خبرگزاری کار ایران

آشنایی با تجهیزات استخر و کاربرد آن‌ها

asdasd
کد خبر : ۸۲۶۳۰۹

امروزه برای ساخت استخرهای خصوصی و عمومی از امکانات و ابزارهای مختلفی استفاده می شود که تحت عنوان تجهیزات استخر در بازار عرضه می شوند. این لوازم شامل تجهیزات مختلفی است که موجب بهبود عملکرد و راحتی شناگران می شود.

تجهیزات استخر

معمولا احداث استخر و جکوزی به صورت عمومی و یا به صورت خصوصی و در منازل، مستلزم وجود امکانات و تجهیزاتی است که به عنوان تجهیزات استخر شناخته می شوند.

این گروه از تجهیزات، می تواند شامل موارد گوناگون و متنوعی باشد که در صورت عدم توجه به آن، پروژه احداث استخر با مشکل مواجه خواهد شد. برخی از این امکانات شامل، سیستم نظافتی استخر، گرمایش، گردش آب و تامین فشار، سیستم های تصفیه آب و به طور کلی تمام لوازمات سالن استخر و تجهیزات جانبی می باشند. اما بهتر است پیش از هر اقدام و هر نوع برنامه ریزی برای خرید تجهیزات استخر، مشاوره های لازم را از شرکت های معتبر و فعال در این زمینه دریافت نمائید. شرکت نقراب از جمله شرکت هایی است که می تواند اطلاعات لازم در مورد تجهیز و احداث استخر را در اختیار متقاضیان قرار دهد. در این مطلب با ارائه اطلاعاتی در زمینه تجهیزات استخر، شما را با این لوازم و امکانات آشنا می نماییم.

کاربرد تجهیزات استخر

به طور کلی، تجهیزات استخر به جهت فراهم نمودن شرایط و بهبود امکانات لازم برای شناگران، مورد استفاده قرار می گیرد. این امکانات و شرایط با توجه به ابعاد و هدف سازنده از احداث استخر مشخص می شود. اما به طور معمول اغلب لوازمی که برای تجهیز یک استخر خانگی یا عمومی استفاده می شوند، مشترک و یکسان هستند و تنها تمایز آنها در نوع و مدل این وسایل خواهد بود. از نظر ساختاری، تجهیزات استخر به دو بخش لوازم اصلی و لوازم جانبی استخر قابل تفکیک هستند. لوازم اصلی، مجموعه تجهیزاتی هستند که وجود آنها برای احداث هر نوع استخری ضروری است، اما لوازم جانبی به ابزار و وسایلی گفته می شود که هر فردی متناسب با خواست خود و یا کارایی، از آنها بهره می‌ برد. معمولا لوازم تزئینی و لوکسی که بیشتر جنبه زیبایی و دکوراتیو دارند، به عنوان لوازم جانبی محسوب می شوند.

پمپ

در تجهیزات استخر، پمپ یکی از مهم ترین بخش ها به شمار می رود. وظیفه پمپ، تصفیه آب استخر است که طی فرآیندی آب را از درون استخر کشیده و با هدایت آن به سمت فیلتر، آن را تمیز کرده و مجدد به داخل استخر پمپاژ می کند.

فیلتر شنی

از کاربردی ترین تجهیزات استخر، می توان فیلترهای شنی استخر را نام برد. این دستگاه متداول ترین راه برای زلال و شفاف کردن آب استخر است.

فیلتر کارتریج

یکی دیگر از تجهیزات ضروری برای استخر، فیلتر کارتریج بوده که برای از بین بردن کلیه ذرات معلق در آب استخر مورد استفاده قرار می گیرد. این فیلتر متناسب با میزان آب ورودی از فیلترهای استوانه ای شکل با ابعاد و تعداد گوناگون تشکیل می شود.

مبدل حرارتی

این نوع از تجهیزات استخر به منظور گرمایش آب استخر به کار برده می شود. این دستگاه دارای دو نوع مدار گردش بوده که در هر یک از این مدارها، آب گرم بویلر و آب استخر در حال گردش هستند.

سختی گیر آب استخر

در برخی از مواقع، سختی آب به اندازه ای است که امکان استفاده برای مصارف عمومی را نخواهد داشت. از این رو با استفاده از دستگاه سختی گیر، اقدام به رفع این مشکل می نمایند. در تجهیزات استخر، سختی گیر آب از اهمیت ویژه ای برخوردار است چرا که می تواند موجب افزایش دوام و ماندگاری لوازم و بهبود بازدهی سایر تجهیزات استخر گردد.

پمپ تزریق کلر

همانطور که در بخش های قبلی اشاره کردیم برای جلوگیری از ورود آلودگی به آب از پمپ و فیلترهایی برای استخر استفاده می شود. اما کاربرد این تجهیزات به تنهایی کافی نبوده و برای تداوم این امر لازم است از موادی جهت ضد عفونی کردن آب استخر استفاده شود.

یکی از پرکاربردترین مواد شیمیایی جهت ضد عفونی کردن آب، کلر است و دستگاهی که این ماده را به آب استخر تزریق می کند، پمپ تزریق کلر نام دارد. شاید بتوان عنوان اصلی ترین و مهم ترین تجهیزات استخر را به پمپ تزریق کلر داد. به دلیل اهمیت بهداشت و جلوگیری از رشد آلودگی های موجود در آب همچون میکروارگانیسم ها، جلبک های کف استخر، حشرات موجود در آب و کلا هر نوع عامل بیماری زا، ضروری است که از دستگاه پمپ تزریق کلر یا دوزینگ پمپ استفاده شود. از آنجایی که نظارت بر مقدار کلر وارد شده در آب بسیار با اهمیت است لذا از انواع مختلف پمپ تزریق کلر، متناسب با ابعاد استخر و حجم آب استفاده می شود.

آشنایی با تجهیزات استخر و کاربرد آن‌ها

ویژگی دستگاه پمپ تزریق کلر

پمپ تزریق کلر متناسب با کارایی و مدل خود، به ایجاد تعادل در PH آب استخر کمک می کند و در نهایت مانع از ایجاد محیطی جهت رشد انواع باکتری و ویروس می گردد. برای انجام فرآیند کلرزنی، محلول یا قرص کلر را در داخل پمپ تزریق کلر قرار داده و به راحتی کلر را به آب استخر تزریق می کنیم. دستگاه کلرزن آب استخر در دو مدل دستی و اتوماتیک تولید شده اند، نمونه اتوماتیک دستگاه پمپ تزریق کلر، دارای قابلیت تنظیم مقدار کلر و سرعت اضافه کردن آن به آب استخر بوده و به این صورت نگران زیاد بودن کلر آب و عوارض آن برای پوست و سلامتی نخواهید بود.

دستگاه ازن زن

علر رغم اینکه ماده شیمیایی کلر یکی از بهترین مواد جهت رفع آلودگی های آب و یک ضدعونی کننده برای آب استخر به شمار می رود، اما عده ای به دلایل مختلف مانند بوی کلر، حساسیت، ایجاد سوزش و قرمزی چشم و یا بروز برخی مشکلات در پوست، قادر به استفاده از کلر و پمپ تزریق کلر نیستند. به این افراد پیشنهاد می کنیم دستگاه ازن زن از شرکت نقراب را خریداری کنند. دستگاه ازن زن کاملا مناسب افرادی است که به هر دلیلی امکان استفاده از کلر و تجهیزات مربوط به آن را ندارند.

آشنایی با تجهیزات استخر و کاربرد آن‌ها

تعریف ازن

ازن یا O3 یک نوع گاز یا اکسیدکننده پرقدرت است که امکان حذف و از بین بردن همه ذرات، آلودگی های آب، عوامل بیماری زا و یا میکروارگانیسم ‌هایی که در مقابل کلر از خود مقاومت نشان می دهند را خواهد داشت. ازن فاقد هر نوع ترکیبات ضرر رسان به بدن است و هیچ گونه حساسیتی مانند قرمز شدن و سوزش چشم، عوارض پوستی، بو و ... را ایجاد نخواهد کرد. این ویژگی های ازن سبب شده امروزه اغلب افراد استقبال خوبی از دستگاه ازن زن داشته باشند و مراجعه برای خرید آن به مراکزی همچون شرکت نقراب بیشتر گردد.

عملکرد دستگاه ازن زن

عملکرد دستگاه ازن زن تا حدود زیادی به عملکرد جارو برقی شباهت دارد. دستگاه ازن زن، با گرفتن اکسیژن و تاباندن اشعه یو وی، مولکول های اکسیژن را تبدیل به اتم های ناپایدار کرده که این اتم ها پس از ترکیب با اکسیژن، تبدیل به ازن می شوند. سپس توسط لوله های ونتوری دستگاه ازن زن به آب استخر منتقل می گردند. پس از فرآیند تولید ازن توسط دستگاه ازن زن و تزریق آن به آب، این گاز با تاثیر بر روی ذرات، حشرات و جلبک های داخل آب و یا حتی آلودگی های مربوط به انسان مانند چربی های پوست، عرق و یا ادرار، با آن ها ترکیب می گردد که این ترکیب توسط دستگاه تصفیه استخر قابل جذب خواهد یود. پس از انجام این مراحل و جذب آلودگی ها توسط تصفیه، بار دیگر ازن به گاز قابل تنفس یا همان اکسیژن تبدیل می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز