خبرگزاری کار ایران

از بین رفتن ترافیک سایت، به علت پایین بودن load صفحات در تلفن همراه

asdasd
کد خبر : ۸۲۰۸۲۶

در دنیای امروز استفاده از اینترنت از طریق موبایل بیشترین استفاده را دارد و گوگل هم سایت شما را اول در نکات رعایت شده برای موبایل مورد بررسی قرار می دهد.

ایلنا؛ همانطور که می دانید تمامی سایت ها در همه دستگاه هایی که بتوانند مرورگر (browser) باز کنند، قابل رویت هستند. همچنین از اهمیت سرعت سایت نیز حتماً مطلع هستید، بنابراین می توان گفت سرعت سایت شما چنانچه در هرکدام از نمایشگرها کم باشد، میزان ترافیک سایت شما را کاهش خواهد داد.  اگر با رعایت همه نکات در طراحی و بهینه سازی سایت باز هم رتبه و جایگاه خوبی در گوگل ندارید،نیاز به طراحی مجدد وب سایت نیست و با رعایت و چک کردن یک سری از نکات،  می توانید این مشکل را تا حدی زیادی حل کنید.

شما همه کارها ونکات را در طراحی سایت خود به درستی انجام داده اید.محتوای خود را بروز نگه داشته اید،بک لینک، تبلیغات و... همه چیز روند خیلی خوبی داشته است، با این حال شما هنوز شاهد کاهش ترافیک خود هستید.اولین و مهم ترین نکته ای که باید بررسی کنید، سرعت بارگزاری(load) سایت در نمایشگرهای متفاوت است، در این بین تلفن همراه اهمیت بیشتری دارد.چرا که بیشترین مراجعه کاربران از طریق تلفن همراه انجام می شود و باید سرعت بارگزاری(load) در گوشی همراه به طور ویژه ای بالا باشد تا تمام موارد  سئو سایت شما به درستی انجام شود و پیش برود.

یک سال پیش گوگل بروزرسانی سرعت خود را متوقف کرد.این شرکت در بیانه ای اعلام کرد این بروزرسانی بر روی صفحاتی که کم ترین بازدید را دارند، تاثیر می گذارد.

در دنیای امروز استفاده از اینترنت از طریق موبایل بیشترین استفاده را دارد و گوگل هم سایت شما را اول در نکات رعایت شده برای موبایل مورد بررسی قرار می دهد. یکی از مهم ترین نکات، سرعت Upload در موبایل می باشد.

سوالی که پیش می آید این است که این سنجش میزان این سرعت بر چه اساسی تعیین می شود و چه سرعتی خوب است و چه سرعتی کند می باشد؟

ما نمی توانیم به طور قطعی به این سوال پاسخ بدهیم بدون اینکه فرضیات را در نظر نگیریم.

و آیا سرعت صفحه تلفن همراه باعث افزایش ترافیک می شود یا خیر نیز به طور دقیق با هم بررسی می کنیم .

از بین رفتن ترافیک سایت، به علت پایین بودن load  صفحات در تلفن همراه

استفاده از ابزار PageSpeed ​​Insights

چندین ابزار برای تست و آزمایش سرعت وجود دارد اما به خاطر سادگی آن ها در بین این ابزار ها بهتر است از معتبر ترین آن ها که مربوط به خود گوگل می باشد استفاده کنیم. PageSpeed ​​Insights Google یکی از معتبر ترین ابزار برای تست سرعت سایت می باشد و سرعت سایت را در سخت ترین شرایط و بیشترین بار ترافیکی ارزیابی می کند بنابراین اگر در PageSpeed ​​Insights Google نمره خوبی دارید، ابزار های دیگر هم آزمایش کنید نتیجه خوبی و معتبری را مشاهده خواهید کرد.

با توجه به مثالی که در زیر مشاهده می کنید،بروزرسانی سرعت موبایل در ژوئیه 2018 نمره PageSpeed ​​Insightsمربوط به آن،افت ترافیکی قابل توجهی داشته است و از آنجا که این سایت نمره تک رقمی گرفته از نظر گوگل خیلی پایین است.

این فقط یک نمونه است اما پس از بررسی بیش از 100 وب سایت و مشاهده PageSpeed ​​Insights در رابطه با میزان ترافیک،هیچ شماره جادویی مشاهده نمی شود.بعضی از سایت ها نمرات تک رقمی هم دارند البته این موارد استثنا هستند.اگر نمره شما در یک رقم واحد است یا زیر چهل،این را به عنوان علامتی در کار خود در نظر بگیرید و به نمرات رقبا را با سایت خود مقایسه کنید.

از بین رفتن ترافیک سایت، به علت پایین بودن load  صفحات در تلفن همراه

 

از بین رفتن ترافیک سایت، به علت پایین بودن load  صفحات در تلفن همراه

برای ارزیابی سرعت یک سایت، به چه عواملی باید توجه کرد

با هم چند عامل مهم که تعیین می کند سرعت سایت در تلفن همراه چه تاثیری بر ترافیک دارد را، بررسی می کنیم.

1.پس از طراحی وب سایت اختصاصی خود، ارزیابی  PageSpeed Insights در پنج وب سایت رقبای خود که رتبه بهتری دارند،را انجام دهیدو نمرات آنها را ثبت کنید و رقبای جدید هم در نظر داشته باشید همچنین پیشنهاد می کنیم که این ارزیابی ها را در ساعات مختلف روز تکرار کنید زیرا میزان ترافیک در فواصل زمانی مختلف با هم فرق دارند، بهتر است در بازه های زمانی متفاوت این ارزیابی انجام شود.

2. وب سایت های رقبا را که گردآوری کرده اید از طریق ابزار های ارزایابی ترافیک مانند SEMrush, Ahrefs,Spyfu در یک بازه زمانی انجام دهید و از آن ها آرشیو داشته باشید تا آن ها را در این بازه زمانی ارزیابی شده،مقایسه کنید.

3. مهم ترین معیار های ارزیابی سئو در سطح بالا بررسی اعتبار یک دامنه (domain authority)، تعدا کلمات صفحه، تعداد بک لینک ها از مهم ترین نتایج موتورهای جست و جو یا همان SERP می باشد و نیاز به بررسی بیشتر نیست این برای ارزیابی کافی می باشد.

نکته مهم : برای تعیین اینکه آیا نمره سرعت صفحه تلفن همراه شما عاملی در کاهش ترافیک است،باید تمام صفحاتی که دارای عملکرد بالا می باشد به صورت جداگانه بررسی و ارزیابی شوند.

نکته مهم :بسیاری از افراد به اشتباه تصور می کنند که تبلیغات در  گوگل روی سرعت و کیفیت بارگزاری سایت تاثیر می گذارد، در حالیکه این تصور درست نیست.

از بین رفتن ترافیک سایت، به علت پایین بودن load  صفحات در تلفن همراه

چند روش کاربردی مهم برای بهبود سرعت سایت

اگر تجزیه و تحلیل شما نشان می دهد که نمره صفحه تلفن همراه شما در مقایسه با رقبای خود،کمتر می باشد، باید چند کار را برای سایت خود انجام دهید. سرعت سایت از مهم ترین نکات در بازاریابی اینترنتی می باشد.

1. بررسی اسلایدرها

این ها قاتلان سرعت هستند شما می توانید با غیر فعال کردن آن ها جایگاه و رتبه خوبی در سرعت صفحه در تلفن همراه بدست آورید. (با غیر فعال کردن این اسلایدر ها پیشرفت سرعت دو رقمی را، در سایت ها خواهید دید)یک تصویر ثابت به جای این اسلایدر ها انتخاب کنید پیشرفت قابل توجه ای را پس از تغییر در سرعت سایت مشاهده خواهید کرد.

2. استفاده از جدید ترین فرمت های تصاویر در وب سایت

گوگل استفاده از جدید ترین فرمت های تصویری مثل JPEG 2000, JPEG XR and WebP توصیه کرده است زیرا فرمت ها قدیمی از کیفیت و فشرده سازی و سرعت کمتری نسبت به نسل جدید برخوردار است، توجه داشته باشید WebP در حال حاضر در Safari پشتیبانی نمی شود.

3.کدهای ردیابی غیر قابل استفاده را، حذف کنید

می دانیم که چگونه دیجیتال مارکتینگ ها دوست دارند کد ردیابی اضافه کنند و به ندرت آن ها را حذف می کنند .این کد ها بیشتر در سایت های ارزیابی مثل گوگل آنالیتیک مشاهده می شود.این کدها ردیابی حذف نمی شود و این کد های غیر قابل استفاده از سرعت سایت می کاهد پس بهتر از کد هایغیر قابل استفاده را، حذف کنیم.

در این مبحث با هم چند مورد از ساده ترین نکات موثر در سرعت صفحه سایت را مرور کردیم، اگر شاهد کاهش مداوم ترافیک خود هستید نگاه دقیق تری باید داشته باشید. همچنین می توانید با کارشناسان ما در شرکت طراحی سایت پارسیان تماس حاصل نمایید.

از بین رفتن ترافیک سایت، به علت پایین بودن load  صفحات در تلفن همراه

از بین رفتن ترافیک سایت، به علت پایین بودن load  صفحات در تلفن همراه

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز