خبرگزاری کار ایران

چهارمین کنگره بین المللی سلامت کشورهای اسلامی برگزار شد؛

استارت آپ نبض هوشمند سلامت اول شد

asdasd
کد خبر : ۸۲۵۲۱۸

چهارمین کنگره بین المللی سلامت کشورهای اسلامی با حضور «علیرضا زالی» رئیس چهارمین کنگره بین المللی سلامت کشورهای اسلامی ، «انوشیروان محسنی بندپی» استاندار تهران و وزارتخانه ها و تشکل های فعال در حوزه سلامت در هتل هما برگزار شد.

 در همین راستا خبرگزاری ایلنا مصاحبه ای با استارت آپ حائز مقام اول در کنگره سلامت کشورهای اسلامی داشته است.

  • خودتون رو معرفی کنید

به نام خدا، کریمی هستم مدیرعامل استارتاپ نبض که البته در حال حاضر به یک شرکت دانش بنیان تبدیل شده است.

  • از نبض برامون تعریف کنید، اینکه چه کاری انجام میدهد و از کجا شروع کردید و الان کجا هستید؟

ماهیت نبض از سال ۱۳۹۵ با یک جمع چهار نفره (دو تا از بچه های علم و صنعت و دوتا از بچه های شریف) شکل گرفت و در آن زمان در زمینه تجهیزات توان بخشی فعالیت میکرد که به ساخت محصول نیز منجر شد اما بعد از ورود به بازار، متوجه وجود نیازهای اساسی تری شدیم و دیدگاهمان تکامل پیدا کرد. بعد از کمی تلاش برای فروش و تحقیقات بیشتر در مرداد ماه سال ۹۶ تیم تقریبا شکل جدیدی به خود گرفت و از اون تیم فقط من موندم و تقریبا پیوت کردیم و نبض به مسیر امروزی وارد شد. در حال حاضر نبض به طور کلی در زمینه طراحی و تولید ابزارهای هوشمند سلامت فعالیت میکند و محصول اول خود را نیز راهی بازار کرده است.  محصولات بعدی نیز در داخل مجموعه توسعه یافته و یا در حال توسعه هستند اما فعلا برنامه ای برای عرضه آنها به بازار نداریم.

  • محصول فعلی نبض چیست و چه کاری انجام می دهد؟

محصول فعلی گوشی پزشکی دیجیتال هوشمند با نام Ns1 است که در دو مدل عرضه می شود. گوشی پزشکی وسیله ای است که در معاینات برای شنیدن صدای قلب و عروق و ریه و به طور کلی برای شنیدن صدا از آن استفاده میشود. بسیاری از مردم کاربرد این محصول را در گرفتن فشار خون دیده اند. این محصول صداهای دریافتی را تقویت کرده و متناسب با انتخاب کاربر برای نوع صدای مورد نیاز برای سمع، فیلتر میکند. صداهای نویز محیطی را تا حد خوبی حذف میکند ولی کاربردهای اصلی آن تنها اینها نیستند. این محصول قابلیت اتصال هندزفری را دارد و کاربران را از مشکلات تیوب های مکانیکی سنتی رها می کند. همچنین قابلیت شنیدن همزمان صدا برای ۵ نفر را فراهم میکند که این امر در آموزش و حتی تشخیص میتواند بسیار کار آمد باشد. همچنین این دستگاه امکان اتصال به اپلیکیشن نبض و ارسال اطلاعات به تلفن همراه و رسم همزمان نمودار صدای قلب را نیز دارد. همچنین اطلاعات و نمودار ها به صورت طبقه بندی شده در اپ ذخیره شده و امکان ارسال را نیز دارند. به طور کلی برای معاینات عادی، برای کاربرد های تخصصی و برای کاربری های تله مدیسن و آموزش از این دستگاه استفاده میشود. همچنین اخیرا به مناسبت روز دامپزشک امکان عرضه سفارشی محصول برای دامپزشکان نیز فراهم شده است.

  • آیا تا کنون فروش داشته اید؟

بله، ما اخیرا فروش رسمی محصولات را آغاز کرده ایم اما به دلایلی تبلیغات قابل ذکری انجام نداده ایم با این حال شکر خدا استقبال ها و فیدبک ها هم بسیار خوب بوده است و هم مخاطبین به ما لطف زیادی داشته اند و از ما خیلی حمایت کرده اند.

  • مخاطبین اصلی نبض چه کسانی هستند؟

قطعا مخاطب اولیه ما پزشکان هستند اما ما صرفا به دنبال تولید تجهیزات پزشکی بیمارستانی نیستیم. محصولات بعدی کاربری های عام تری خواهند داشت که به امید خدا در هنگام عرضه کاربرد های آنها اعلام خواهند شد. به شکل کلی مخاطبین ما پزشکان، بیماران، گروه های حساس و تمامی افرادی هستند که به سلامت خود و عزیزانشان بها میدهند و تمام برنامه ریزی های ما بر این اساس انجام شده است.

  • از مشکلات خود تا رسیدن به وضعیت امروزی توضیح دهید، از مجوز ها که یکی از دغدغه های اصلی استارتاپ های سلامت است

خب طبیعتا در شروع کردن و خلق کردن هر کسب و کاری، چالش های اساسی وجود دارد چرا که بسیاری از ارکان مورد نیاز برای آن کسب و کار را هم باید خودتان به وجود بیاورید. در مورد کار نبض، چون سخت افزار بخش بسیار مهمی از کار ما است، چالش ها جنس دیگری داشتند. تعداد نفرات تیم ما از ابتدا زیاد بود چرا که به تخصص های مختلفی احتیاج داشتیم و از طرفی در حال توسعه محصولی تکنولوژی محور بودیم و باید اصولی این کار را انجام میدادیم تا بتوانیم استاندارد های لازم را اخذ کنیم و آزمایشها را به خوبی پشت سر بگذاریم. از طرف دیگر هزینه های زیادی هم داشتیم که این خود روند جذب سرمایه را برای ما سخت تر میکرد. طولانی بودن پروسه های اخذ مجوز ها و بعد از آن تاییدیه های لازم و همچنین هزینه بر بودن این موارد خود بخش دیگری از این چالش ها بود. در حال حاضر نیز که در حال فروش و تولید هستیم، کارمان سنگین تر هم شده است چرا که یک بخش از تیم درگیر تولید و فروش و خدمات پس از فروش هستند و بخش دیگر در حال طی کردن همان روند طی شده در دوسال قبل را برای محصولات بعدی هستند.

استارت آپ نبض هوشمند سلامت اول شد

  • اخیرا موفق به کسب مقام اول حوزه سلامت در چهارمین گنگره بین المللی سلامت کشور های اسلامی شده اید، در این مورد نظری دارید؟

بله همینطور است. به لطف خدا و البته به پاس زحمات بسیار زیادی که بچه های نبض در این مدت بیش از دو سال کشیده اند، ما موفق شدیم این مقام را کسب کنیم. قطعا این اتفاق برای ما اهمیت دارد اما هنوز بخش زیادی از کار ما باقی مانده است و البته که با این امر بار مسئولیت ما سنگین تر شده و بسیار جدی تر پیگیر امور توسعه و صادرات محصولات و خدمات خود شده ایم. ما از ابتدا دید بین المللی به کار نبض داشته ایم و کسب این مقام و ارزیابی داوران بین المللی، دشواری های پیشین ما را در این زمینه تسهیل خواهد کرد.

  • و کلام آخر

اول اینکه من به نوبه خودم تقدیر میکنم از تمام بچه هایی که ریسک میکنند و وارد فضای ارزش آفرینی میشوند تا از دانش و نبوغ و جوانیشان در راستای خلق ارزشهای استفاده کنند که نه تنها خود و اطرافیانشان، بلکه کل جامعه و کشورشان و در ابعاد وسیع تر کل بشریت از این ارزش ها بهره خواهند برد. دوم اینکه قطعا نقش دولت در بعضی ابعاد برای رشد کشور بسیار با اهمیت است، از همین رو میخواهم که دولت سرمایه و سود اوری را به سمتی هدایت کند که ارزش واقعی در آن خلق می شود. و این خود بستر را برای هدایت  درست استعداد ها و رفع بسیاری از مشکلات دیگر  مهیا خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز