خبرگزاری کار ایران

فیلبند روستایی شهره به بام شرقی مازندران

asdasd
کد خبر : ۸۲۰۱۳۵

اگر تا به حال نام بام شرقی مازندران نشنیده‌اید، حتما با نام روستای فیلبند آشنا هسستید، روستایی خوش آب وهوا که به چهار فصل بودنش شهره است و در دو فصل از سال که شامل تابستان و بهار است، پذیرای گردشگران زیادی از اقصی نقاط ایران است.

اگر تا به حال نام بام شرقی مازندران نشنیده‌اید، حتما با نام روستای فیلبند آشنا هسستید، روستایی خوش آب وهوا که به چهار فصل بودنش شهره است و در دو فصل از سال که شامل تابستان و بهار است،  پذیرای گردشگران زیادی از اقصی نقاط ایران است.

هوای ییلاق این روستا در فصل بهار که با بارش باران و تگرگ و بلافاصله تابش آفتاب و شکل‌گیری رنگین‌کمان همراه است، چهره بکر و زیبایی را به این منطقه از استان مازندران بخشیده‌است و تنوع آب وهوایی آن در این دو فصل باعث شده تا با نام چهار فصل شناخته شود.

وب سایت نابرو، راهنمای گردشگری در ایران، درباره این روستا می‌نویسد که در هفت ماه از سال که مصادف با همان پاییز و زمستان است، هوا در این منطقه به گونه‌ای سرد می‌شود که منطقه تقریبا خالی از سکنه است.

فیلبند روستایی احاطه شده در حجم بالایی از ابر است که شاید، ساعت‌ها نشستن و تماشا کردن مناظر زیبای اطراف شما را حتی اندکی خسته نکند. اگر اهل عکاسی هستید، زمان سفر به این منطقه هرگز دوربین خورد را فراموش نکنید که حسرت زیادی خواهید خورد . اگر اهل کوهنوردی و بیاده روی هستید، توصیه می‌شود سفر به این روستا را در حتما در لیست برنامه‌های سفر خود قرار دهید. در مسیر پیاده روی در روستا علاوه بر مشاهده مناظر زیبا و سرسبز به چشمه‌های کوچک و بزرگ زیادی برخواهید خورد که چشمه لار یکی از آنهاست.

در مسیر پیاده روی می‌توانید به سمت امام‌زاده قاسم حرکت کرده و علاوه بر زیارت، از روستای الیمستان هم دیدن کنید.

روستای فیلبند به خدماتی مانند آب لوله کشی مجهز است و خانه ها و ویلاهای آن  تقریبا مجهز را به امکانات اولیه هستند و در بخش غرب روستا هم تکیه ای به نام تکیه غرب در روستا وجود دارد که برای موارد مختلفی از جمله اجاره اتاق و استفاده از سرویس بهداشتی و …  می توانید در زمان سفر به روستا از آنها بهره مند شوید. 

اگر تاکنون به این روستای زیبا سفر نکرده‌اید، پیشنهاد می‌شود ابتدا به وب‌سایت نابرو رفته و نگاهی به گزارش‌ها و عکس‌های منتشر شده از فیلیبند بیاندازید تا آشنایی بیشتری نسبت به این منطقه، دیدنی‌ها و تفریحات آن و حتی مسیر و شرایط سفر پیدا کنید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز