خبرگزاری کار ایران

متخصص ارتوپد | بهترین متخصص ارتوپد | جراح ارتوپد

asdasd
کد خبر : ۸۲۶۲۱۵

بهترین متخصص ارتوپد پزشکی است که بعد از اتمام دوره های تحصیل خود همچنان به مطالعات و پژوهش های جانبی درباره ی بیماری ها و روش های نوین جراحی، درمان و مدریت بیماری ادامه دهد و تلاش کند از بین روش های موجود، موثرترین و کم هزینه ترین درمان را جهت رفع مشکل بیمار برگزیند.

متخصص ارتوپد که به آن متخصص استخوان و مفاصل یا جراح استخوان و مفاصل یا ارتوپد هم می‌ گویند سعی می ‌کند تا با استفاده از روش ‌های جراحی و غیر جراحی به درمان مشکلات سیستم حرکتی بدن اهتمام ورزد.

مشکلاتی مانند :

آسیب‌ های استخوان ‌ها و مفاصل به ‌دنبال ضربات مثل شکستگی، دررفتگی، کشیدگی و رگ به رگ شدن، پاره شدن تاندون ها و رباط ها و ...

  • آسیب ‌های ورزشی
  • خراب شدن مفاصل بدن مثل آرتروز و ساییدگی مفصل
  • عفونت اندام ‌ها
  • تومورهای استخوان و بافت‌ های نرم اندام
  • بیماری ‌های مادرزادی اندام ‌ها

آموزش ارتوپدی:

به علت گسترش انفجارگونه علوم در همه شاخه‌ ها من جمله ارتوپدی، پزشکی ارتوپدی به زیر شاخه‌ هایی تقسیم شده است و تعداد زیادی از متخصص ارتوپد فعالیت کاری خود را به یک زیر شاخه محدود کرده‌ است.

آن ها به این طریق سعی می ‌کنند بیشترین تمرکز خود را در یک زمینه بگذارند تا علم و تجربه بیشتری را در آن زمینه کسب کنند.

این زیر شاخه ‌ها عبارتند از:

  • جراحی دست
  • جراحی شانه و آرنج
  • جراحی ستون مهره
  • جراحی لگن و مفصل ران
  • جراحی زانو
  • جراحی پا
  • جراحی ارتوپدی کودکان
  • حراجی تومورهای سیستم حرکتی
  • جراحی تروما و آسیب ‌های اسکلتی
  • جراحی آسیب ‌های ورزشی

البته همه زیر شاخه های تخصصی ذکر شده فقط محدود به ارتوپدی نیستند. به طور مثال متخصصین جراحی عمومی هم یک زیر شاخه تخصصی به‌ نام جراحی دست دارند و یا متخصصین جراحی اعصاب هم اعمال جراحی ستون فقرات را انجام می ‌دهند.

در بعضی از این زیر شاخه ها و در بعضی از کشورها دوره‌های تخصصی چند ماهه تا یک ساله ای وجود دارد که به آن ها فلوشیپ Fellowship می ‌گویند.

متخصصین ارتوپدی با گذراندن این دوره‌ها در دانشکده‌های پزشکی، سعی می‌ کنند مهارت‌های عملی خود را در درمان بیماری‌های یک زیر گروه تخصصی خاص بیشتر کنند.

بهترین متخصص ارتوپد کیست ؟

بهترین متخصص ارتوپد پزشکی است که بعد از اتمام دوره های تحصیل خود همچنان به مطالعات و پژوهش های جانبی درباره ی بیماری ها و روش های نوین جراحی، درمان و مدریت بیماری ادامه دهد و تلاش کند از بین روش های موجود، موثرترین و کم هزینه ترین درمان را جهت رفع مشکل بیمار برگزیند.

متخصص ارتوپد نقش مهمی در سازمان دهی و ارائه مراقبت های اورژانسی دارد و از اعضای تیم درمانی در اسیب های چند سیستمی و پیچیده محسوب می شود بنابراین این متخصصان نیازمند ارتباط موثر و پویا با سایر اعضای تیم درمان دارند.

متخصص ارتوپد خوب از هر دو روش جراحی و غیر جراحی برای درمان آسیب های اسکلتی و عضلانی، بیماری های تخریب کننده، بیماری های ستون فقرات، آسیب های ورزشی، تومورها، عفونت ها و اختلالات مادرزادی استفاده می کند و درمانی را موثر می پندارد که موجب بهبود سطح کیفیت زندگی بیمار شود.

روش های درمانی توسط جراح ارتوپد عبارت اند از:

جراح  ارتوپد از جراحی به عنوان آخرین روش درمانی برای مشکلات عضلانی اسکلتی استفاده می کنند. آن ها تا جایی که امکان دارد سعی می کنند جراحی را به تعویق بندازند و فرد را با روش های درمانی کم تهاجمی تری مثل تجویز دارو و فیزیوتراپی درمان می کنند.

وقتی این روش های درمانی دیگر باعث تسکین درد یا علائم دیگر نشد، آن موقع است که متخصص ارتوپد جراحی را توصیه می کند.

از جراحی های رایجی که متخصص ارتوپد انجام می دهند می توان به عمل کم تهاجمی ستون فقرات، کمر، ساق پا، زانو، شانه و جایگزینی لگن اشاره کرد.

آن ها روش های آرتروسکوپی مختلفی را انجام می دهد تا مشکلات داخل مفصل را مشاهده کنند، تشخیص دهند و درمان کنند .

هر چه زودتر برای مشکلات عضلانی اسکلتی خود اقدام کنید، درمان آن ها سریع تر انجام می گیرد. درمان اولیه مانع از تشدید یک مشکل می شود.

در طول جلسه اولی که پیش متخصص ارتوپد می روید، او مشکل شما و علت آن را به صورت مجزا مشحص می کند و روش های درمانی مخصوص مشکل شما را توضیح می دهد.

همچنین در مورد کنترل درد توصیه هایی توسط متخصص ارتوپد به شما عرضه می شود که شامل دارو و تزریق، توانبخشی و فیزیوتراپی است که در برگیرنده مدت زمان درمان و مراقبت های ارتوپدی مداوم است.

متخصص ارتوپد مشکلات مخصوص سیستم عضلانی اسکلتی را مدیریت می کند که شامل موارد زیر می شود :

  • تشخیص آسیب دیدگی یا اختلال
  • توانبخشی با ارائه حرکات ورزشی یا فیزیوتراپی به منظور بازیابی حرکت، استحکام و فعالیت
  • جلوگیری با ارائه اطلاعات و برنامه های درمانی به منظور جلوگیری از آسیب دیدگی یا کند کردن فرآیند تشدید بیماری
  • درمان با دارو، حرکات ورزشی، جراحی یا روش های درمانی دیگر
  • با وجود این که جراحان ارتوپد با تمامی جنبه های سیستم عضلانی اسکلتی آشنا هستند، بسیاری از دکترهای ارتوپد دارای فوق تخصص پا، مچ، زانو، کمر، ستون فقرات، ساق پا و لگن می باشند.
  • آن ها همچنین در زمینه های خاصی مثل امراض کودکان، صدمات یا پزشکی ورزشی تخصص دارند. بعضی از جراحان ارتوپد در زمینه های متعددی متخصص هستند .

انتخاب بهترین متخصص ارتوپد:

انجام یک روش درمانی ارتوپدی، چه کوچک چه بزرگ، تا حدودی استرس زا است. انتخاب متخصص ارتوپد به منظور درمان مشکل شما برای راحت تر انجام شدن روش درمان و بهبودی سریع ضروری است.

در ادامه نکاتی عرضه شده است که به شما کمک می کند یک دکتر ارتوپد خوب را برای خود انتخاب کنید :

تحقیق کنید : چه خودتان به دنبال یک متخصص ارتوپد ماهر می گردید، چه پزشک عمومی شما، فردی را به شما معرفی کرده باشد، در هر صورت زمانی را به بررسی علائم و مشکل خود اختصاص دهید.

بسیاری از متخصصین ارتوپد در زمینه خاصی مثل پا، مچ، زانو، شانه، کمر، گردن و ستون فقرات یا پزشکی ورزشی تخصص دارند، پس متخصص ارتوپدی را انتخاب کتید که در زمینه مشکل خاص شما تخصص دارد.

از دیگران برای انتخاب متخصص ماهر کمک بگیرید : آیا پزشک عمومی یا پزشک دیگری دارید که به او کاملا اطمینان دارید؟

از او بخواهید تا دکتر ارتوپد ماهری را با توجه به مشکلی که دارید به عنوان مثال بهترین دکتر متخصص زانو را معرفی کند و مطمئن شوید که علت توصیه شدن آن متخصص ارتوپد چیست . دوستان و اعضای خانواد نیز براساس تجارب شخصی خود می توانند دکتر ارتوپد خوبی را معرفی کنند .

سابقه کاری پزشک را بررسی کنید : بهتر است زمانی را صرف آگاهی از سابقه کاری متخصص ارتوپد کنید. این جراح در طول سال چند عمل جراحی انجام می دهد؟

آیا در مورد همه روش های جراحی تخصص دارد و با وسایل جراحی آشنا است؟ جواب این سوالات شما را به سمت متخصص ارتوپدی سوق می دهد که به خوبی می تواند مشکل خاص شما را برطرف کند .

بیماری های استخوانی و مفصلی از شایع ترین انواع بیماری های می باشند که حتی در جوانان و ورزشکاران نیز می تواند بروز کند.

 برای درمان مناسب بیماری مفصلی لازم است که شما برای درمان به بهترین متخصص ارتوپد مراجعه کنید، تا بتواند بهترین درمان را برای شما تجویز نماید.

یک متخصص ارتوپد می تواند باانتخاب روش های درمانی مناسب با شرایط شما به کنترل و بهبود بیماری کمک کند. از این رو بسیار مهم است که در انتخاب پزشک دقت لازم را به عمل آورید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز