسیار ساده و کم هزینه برای سفید کردن دندانها ارائه می شود. اطلاعات کامل این مقاله در وبسایت دکتر سجودی موجود می باشد.

در این مقاله توضیحاتی درباره ایمپلنت و همچنین مشکلات و عوارضی که بعد از جراحی آن ممکن است رخ دهد، داده می شود. در انتهای مقاله یک راهکار بسیار ساده و کم هزینه برای سفید کردن دندانها ارائه می شود. اطلاعات کامل این مقاله در وبسایت دکترعلی سجودی موجود می باشد.

لق شدن ایمپلنت

اندکی پس از کاشت ایمپلنت یا مدتها بعد از آن، ممکن است متوجه لق شدن دندان ایمپلنتی خود شوید. لق شدن ایمپلنت اتفاق شایعی نیست اما باید جدی گرفته شود. اگر چه بیشتر موارد لق شدن ایمپلنت مشکل جدی نیستند و به راحتی میتوان آنها را حل کرد اما گاهی نیز علت آن مشکلات جدی مثل عفونت اطراف ایمپلنت و تحلیل رفتن استخوان است. در بسیاری از موارد که حس میکنید دندان ایمپلنتی تان لق شده است، در واقع این روکش نصب شده بر روی ایمپلنت است که شل شده است و تنها کافیست مشکل روکش برطرف شود. به خصوص در مورد روکشهای پیچ شده به ایمپلنت این مشکل بیشتر پیش می آید. در هر صورت اگر با مشکل لق شدن ایمپلنت مواجه شدید حتما برای بررسی علت آن هر چه سریعتر به دندانپزشک مراجعه کنید.

دانستنی های بعد از جراحی ایمپلنت دندان

عوارض ایمپلنت

کاشت ایمپلنت دندان درمان بسیار موفقی است و بیش از 95% موارد، موفقیت آمیز هستند. با این حال همیشه احتمال عوارض وجود دارد. برخی از عوارض ایمپلنت مربوط به پس از عمل جراحی هستند و برخی از آنها ممکن است مدتها پس از کاشت ایمپلنت بروز کنند. بروز برخی عوارض ایمپلنت پس از جراحی، طبیعی است و جای نگرانی ندارد. مثلا پس از جراحی کبودی، ورم، درد و کمی خونریزی را تجربه خواهید کرد اما اگر این عوارض شدید باشند یا رو به بهبودی نباشند باید به متخصص مراجعه کنید. برخی عوارض ایمپلنت مربوط به موفق نبودن عمل جراحی هستند که باعث میشوند ایمپلنت به استخوان فک جوش نخورد و برخی دیگر مدتها بعد، به علت عفونت لثه اطراف ایمپلنت رخ میدهند. برای کاهش احتمال عوارض ایمپلنت، بهداشت دهان را رعایت کنید و هر شش ماه یک بار به دندانپزشک مراجعه کنید.

دانستنی های بعد از جراحی ایمپلنت دندان

درد بعد از ایمپلنت

نباید نگران درد در حین عمل جراحی کاشت ایمپلنت باشید چرا که به علت بی حسی، اصلا چیزی احساس نمیکنید. اما پس از عمل با برطرف شدن تاثیر بی حسی، کم کم درد شروع میشود. درد بعد از ایمپلنت شدید نیست و به راحتی با مسکن های معمولی مثل ایبوپروفن قابل کنترل است. همچنین با گذاشتن یخ روی گونه میتوانید ورم و درد را کاهش دهید. معمولا ظرف چند روز درد بعد از ایمپلنت برطرف میشود. اما اگر چند هفته گذشته و درد بعد از ایمپلنت بهبود نیافته است حتما به متخصص مراجعه کنید تا علت آن بررسی شود.

دانستنی های بعد از جراحی ایمپلنت دندان

بریج دندان

یکی از روشهای پر کردن جای خالی دندانها یا جایگزینی دندانهای به شدت آسیب دیده، بریج دندان است. بریج دندان در واقع شامل یک یا دو دندان مصنوعی در وسط و دو روکش در طرفین است تا به این ترتیب دندانهای مصنوعی وسط، در جای خود ثابت بمانند. روکش های دو طرف بریج روی دندان های دو طرف جای خالی قرار میگیرند. بنابراین بریج دندان در واقع بر دندانهای سالم دیگر یا دندانهای ایمپلنتی تکیه میکند. اگر میخواهید بریج بگذارید باید با دندانپزشک صحبت کنید. ابتدا دهانتان معاینه شده و سپس در صورتی که شرایط گذاشتن بریج را داشته باشید، کار تراشیدن و آماده سازی دندانها و سپس ساخت بریج و نصب آن در دهان، انجام میشود.

دانستنی های بعد از جراحی ایمپلنت دندان

پروتز دندان

انواع ترمیمهای دندانی که در آزمایشگاه ساخته میشوند، پروتز دندان نام دارند. گاهی از پروتز دندان برای ترمیم دندان استفاده میشود و گاهی قرار است پروتز جایگزین دندان شود. برای جایگزینی دندانهای صدمه دیده یا پر کردن جای خالی دندانها ، از چندین نوع پروتز میتوان استفاده کرد که به طور کلی در سه دسته دندان مصنوعی، بریج و ایمپلنت جای میگیرند. امروزه انواع پروتزهای دندانی بر پایه ایمپلنت نیز ساخته و استفاده میشوند که به نوعی ترکیبی از بریج یا دندان مصنوعی و ایمپلنت هستند.

دانستنی های بعد از جراحی ایمپلنت دندان

بلیچینگ دندان

همه ما دوست داریم دندانهای سفید و تمیز داشته باشیم چون سفیدی دندانها نه تنها زیبایی به همراه می آورد بلکه تلویحا نشان دهنده تمیزی و سلامت دهان است به همین علت همه انسانها به لبخندی با دندانهای سفید حتی بیشتر از زیبایی چهره اهمیت میدهند. برای سفید کردن دندانها راههای زیادی وجود دارد اما پرطرفدارترین، ارزانترین، ساده ترین و کم تهاجمی ترین روش سفید کردن دندانها، بلیچینگ دندان است. برای بلیچینگ دندان بهتر است به دندانپزشک مراجعه کنید تا تحت نظر او این کار انجام شود و احتمال صدمه دیدن دندانها یا لثه کاهش یابد. همچنین برای بلیچینگ دندان میتوانید از محصولات بدون نیاز به تجویز استفاده کنید اگر چه در این صورت فرایند بلیچینگ دندان طولانی تر بوده و احتمال اشتباه در روش کار و در نتیجه صدمه دیدن دندانها وجود دارد. اگر میخواهید دندانهای خود را سفید کنید، برای مشورت به دندانپزشک مراجعه کنید.

منبع: سایت دکتر سجودی

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز