خبرگزاری کار ایران

تکنولوژی های جدید در ایمپلنت، ایمپلنت لیزری با تحویل یک روزه

asdasd
کد خبر : ۸۲۴۵۰۳

در علم دندانپزشکی گاهی دندانپزشک مجبور است به جای عصب کشی دندان و ترمیم دندان پوسیده، دندان را به ناچار بکشد، در اینجا ایمپلنت بهترین روش برای جایگزینی دندان از دست رفته است. در کلینیک ایمپلنت دکتر سجودی تکنولوژی های جدید و تکنیک های به روز اعم از ایمپلنت لیزری ، ایمپلنت دیجیتال و ایمپلنت یک روزه و فوری انجام می گردد. همچنین برای افرادی که به دنبال زیبایی لبخند و دندان خود می باشند، تکنیک های متنوع سفید کردن دندان مانند لمینت، بلیچینگ و کامپوزیت دندان نیز با تجهیزات روز دنیا انجام می شود.

تکنولوژی های جدید در ایمپلنت، ایمپلنت لیزری با تحویل یک روزه

 

ایمپلنت لیزری

ایمپلنت لیزری رویکرد بهتری به جای ایمپلنت های معمولی می باشد که صدمه و آسیب کمتری به بافت نرم و سخت در دندانپزشکی ایمپلنت وارد می کند. استفاده کردن از تکنولوژی های جدید بالاخص لیزر در ایمپلنت باعث می گردد که جایی که ایمپلنت قرار داده می شود یا به اصطلاح محل جراحی با حداقل آسیب به بافت نرم و سخت، همراه باشد. بدین صورت ما جراحی بدون درد و آسیب و آتروماتیک با استفاده از تکنولوژی لیزر در ایمپلنت را تجربه می کنیم.

 

با استفاده از ایمپلنت لیزری  روند درمان بسیار سریع تر شده و تطابق پذیری سطوح ایمپلنت لیزری در مقایسه با ایمپلنت معمولی با استخوان فک بسیار بیشتر و بهتر بوده، در نتیجه محل درمان بسیار سریع تر جوش می خورد و روند بهبودی بسیار با سرعت سپری می شود. تفاوت دیگر قطعات ایمپلنت لیزری با ایمپلنت معمولی در رزوه های ایمپلنت می باشد که برای ایمپلنت لیزری با دقت بسیار بالایی صورت پذیرفته و طی آزمایشات متعددی بدست آمده است، که تلاش بر این بوده که ایمپلنت به عنوان یک قطعه تیتانیومی کاملا عملکردی مشابه دندان طبیعی انسان داشته باشد.

تکنولوژی های جدید در ایمپلنت، ایمپلنت لیزری با تحویل یک روزه

 

 

ایمپلنت یک روزه

بعد از قرار دادن فیکسچر داخل استخوان و سپری شدن 3-2 ماه از زمان اسئتواینتگریشن (اتصال کامل استخوان به ایمپلنت) می توان پروتز ثابت را به بیمار تحویل داد. اما در برخی موارد بیمارانی نیز هستند که نمی خواهند حتی یک روز نیز بدون دندان باشند و به علت مشاغل مهمی که دارند، ترجیح می دهند در یک روز و یا یک جلسه صاحب دندان شوند.

ما برای این افراد سه تکنیک معرفی می کنیم که می توانند در یک جلسه و یک روز صاحب پروتز ثابت و دندان شوند. در واقع بیمار می تواند در یک جلسه جراحی فیکسچر یا ایمپلنت خود را انجام دهد و در عرض 24 ساعت بعد پروتز ثابت خود را تحویل بگیرد.

 

تکنولوژی های جدید در ایمپلنت، ایمپلنت لیزری با تحویل یک روزه

 

بارگذاری فوری و  ایمپلنت یک روزه می تواند به چند صورت باشد و در بیماران با شرایط مختلف دهانی متفاوت، به چند صورت انجام می گیرد.

الف-  بیماران بی دندانی کامل که می توانند پروتز خود را به صورت موقت یا دائمی تحویل بگیرند از 6 تا 8 عدد ایمپلنت می توانند در فک خود استفاده کنند.

ب- بی دندانی پارسیل: بیمارانی هستند که ممکن است یک یا تعدادی از دندان های خود را از دست داده باشند. اگر تک دندان بیمار از دست رفته باشد می توانند بلافاصله بعد از گذاشتن ایمپلنت، پروتز خود را تحویل بگیرند اما باید از تماس با دندان مقابل خارج شود تا خطر شکست ایمپلنت از بین برود. بیمارانی که چند دندان خود را از دست داده اند و چون بقیه دندان های خود را دارند می توانند پروتز خود را تحویل بگیرند. اما این پروتز بیشتر جنبه زیبایی دارد و بیمار می تواند برای صحبت و غذا میل کردن از دندان های خودش استفاده کند و نیرویی به ایمپلنت و پروتز ایمپلنت وارد نکند.

ج- آوردنچرهای متکی بر ایمپلنت: مفهوم بارگذاری فوری برای اوردنچر سابقه 50 ساله دارد.در این موارد می توان پروتز ثابت را برای بیمار استفاده کرد زیرا بیمار می تواند شب ها پروتز ثابت را از دهان خود خارج کند به این ترتیب خطر عادات پارافانکشنال را در شب کاهش داد .ضمن اینکه چون بخشی از نیروها روی بافت نرم وارد میشود این عامل استرس را روی ایمپلنت کاهش می دهد.

 

سفید کردن دندان

 

سفید کردن رنگ دندان با روش های مختلفی انجام می شود، که در ادامه برخی از آنها را مختصرا توضیح می دهیم.

بلیچبنگ دندان به روش های شیمیایی، جهت حذف رنگدانه های آلی داخل دندان، گفته می شود. سفید کردن دندان بر حسب این که روی دندان های زنده انجام شود یا دندان های عصب کشی شده و همچنین براساس انجام کار در داخل مطب یا منزل طبقه بندی می گردد. در اکثر روش های بلیچینگ دندان، برخی از مشتقات پراکساید هیدروژن (H2O2) در غلظت های مختف و روش های مختلف به کارگیری استفاده می شوند به نظر می‌رسد چگونگی عمل سفید کردن دندان ها با پراکساید هیدروژن برا اثر اکسید شدن رنگدانه های آلی باشد. سفید کردن عموماً طول عمری 1 تا 3 سال دارد اگر چه عوامل بیشماری در طول ماندگاری این عمل تاثیر گذار می باشد.

تکنولوژی های جدید در ایمپلنت، ایمپلنت لیزری با تحویل یک روزه

 

کامپوزیت دندان از ترکیب چند مواد که بر اثر ترکیبات شیمیای ذره ای به نام فیلر که استحکام بالا دارد درست می شود. در واقع کامپوزیت ونیر یک ترکیب خمیری است که بر اثر تابش نور یووی در طول موج خاص سفت و سخت می شود. بعد این که کامپوزیت سفت شد به وسیله پولیش به آن فرم و شکل مناسب می دهند و این شکل و فرم بستگی به سلیقه ی بیمار دارد که بخواهد به شکلی در بیاید.

لمینت دندان پوسته هایی ظریف و شیشه ای شکل و در عین حال با استحکام بسیار بالا می باشند که برای پوشاندن و بهبود سطح رویی دندان ها به کار می رود. مهم نیست که تا چه حد دندان های شما ظاهر نازیبا و بهم ریخته ای داشته باشند. شما می توانید با لمینت، آمیزه ای از هنر و زیبایی  را برای لبخند و دندان های  خود خلق کنید همانند مرواریدی درخشان.

 

فیلم توضیحات دکتر سجودی در مورد ایمپلنت لیزری

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز