خبرگزاری کار ایران

چیلر تراکمی و انواع آن

asdasd
کد خبر : ۸۲۰۱۲۴

چیلر تراکمی به منظور قرارگیری طیف گسترده ای از کاربردهای صنعتی و غیر صنعتی به اشکال ، اندازه ، ظرفیت های متعددی می باشد. مردم در حال بررسی دقیق تر چیلرهای گازی و بخار و همچنین سایر تجهیزات هستند در حالی که چیلرهای برقی در بسیاری از امکانات برای کاربردها یک انتخاب محبوب هستند. انتخاب مناسب ترین چیلر برای یک برنامه جداگانه لازم نیست که پیچیده باشد اما برای صاحبان ساختمان و صنایع که به دنبال نصب چیلرهای جدید یا جایگزینی سیستم موجود هستند ، گزینه ها می توانند بسیار پُراهمیت باشند.

کاربرد چیلر تراکمی

  • مجتمع ها و برج های مسکونی
  • ساختمان های اداری
  • مراکز تجاری
  • کارخانجات
  • هتل
  • بیمارستان
  • سالن های ورزشی
  • تالارها
  • صنایع نفت و گاز
  • دانشگاه
  • فروشگاه
  • مساجد و حسینیه
  • رستوران و ...

سرمایش سیستم های تهویۀ مطبوع

تأمین میزان سرمایشی سیستم های تهویۀ مطبوع کاری است کاملاً علمی و با محاسبات دقیق و اندازه گیری میزان گرمایی که در یک فضای بسته که به سیستم های تهویۀ مطبوع نیاز دارند از ضریب بار سرما استفاده می شود که قابل محاسبه است.

جهت نصب و راه اندازی سیستم های تهویۀ مطبوع عوامل تولیدکنندۀ سرما و گرمای فضا اندازه گیری می شوند که جزء بررسی های اولیۀ شرایط ساختمان می باشند.علاوه بر عوامل مذکور برای راه اندازی سیستم های تهویه مطبوع عوامل داخلی و خارجی ساختمان اعم از موقعیت ساختمان، ویژگی های پنجره ها و حتی تعداد افراد ساکن در ساختمان نیز بررسی و تعیین می شود. سیستم های تهویۀ مطبوع انواع گوناگونی مانند روف تاپ پکیج، دستگاه هواساز و ... دارد که یک نمونۀ آن چیلر می باشد. البته لازم به ذکر است که سیستم های تهویۀ مطبوع به دو دسته سرمایشی و گرمایشی تقسیم می شوند.

انواع سرمایش

  • سرمایی بخشی داخلی
  • سرمایی بخشی خارجی

چیلر تراکمی و انواع آن

چیلر هوا خنک

بسیاری از تولید کنندگان چیلر تراکمی دارای طیف گسترده ای از چیلرهای هوا خنک و آب خنک در اندازه و ظرفیت های مختلف هستند که یا به طور کلی طراحی و تولید و یا مونتاژ می شوند. به طور معمول چیلرهای هوا خنک با نصب نسبتاً آسان و با قیمت رقابتی ارائه می شوند. برای این نوع چیلرها کندانسور آبی لازم نیست و مشتریان برای فضای مکانیکی داخلی نیاز به فضای کمتری دارند. چیلرهای هوا خنک هزینه نصب و راه اندازی کم دارند. اما هزینه های برقی آن بیشتر است. چیلرهای هوا خنک نیاز به برج خنک کننده یا پمپ آب کندانسور نیز ندارند.

چیلر آب خنک

به طور سنتی چیلرهای آب خنک از محبوبیت بیشتری برخوردار بوده اند ، اما مطمئناً چیلرهای تراکمی هوا خنک هم همچنان جایگاه خاص خود را حفظ کرده اند. این چیلر نیز در ظرفیت های متعددی طراحی و تولید می شود و در بسیاری از کاربردها قابل استفاده است محل نصب فیزیکی چیلر، یکی از بزرگترین تفاوت بین چیلرهای هوا خنک و آب خنک می باشد. به طور معمول چیلر های هوا خنک در پشت بام نصب می شوند. با استفاده از فضایی که به طور بالقوه برای تاسیسات ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد ، چیلرهای آب خنک به مکانی در داخل ساختمان احتیاج دارند. این مکان ها از محیط خارج ایمن تر هستند و منجربه طول عمر بیشتری برای چیلر می گردند. چیلر آب خنک به برج خنک کننده ، پمپ های کندانسور و یک استراتژی برای تصفیه آب احتیاج دارند.

چیلر تراکمی و انواع آن

انواع چیلر تراکمی

  1. چیلر تراکمی اسکرال
  2. چیلر تراکمی اسکرو
  3. چیلر تراکمی رفت و برگشتی
  4. چیلر تراکمی سانتریفیوژ

چیلر تراکمی اسکرال

چیلر اسکرال هم در نوع هوا خنک و آب خنک کارایی دارد، این چیلرها معمولاً در بسته تجهیزات کوچکتر مورد استفاده قرار می گیرند. این چیلرها کارامد هستند و به عنوان مینی چیلر نسبتاً ارزان نیز نسبت به چیلرهای با ظرفیت بالاتر می باشند.

چیلر تراکمی اسکرو

این نوع چیلر محبوب هم به عنوان هوا خنک و آب خنک ساخته می شود، دامنه ظرفیت این چیلر سطح متوسط و بالا ​​را پر می کند و بسیار کارامد می باشند.

چیلر تراکمی سانتریفیوژ

به طور معمول این نوع چیلرها در ظرفیت های بالا طراحی و تولید می شوند و کمپرسور دستگاه به عنوان بزرگترین کمپرسورها هستند و به طور کلی فقط در چیلرهای آب خنک اعمال می شوند ، به دلیل توانایی دستگاه در تحویل خنک کننده با ظرفیت بالا ، معمولاً فقط یک کمپرسور در هر چیلر وجود دارد. برای بارهای خنک کننده متوسط ​​و بزرگ و کاربردهای پیچیده ، چیلر سانتریفیوژ مؤثر است.

چیلر تراکمی و انواع آن

پارامترهای انتخاب چیلر

  • بر اساس اندازه تقاضای ظرفیت مورد نیاز
  • کارایی دستگاه
  • بودجه مورد نظر
  • نوع پروژه
  • تعمیر و نگهداری مداوم دستگاه

بازار تولید چیلر تراکمی

تولید کنندگان با محصولات جدید به روز پاسخ داده اند زیرا بازار چیلرهای موجود در مراکز تجاری و نهادی در حال تحول است. تمایل به مدولار در ساخت و ساز اجازه می دهد تا چیلرها از درهای موجود در داخل ساختمانها گرفته شده و منتقل شوند. افزایش هزینه چرخه زندگی، تغییر دیگری در بازار بوده است که مربوط به تقاضای خریدار است زیرا مردم اکنون هزینه کامل تجهیزات را در کل زندگی خود تعیین می کنند اما قبلاً اینگونه نبوده است.

نگهداری و نظارت

چیلرهای هوا خنک و آب خنک با روشی نسبتاً مشابه کار می کنند. آنها هر دو دارای اواپراتور ، کمپرسور ، کندانسور و دریچه انبساط هستند. تفاوت اصلی در این است که یکی از هوا برای خنک کننده کندانسور استفاده می کند و دیگری از آب استفاده می کند.همه چیلرها به منظور کارایی در حد مطلوب به تعمیر و نگهداری اساسی نیاز دارند ، اما چیلرهای هوا خنک نسبت به چیلرهای آب خنک آسان تر و ارزان تر هستند.

چیلر تراکمی و انواع آن

فروش چیلر تراکمی

چیلر های تراکمی در مجموعه تهویه آران انرژی با گارانتی معتبر و همچنین پشتیبانی 15 ساله به همراه قیمت رقابتی در نظر گرفته شده است.مشتریان ارجمند جهت مشاوره رایگان انتخاب مناسب ترین چیلر مختص به هر پروژه، استعلام قیمت و همچنین خرید انواع چیلر تراکمی در ظرفیت های متعدد می توانند با کارشناسان مجموعه تماس بگیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز