خبرگزاری کار ایران

5 اشتباه فاحش در تولید محتوای الکترونیکی آموزشی برای کلاس مجازی

asdasd
کد خبر : ۸۲۴۸۰۰

برای ایجاد یک تجربه آموزش الکترونیک شگفت انگیز و بی عیب و نقص نه تنها نیاز است که کارهایی را حتما انجام دهید بلکه باید چیزهایی را که نباید انجام دهید را نیز بدانید. اگر می خواهید دوره های آموزشی مطلوب و موثری بسازید، نظر شما را به 5 اشتباه و کاری که باید در هنگام ایجاد محتوای دوره های کلاس مجازی خودداری کنید جلب می کنم. در ادامه مقاله با من همراه شوید.

در هنگام ایجاد دوره برای کلاس مجازی از چه چیزهایی باید اجتناب کنید؟

خوشبختانه با افزایش آگاهی در مورد آموزش الکترونیکی، دنیا هر روزه دوره های آموزش الکترونیکی بهتر و بهتری را تجربه می کند. با استفاده از فناوری های جدید و پیشرفته، آموزش الکترونیک و کلاس مجازی به سمت چیزهای شگفت انگیزی می رود که قبلا فقط در خیال و رویاهای ما بود. با این حال، اجازه دهید فعلا در مورد اکنون صحبت کنیم. با توجه به اینکه رفته رفته دوره های آموزش الکترونیک به طور فزاینده ای در دسترس همه قرار می گیرد، فشار بیشتری روی طراحان دوره آموزشی و سازنده های دوره آموزش الکترونیکی می آورد. آن ها علاوه بر کارهایی که باید انجام شود، باید به کارهایی که نباید انجام شوند نیز توجه داشته باشند. در ادامه به 5 مورد از این نبایدها خواهیم پرداخت.

 

یک – آموزش اجباری نا به جا

آموزش و یادگیری اجباری برای یادگیرنده هایی است که به یک راهنمای گام به گام نیاز دارند. این یک استراتژی خوب است اما برای زمان هایی که مخاطب هدف شما مبتدی ها باشند و در آموزش آن ها حرکت آهسته و اجتناب از پرش های یهویی به موضوع های پیشرفته تر مهم باشد. اما، اگر این آموزش های اجباری و گام به گام را برای دانش پذیرهای پیشرفته تر هم به کار ببرید، می تواند موجب بی علاقه شدن و حتی منصرف شدن از همراهی کلاس مجازی شود. مجبور کردن تمام دانش آموزان به نشستن در پای آموزش های مقدماتی و اولیه، یک اشتباه مهلک در برگزاری کلاس مجازی است. زیرا باعث خستگی آن ها می شود و شروع خستگی به معنای تموم شدن و مرگ یادگیری است.

5 اشتباه فاحش در تولید محتوای الکترونیکی آموزشی برای کلاس مجازی

دو – استفاده بیش از حد از متن

اشتباه بودن این مورد کاملا واضح است. قدرت و نقطه قوت آموزش مجازی استفاده از تصاویر و برقراری تعامل و جذابیت از این طریق است. محتواهای آموزش الکترونیکی بهتر از کتاب های ساده هستند، دقیقا به این دلیل که خیلی بیشتر از یک صفحه پر از متن هستند. با این حال، برخی از سازمان ها محتوای آموزشی سنتی خود را در دوره های کلاس مجازی خود نیز کپی و جایگزاری می کنند. این محتواهای آموزشی ذره ای برای ارائه در کلاس های مجازی و آموزش الکترونیکی مناسب نیستند. این موسسات نخواهند توانست نظر مخاطبان خود را جلب کرده و آن ها را درگیر آموزش ها کنند. این یک اشتباه مهلک هست و به هر نحوی باید از آن اجتناب کنید.

 

سه- استفاده بیش از حد یا نادرست از صدا

دانشکده شنوایی! جایی است که اتفاقات یادگیری فراوانی در آن برای افراد افتاده است. یک لحظه در مورد فکر کنید؛ مردم با شنیدن صحبت های دیگران، ارتباط برقرار کردن را یاد می گیرند. اما وقتی صحبت آموزش الکترونیک می شود، استفاده بیش از حد از صدا می تواند به سادگی به اشتباهی مهلک تبدیل شود. بدترین مورد این است که طراحان روی یک صفحه هم از متن استفاده می کنند هم از صدا، و کاربران مجبور هستند که کلمات مشابه در یک دوره را به طور همزمان هم بخوانند و هم بشنوند. ممکن است کاربران سرعت خواندنشان سریع تر یا کندتر از سرعت راوی شما باشد. همیشه این گزینه را به دانش پذیرها بدهید که بتوانند صدای راوی را خاموش کنند. به این ترتیب خواهید دانست که کدام قسمت به روخوانی نیاز دارد و کدام قسمت به فقط باید روی صفحه نمایش نشان داده شود.

 

چهار- ارائه بیش از حد جزئیات

آموزش های شما در کلاس مجازی نباید به این گونه باشد که همه جزئیات را با قاشق در دهان دانش پذیر بگذارید، به طوری که هیچ فرصتی برای استفاده از مغز خود و فکر کردن نداشته باشد. به دانش آموزان خود فرصت دهید تا مغز خود را به چالش بکشند، علاقه مند شوند، گیج شوند، تا توجهشان به معنای واقعی کلمه به محتوایی که با آن روبه رو هستند جلب شود و درگیر آن شوند. البته که این کار راه رفتن روی لبه تیغ است، اما تولید یک آموزش الکترونیک موثر برای کلاس مجازی همواره اینگونه بوده و همچنان هم یک چالش است.

5 اشتباه فاحش در تولید محتوای الکترونیکی آموزشی برای کلاس مجازی

پنج- استفاده بیش از حد از المان های بصری

آموزش مجازی همه چیز در باره ایجاد یک تعادل خوب بین تمام عناصر است که آن را به یک روش یادگیری شگفت انگیز تبدیل می کند. با اینکه تصاویر شما قطعا نقش مهمی در ایجاد تعامل با دانش آموزان بازی می کند، اما همیشه افراط در یک چیز خوب می تواند بد باشد. استفاده بیش از حد از تصاویر و یا گرافیک می تواند به راحتی یادگیرنده ها را گیج کند. دانش آموزان سطح پایین تر، اگر ندانند که در هیاهوی عکس ها و گرافیک های مختلف چه کنند، ممکن است احساس احمق بودن بکنند؛ چیزی که آموزش الکترونیک را کامل از هدفش و رسالتش دور می کند. به عنوان یک قاعده ساده همیشه این سوال را بپرسید که آیا دوره شما بدون این تصویر مفهوم را می رساند و به عملکردش خدشه ای وارد نمی شود؟ اگر آره، از آن استفاده نکنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز