خبرگزاری کار ایران

آشنایی با موسسه مشاورین اندیشه آسیا

asdasd
کد خبر : ۸۲۵۳۷۰

همه ما به خوبی می‌دانیم که مردم مهم‌ترین دارایی یک کشور به حساب می‌آیند. به‌همین‌جهت مردمی که به کسب دانش و مهارت روی آورند، تاثیر به‌سزایی بر پیشرفت یک جامعه خواهند داشت.

بدون‌شک این مهم جز با آموزش‌های کاربردی و لازم انجام ‌نخواهد شد. به‌همین‌دلیل است که اکثر جوامع بخشی از درآمد خود را صرف تاسیس مراکز آموزشی معتبر و باکیفیت می‌کنند.

زیرا به خوبی درک کرده‌اند که می‌توان با تربیت نیروهای باسواد و توانمند  گامی موثر در بهبود کیفیت جامعه برداشت. جوامع پیشرفته بر این امر واقف هستند که برای پیشرفت علوم و فنون باید منابع و هزینه های بیشتری را در اختیار بخش آموزش و پژوهش قرار دهند. با کمک آموزش‌های مناسب می‌توان دریچه‌های تازه اقتصادی، اجتماعی و سیاسی را بر روی نسل آینده باز کرد.

جوامع توسعه‌یافته با نگاه بر این اصل مهم سعی بر نونگری و نوسازی جامعه خود دارند. خوشبختانه این موضوع به خوبی در کشور ما درک شده‌است و به همین دلیل در چند سال گذشته همگام با رهنمودهای مقام معظم رهبری گام‌های موثری برای ارتقای آموزش و فرهنگ کودکان، نوجوانان و جوانان این مرزوبوم برداشته شده‌است.

اگر شما هم قصد تاسیس موسسات آموزشی-فرهنگی و هنری را دارید در این مقاله با ما همراه شوید.

تاسیس و اخذ مجوز آموزشگاه ‌زبان

 ضرورت یادگیری زبان انگلیسی در زندگی مدرن امروزی به خوبی قابل لمس است. در حال حاضر برای کسب موفقیت‌های تجاری، آموزشی، تفریحات خارج از کشور و حتی ارتقای سبک زندگی به یادگیری زبان انگلیسی نیاز خواهدبود. افراد می‌توانند با یادگیری زبان، تجارت موفق‌تری داشته‌باشند و یا برای ادامه تحصیل در دانشگاه‌های معتبر خارجی، اقدام نمایند. البته مزایای یادگیری زبان انگلیسی فقط شامل حال تجار و دانشجویان نیست. افرادی که به دنبال ارتقای سبک زندگی خود هستند نیز می‌توانند با یادگیری زبان، مقالات معتبر و علمی دنیا را مطالعه نمایند و از آنها برای بهبود سبک زندگی خود و یا تربیت فرزندانی بهتر کمک بگیرند. با یک نگاه اجمالی در می‌یابیم که  زبان انگلیسی مثل یک کاتالیزور بسیار قدرتمند عمل می‌کند و می‌تواند راه پیشرفت را هموارتر کند. 

از‌همین‌رو افراد زیادی به دنبال راه‌های قانونی اخذ مجوز آموزشگاه‌ زبان هستند. گروه مشاورین اندیشه‌آسیا یک انتخاب مناسب برای این دسته از افراد است که می‌توان  از تجربیات این مجموعه برای تاسیس مراکز آموزشی کمک گرفت.

  به‌طور کل وابسته به نوع مرکز آموزشی، می‌توان از وزارت آموزش‌وپرورش، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان فنی‌وحرفه ای کشورو وزارت علوم و تحقیقات مجوز های لازم رااخذ نمود ما در ادامه مقاله و مقالات بعدی با توجه به حیطه فعالیت آموزشگاه‌ها، انواع مراکز آموزشی را معرفی خواهیم‌کرد. 

الف:

این روزها مراکز آموزشی در قالب‌های مختلفی مشغول به فعالیت هستند. برای تاسیس مراکز آموزشی ذیل باید به وزارت آموزش و پرورش مراجعه نمایید:

تاسیس آموزشگاه زبان

تاسیس آموزشگاه علمی آزاد که عموما به عنوان آموزشگاه کنکور و تقویتی شناخته می‌شوند.

تاسیس مدرسه غیردولتی(غیرانتفاعی) که پیش‌دبستان - دبستان، متوسطه اول و متوسطه دوم را شامل می‌شود.

بنابراین اگر قصد تاسیس آموزشگاه زبان را داشته باشید و یا به فکر تاسیس آموزشگاه علمی آزاد یا  تاسیس مدرسه غیرانتفاعی هستید، باید شرایط تاسیس منطبق بر قوانین وزارت آموزش و پرورش را دارا باشید و پس از تاسیس نیز دقیقا مطابق با قوانین این ارگان فعالیت نمایید

به‌منظور اخذ مجوز از وزارت آموزش‌وپرورش باید مراحل مختلفی را پشت سر گذاشت.شرایط لازم برای موسس- تفکیک جنسیتی مراکز آموزشی، انتخاب کارکنان آموزشگاه مطابق با جنسیت مجوز صادر شده(پرسنل خانم برای آموزشگاه و مدارس دخترانه و بالعکس)، شرایط لازم برای مکان آموزشگاه و... از موارد بسیار مهمی هستند که باید در زمان اخذ مجوز از وزارت آموزش‌وپرورش به آنها دقت شود.

ب:

افرادی که قصد تاسیس موسسه فرهنگی هنری و یا اخذ مجوز موسسه فرهنگی هنری تک منظوره و همچنین اخذ مجوز موسسه فرهنگی هنری چند منظوره را دارندمی‌توانند به‌منظور اخذ مجوز به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مراجعه نمایند. برای اخذ مجوز موسسه فرهنگی هنری باید به مصوبات این وزارتخانه دقت داشت. دقت کنید که در موسسات فرهنگی هنری تک منظوره فقط یک عنوان فعالیت خواهید داشت ودر موسسات فرهنگی هنری چند منظوره حداکثر ۱۰ عنوان به عنوان موضوع فعالیت می توانید انتخاب کنید.

ج:

آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد فضایی بسیار مناسب برای ارتقای مهارت‌ها هستند.  برای تاسیس آموزشگاه آزاد باید به فاکتورهای متعددی توجه داشت. شرایط لازم از نظر میزان سن و تحصیلات-شرایط لازم برای انتخاب مکان آموزشگاه-دارابودن تجهیزات لازم از جمله موارد مهمی هستند که باید پیش از اخذ پروانه تاسیس آموزشگاه‌ فنی و حرفه‌ای به آنها توجه داشت. به‌منظور اخذ مجوز برای تاسیس آموزشگاه آزادباید به سازمان فنی و حرفه‌ای کشور مراجعه شود.  این سازمان پس از صدور مجوز، بر کاراین آموزشگاه‌ها نظارت خواهدداشت.لازم به ذکر است که تنوع رشته هادر آموزشگاههای فنی حرفه ای بسیار زیاد و کاربردی می باشد

موسسه مشاورین اندیشه آسیا، مشاور شما در زمینه تاسیس انواع آموزشگاه و موسسات فرهنگی-هنری

همان‌طور که در این مقاله خواندید، آموزش شاخه‌های متعددی دارد و لازم است تا برای راه‌اندازی آموزشگاه‌های مختلف، مراحل طولانی و پر پیچ و خمی طی شود. مجموعه مشاوران اندیشه آسیا همانند یک حامی مطمئن همراه علاقمندان به راه‌اندازی مجموعه‌های آموزشی می باشد

آشنایی با موسسه مشاورین اندیشه آسیا

موسسه  مشاورین اندیشه آسیا در زمینه مشاوره تاسیس انواع موسسات آموزشی-فرهنگی و هنری -اخذ گواهینامه ایزو برای موسسات آموزشی-مشاوره روشهای تبلیغات-روشهای جذب کارآموزان و همچنین استخدام مدیر-مربیان و پرسنل و همچنین خدمات متنوع دیگر در کنار شما خواهد بود

 در صورتی‌که در این زمینه سوال و یا نیاز به مشاوره دارید، می‌توانید با شماره تلفن 88906598-021 تماس حاصل فرمایید و یا به سایت موسسه مشاورین اندیشه آسیا andisheasia.ir مراجعه نمایید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز