خبرگزاری کار ایران

پلتفرم برای ارائه آموزش الکترونیکی

asdasd
کد خبر : ۸۲۲۶۵۷

پتانسیل صنعت eLearning بسیار گسترده و زیاد است. پیش بینی می شود تا سال 2022، اندازه این صنعت به 243 میلیارد دلار خواهد رسید. کیفیت بهره بردن از مزایای آموزش مجازی به انتخاب بهترین بستر و پلتفرم آموزش الکترونیکی برای میزبانی دوره های آموزش انلاین شما بستگی دارد.

10 سامانه آموزش الکترونیکی که می توانید برای دوره های آنلاین استفاده کنید

آیا شما در زمینه بازاریابی دیجیتال تخصص دارید؟ آیا در تدریس ریاضیات و علوم استعداد و توانایی دارید؟ آیا شما عاشق به اشتراک گذاری دانش و رویکردهای خود در زمینه زبان های برنامه نویسی هستید؟ آیا چیزی آموزنده و ارزشمند برای به اشتراک گذاشتن با افراد دیگر دارید؟ چیزی که بقیه مردم آرزو یادگیری آن را داشته باشند. انتشار دوره های آموزش الکترونیکی و هدف قرار دادن دانش پذیران می تواند یک ایده تجاری سودآور باشد.

بستر های ارائه آموزش الکترونیکی برای به اشتراک گذاری دوره های آنلاین

در این مقاله به 10 پلتفرم دوره های آموزش الکترونیکی اشاره می کنیم که می توانید برای انتشار دوره های آنلاین خود استفاده کنید:

  1. سایت آموزشی Udemy

Udemy  با باور قاطعی که نسبت به دموکراتیک کردن اکوسیستم آموزشی دارد، معتقد است که همه و همه باید این امکان را داشته باشند که در زمینه های مختلف بیاموزند. Udemy، تا حد زیادی در ماموریت خود موفق عمل کرده است و دوره های آموزشی بیش از 20000 کارشناس خبره را نشر داده است. این پلتفرم آموزش مجازی ابزارهای مختلفی برای تولید محتوای الکترونیکی آموزشی مانند اسناد PDF، پاورپوینت و غیره دارد که می توانید از آن برای ایجاد و انتشار دوره هایی که محتوای متنی و ویدیویی دارند استفاده کنید.

این پلتفرم آموزش آنلاین می تواند توسط مربیان به صورت رایگان استفاده شود. با این حال، Udemy  با گرفتن 50 درصد از فروش دوره های آن ها، درآمد زیادی کسب می کند. پلتفرم اموزش مجازی Udemy بیش از 12 میلیون دانش آموز دارد.

2.سایت آموزشی Teachable

بی شک، Udemy یک بستر آموزش آنلاین عالی می باشد. اما ایراد آن این است که استقلال کمی به مربیان می دهد. به عنوان مثال، Udemy  اجازه نمی دهد مربیان برندینگ و قیمت گذاری دوره های خود را کنترل کنند. همچنین، در آن مربیان اطلاعات و شناخت کمی از دانش آموزان دارند. Teachable روی همه این محدودیت های Udemy سرمایه گذاری کرده است.

در حال حاضر، Teachable دارای بیش از 3 میلیون دانش آموز، 7500 مدرس و 20000 دوره است. این ارقام روز به روز بیشتر و بهتر می شوند. مربیان برای دسترسی به این بستر باید به صورت ماهیانه هزینه پرداخت کنند.

3.سایت آموزشی  WizIQ

WizIQ  نام شناخته شده دیگری در صنعت eLearning است. این نرم افزارِ تدریس آنلاین برای منظور ها و اهداف مختلف قابل استفاده است و برای مربیان ابزار مهمی جهت ارائه وبینارهای زنده می باشد. این پلتفرم اموزش انلاین به ابزارهای زیادی به عنوان مثال، اسلاید ها، ابزارهای به اشتراک گذاری دسکتاپ، صدا، فیلم و غیره مجهز است. استفاده از WizIQ در بین سازندگان محتوای آموزشی دوره های دانشگاهی بسیار رایج و محبوب است.

ایجاد دوره ها و انتشار آنها در بازار آنلاین WizIQ بسیار آسان است. به طور خلاصه، WizIQ به عنوان توسعه دهنده یک افزونه میزبان برای سیستم های مدیریت یادگیری محبوب مانند سامانه مدیریت یادگیری مودل (Moodle)، Sakai و غیره شناخته می شود.

4.سایت آموزشی Ruzuku

Ruzukud  یکی دیگر از موارد ارزشمند این لیست ده تایی از پلتفرم های برتر آموزش الکترونیکی است. برای استفاده از این بستر لازم نیست که مربیان دانش زیادی در زمینه فناوری داشته باشند. در حقیقت، Ruzuku تلاش زیادی می کند تا ایجاد و انتشار دوره ها را برای کارشناسان موضوعی آسان تر کند. پلتفرم آموزش آنلاین Ruzuku دارای ویژگی های قابل توجه ای از جمله دروازه پرداخت پی پال، ادغام با میل چیمپ، گرفتن روزانه بک آپ و غیره می باشد.

5.سایت آموزشی  Educadium

هدف بلند مدت  Educadium، کمک به کارآفرینان و سازمان های مختلف برای ایجاد و مدیریت آموزش آنلاین و سودآوری از این طریق می باشد. Educadium مجموعه ویژگی ها و ابزارهای مختلفی از طراحی دوره گرفته تا انتشار آن را در اختیار افراد قرار می دهد. برای شناخت این پلتفرم آموزش آنلاین شما می توانید نسخه آزمایشی آن را بررسی کنید و سپس، بسته اشتراک خود را انتخاب کنید.

6.سایت آموزشی  LearnWorlds

آیا به دنبال پلتفرم آموزش آنلاینی هستید که بتواند محتوای دروس را به صورت یادگیری اجتماعی و تعامل بسیار بالا تولید کند؟ آیا به دنبال راه حل برچسب سفید هستید؟ همین الان می توانید جست و جوی خود را متوقف کنید و به ویژگی های چشم گیر LearnWorlds نگاهی بیاندازید. این پلتفرم ویژگی های قابل توجهی مثل ابزاری برای ساخت صفحات فروش، شبیه ساز، موتور فروش هوشمند، تجزیه و تحلیل پیشرفته و غیره دارد که مطمئنا آن را به یکی از برترین پلتفرم های آموزش مجازی تبدیل کرده است.

LearnWorlds گزینه بسیار خوبی است. اما هزینه ی اشتراک های آن بالا است. اشتراک های ماهانه آن از 24 دلار در ماه شروع می شود.

7.سایت آموزشی  Thinkific

Thinkific یک بستر شگفت انگیز برای 35000 تولید کننده محتوا است که به دنبال برند سازی و فروش دوره ها هستند. آن هایی که به دنبال رشد سریع مخاطبان خود هستند بهتر است Thinkific را امتحان کنند.

8.سایت آموزشی Academy Of Mine

همانطور که از نام آن پیداست، Academy of Mine به شما این امکان می دهد آکادمی آنلاین خود را داشته باشید. این نرم افزار آموزش آنلاین به صورت کامل و با یک رابط اداری شگفت انگیز توسعه شده است.

9.سایت آموزشی CourseCraft

آیا می خواهید وبلاگ خود را به یک تجارت سودآور تبدیل کنید؟ CourseCraft را امتحان کنید. ویرایشگر آن برای ایجاد انواع مختلف دوره های آموزشی انعطاف پذیر، ساده و قدرتمند مناسب است، با دروازه های پرداخت Stripe و PayPal یکپارچه شده است. ایجاد آزمون آنلاین، ایجاد درس ها و انجمن ها در آن فقط چند دقیقه وقت می برد. مربیان می توانند تخفیف و پیشنهادات خود را اجرا کنند. دانش آموزان می توانند با دوستان و مربیان خود همکاری کنند و یک اکوسیستم دانش بزرگ ایجاد کنند. این پلتفرم آموزش مجازی ویژگی های تجاری عالی و مناسبی را دارا می باشد.

10.سایت آموزشی  Skillshare

مدرسان برتر در Skillshare سالانه 40000 دلار درآمد دارند. در Skillshare تقریبا هر درسی شامل دو مؤلفه اصلی است: پروژه ویدیویی و کلاس. دوره ها از مجموعه ای از فیلم های کوچک تشکیل شده است که مدت زمان آن معمولاً بین 10 تا 25 دقیقه است. می توانید از طریق طرح شراکتی Skillshare کسب درآمد کنید. البته، شما باید شرایط خاصی مانند ثبت نام حداقل 25 دانش آموز در هر کلاس و غیره را داشته باشید.

 پلتفرم برای ارائه آموزش الکترونیکی

در ایران نیز سامانه آموزش مجازی بیان نو با پیروی از تجربیات سایت های آموزشی برتر بیان شده در بالا پلتفرمی را ایجاد کرده است با این مزیت و برتری نسبت به رقبای داخلی و خارجی خود که افراد و اشخاص حقوقی (مدیران آموزشگاه و موسسات آموزشی) میتوانند سایت آموزشی خود را بدون هزینه های زیاد با برند و نام تجاری خود راه اندازی کنند و کلیه درآمد حاصل شده مستقیما به حساب بانکی خودشان واریز گردد.

شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر با گروه بیان نو در ارتباط باشید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز