خبرگزاری کار ایران

پرده هوا چیست؟

asdasd
کد خبر : ۸۲۶۴۰۲

به بیان ساده، جریانی از هوا که منطقه مورد نظر زیر خود را، به دو منطقه ی سرد و گرم ناحیه بندی می‌کند، پرده هوا گویند.

همانطورکه از تعاریف فوق پیداست، دستگاه پرده هوا در واقع وسیله ای مشابه اسپلیت های کولرگازی است، که معمولا در بالای درب ورودی نصب می شود و سیستم فوق متشکل از یک فن قوی در سقف و یک مکنده قدرتمند در کف می باشد که از این طریق، پس از باز شدن درب ورودی، به‌طور مداوم جریان هوای فشرده از بالای درب به صورت مستقیم به پایین دمیده می شود.

لازم به ذکر است که پرده هوا به دو صورت افقی و عمودی قابل نصب و اجرا بوده که نوع افقی آن رایج تر است. برخی کاربردهای رایج پرده هوا که توسط شرکت های تخصصی و مطرح ایرانی همانند شرکت فرازکاویان در حال نصب و اجرا هستند را بصورت زیر می‌توان خلاصه و دسته بندی کرد:

  1. درب ورودی مشتریان به فروشگاه ها
  2.  آشیانه هواپیماها
  3. درهای قسمت بار کشتی
  4. درب رستوران‌ها و سالن های غذاخوری
  5. ورودی های خودروها

مزایای نسبی استفاده از پرده هوا، شامل مواردی از قبیل جلوگیری از هدر رفتن انرژی و درنتیجه ذخیره آن، افزایش سطح بهداشت فضا با جلوگیری از ورود حشرات موذی، گرد و غبار و هوای نامطلوب به محیط و در نهایت تهویه مطبوع محیط مورد نظر می‌باشند. در ادامه، ابتدا به صورت مشروح به مزایای بیان شده برای خرید پرده هوا پرداخته سپس عوامل مختلف بر قیمت پرده هوا را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

مزایای خرید پرده هوا

همان‌طور که در قبل بیان شد، پرده هوا همانند تمامی اختراعات بشری، دارای مزایا و معایب متفاوتی می باشد. در ادامه، چند مزیت مهم و کاربردی خرید پرده هوا بصورت نسبتاً مشروح آورده شده است:

  1. تأثیر درب باز: در عرصه تجارت و فروش، درب باز به اصطلاحی اطلاق می‌شود که بیان می کند هنگام باز بودن درب فروشگاه، به نشانه‌ی دعوت مشتریان برای خرید از فروشگاه، باعث افزایش قابل توجه ورود مشتریان به آن فروشگاه و در نتیجه افزایش خرید میشود.
  2. ذخیره انرژی: با خرید پرده هوا، جریان هوای محیط کنترل شده در نتیجه برای داشتن هوای سرد یا گرم، انرژی کمتری صرف شده و هزینه های اضافی حاصل از آن نیز حذف خواهد شد.
  3. افزایش ایمنی: با خرید پرده هوا از شرکت های معتبر مانند شرکت فرازکاویان، ایمنی محیط و درب در زمان آتش‌سوزی یا موارد اضطراری افزایش یافته و محیط سریع‌تر می‌تواند تخلیه شود. همچنین با حذف مانع فیزیکی، افزایش دید و در نتیجه جلوگیری از برخورد را در پی خواهد داشت.
  4. کنترل آفات و حشرات موذی: در مکان هایی مانند کارخانجات تولید مواد غذایی، رستوران ها، بیمارستان ها و ... ، جلوگیری از ورود حشرات موذی و در نتیجه انتقال میکروب از طریق آن ها اهمیت خاصی دارد. با خرید پرده هوا و نصب آن در محل ورودی، می‌توان با استفاده از قدرت هوای فشرده خروجی از دستگاه پرده هوا، از عبور حشرات موذی و آفات به این مکان ها جلوگیری کرد.
  5. دسترسی آسان: با نصب پرده هوا بجای درب ورودی، می‌توان عبور و مرور افراد سالمند، ناتوان جسمی، ویلچر، کودکان و چرخ های دستی را آسان تر نمود. ضمن اینکه عدم برخورد دست افراد گوناگون در طی روز به درب، از انتقال بیماری های مختلف بین افراد جلوگیری خواهد کرد.
  6. افرایش بهداشت محیط: خرید پرده هوا و نصب آن، بدون در نظر گرفتن قیمت پرده هوا، نوعی سرمایه‌گذاری برای سلامتی و بهداشت محیط موردنظر به حساب می آید. پرده هوا مانع از ورود گرد و غبار آلوده، آفات و حشرات، گازها و ... به محیط می شود درنتیجه ایمنی سلامتی محیط نیز تا حد قابل قبولی افزایش می یابد که خود این موضوع، در طولانی مدت، باعث کاهش بیماری ها و درنتیجه کاهش هزینه های درمان بیماری ناشی از آلودگی محیط می‌گردد.

پرده هوا چیست؟

قیمت پرده هوا

همان‌طور که در قبل بیان شد، خرید پرده هوا، دارای مزایای متعددی است که این مزایا می‌تواند بصورت یکجا در دستگاه قرار داشته یا بصورت آپشن برای هر کدام از آن ها نیاز به پرداخت هزینه جداگانه باشد اما در کل، خرید پرده هوا بدون در نظر گرفتن قیمت پرده هوا، خریدی سودمند می باشد. ذکر این نکته لازم است که نصب و اجرای پرده هوا کاری تخصصی بوده و اگر بدون در نظر شرایط محیط و عوامل مؤثر بر آن، خرید انجام شود، نه تنها سودی نداشته بلکه باعث تحمیل هزینه های گزاف نیز خواهد شد. برای جلوگیری از این موضوع، باید حتماً از شرکت های صاحب نام در این زمینه همانند شرکت فرازکاویان که علاوه بر فروش، مشاوره و بررسی تخصصی نیز دارند، بهره برد.

در این بخش، به بیان برخی از عوامل مؤثر بر قیمت پرده هوا خواهیم پرداخت:

  1. نوع پرده هوا: پرده هوا بر حسب نوع و جهت نصب شدن، به سه دسته کلی نوع عمودی از بالا به پایین، نوع عمودی از پایین به بالا و نوع افقی تقسیم بندی میشوند. نوع افقی پرده هوا باتوجه به نصب شدن در دو طرف یا یک طرف درب ورودی، در موارد و صنایع خاص مصرف شده و در نتیجه قیمت پرده هوا در این حالت بسیار متفاوت از دو مدل دیگر است. همچنین لازم به ذکر است، نوع عمودی از پایین به بالا، باتوجه به کارایی بهتر ترمودینامیکی، گران‌ترین پرده هوا به‌حساب می آید.
  2. نوع به گردش در آوردن هوا: از لحاظ نوع به گردش در آوردن هوا، پرده هوا به دو مدل گردش بسته و گردش باز تقسیم بندی می‌شود. در حالت گردش باز، هوای محیط به داخل سیستم پرده هوا کشیده شده، پس از تصفیه و مطبوع شدن به محیط باز می‌گردد و در حالت بسته، هوای فشرده خروجی از بالای دستگاه، مجدداً از قسمت پایین دستگاه جذب شده و از بالای دستگاه خارج می‌شود. لازم به ذکر است که قیمت پرده هوا گردش بسته گران تر از حالت گردش باز می باشد.
  3. قابلیت گرمایش و سرمایش: برخی دستگاه های پرده هوا با بکارگیری گردش آب سرد یا گرم، همانند سیستم های چیلر، می‌توانند تا حدودی متناسب با نیاز مصرف کننده، به تولید هوای گرم یا سرد در فصل و محل مورد نظر بپردازند. البته نباید انتظار هوایی به خنکی کولر گازی و یا گرمی شومینه از پرده هوا داشت. قیمت پرده هوا با داشتن این قابلیت علاوه بر گران بودن اولیه، هزینه های نگهداری و تأمین هوای بیشتری نیز خواهند داشت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز